Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Zojuist contact gehad met de leasemaatschappij en de dealer. De dealer wist mij te vertellen dat de auto bij de importeur in Nederland staat en dat zij hem midden volgende week verwachten. Dan nog technisch rijklaar maken en dan kan de leverafspraak ingepland worden! Als het goed is dus eerder dan de verwachte 9 mei :yeah:

Betreft een 1.0 TSI, besteld op 21 februari 2019.
 
@Ski Ska Skoda : blijkbaar gaat het in NL stukken vlugger dan in Belgie. Vorige week contact gehad met dealer en die bevestigde dat de wagen pas eind juni verwacht wordt. Bestelling geplaatst op 28/2. Veel geluk met je nieuwe wagen.
 
....en ik heb ook wat te zeuren over de levertijd! Mijn Octavia combi Style Business DSG7 etc. is begin februari besteld en staat sinds vandaag klaar. Echter loopt mijn huidige leasecontract pas in augustus af. Nu staat mijn nieuwe bolide een paar maanden buiten te slapen.. Fijn..
 

jongetje

Forumguru
....en ik heb ook wat te zeuren over de levertijd! Mijn Octavia combi Style Business DSG7 etc. is begin februari besteld en staat sinds vandaag klaar. Echter loopt mijn huidige leasecontract pas in augustus af. Nu staat mijn nieuwe bolide een paar maanden buiten te slapen.. Fijn..
Ga je nu serieus klagen dat je auto te vroeg is afgeleverd....
 

K_Skoda_K

Nieuw lid
Ik heb een Octavia Hatchback Style 1.6diesel DSG besteld via leasemaatschappij op 2 maart 2019 en verwachte levering is voorzien op 5 juni 2019. Ben benieuwd
 
Vandaag heb ik na enig aandringen (lees: dagelijks bellen naar de afdeling Mobiliteit) de bevestiging ontvangen dat mijn auto definitief besteld is bij de leasemaatschappij. Na de proefrit op 7 februari gaf de dealer aan dat mijn configuratie in week 11 in productie zal gaan, en de levering dan begin mei kan plaatsvinden. Hopelijk is de bestelling nog op tijd binnen om dit werkelijkheid te zien worden!

Het betreft:

Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Ambition Business DSG
Kleur: Candy White

Opties:
- KESSY
- Chromen raamomlijsting
- Dakrailing zilverkleurig
- Sunset
- Dorpellijsten RVS met Octavia opdruk

Na bijna 9 jaar roeren kijk ik er naar uit om automaat te gaan rijden!

De aflevering staat gepland voor aankomende maandag, 1.5 week eerder dan gepland! :yeehaa:

Besteld: 21 februari
Aflevering: 29 april
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

dhe019

Actief lid
Gisteren de O3C besteld bij de leasemaatschappij...
  • Style Business uitvoering / full led / 17" wielen / Columbus 9.2"
  • 1.5TSI met DSG7
  • Cappucino beige
  • Trekhaak
  • Elektrisch verstelbare stoel
  • Achteruitrij camera
  • Adaptive CC
Ik kom van een O2C 1.9TDI Ambiente (wat nu Ambition heet) af dus dat is wel als upgrade te beschouwen. Daar staat nu ruim 430dkm op. Ik kon vrijwel kostenneutraal overstappen dus ...
En hij staat voor 23 mei op de planning om afgeleverd te worden... 5 maanden en bijna twee weken
 

Canon-Eye

Forumguru
Wat een levertijden
Niks nieuws toch? Mijn Fabia Greenline was op 6 januari 2011 besteld en 24 mei afgeleverd - ook ruim 4,5 maanden. Boeide niet echt, ik had een F2 HB als overbruggingsauto gekocht bij dezelfde dealer, met een vooraf afgesproken prijs voor terugkoop bij aflevering van de nieuwe die neerkwam op precies 400 Euro afschrijving, ongeacht de te overbruggen levertijd en en de in die periode gereden kilometers. Kon ik me dus geen buil aan vallen...
 

dhe019

Actief lid
Yes! Vandaag de O3CFL Style Business geleverd. Erg blij mee.

Eerste indruk:
  • Een overall gevoel van luxe (maar ik kom dan ook van een O2C Ambiente met 440dkm op de teller). Hij is veel stiller en dempt weer meer hobbels weg.
  • Hij voelt veel groter aan dan mijn vorige auto. Hij is groter vwb de afmetingen iig en dat zie je van binnen.
  • Wel even wennen; het uitzicht is anders. Ik heb het idee dat de zijspiegels minder goed zijn.
  • De achteruitkijkspiegel is minder groot.
  • Het dimmende van de binnen- en buitenspiegels is prettig. Overdag heb je echt niet het idee dat er een waas overheen zit oid.
  • Mijn eerste eigen automaat (wel eens mee gereden in tijdeljik auto's maar niet zelf gehad). De 1.5TSI is in ieder geval beter dan de 1.9TDI; compenseert voor het iets tragere DSG.
  • Ik ben tevreden met het geluid van de Canton set. Misschien is de subwoofer niet het beste maar ik heb daar geen last van.
  • De carkit doet het prima met mijn iphone 6s.
  • De led koplampen geven veel licht
  • De climate control doet het veel beter dan mijn semi-geregelde airco.
  • Ik mis mijn paraplu-bak... Ik vind de huidige oplossing die ze bieden niet echt mooi en te lomp.
  • Ik zie de voorruitverwarming niet zitten; tenzij ik er echt op focus. Dus niet iets dat me altijd zal dwarszitten.
  • Optical park assist: Heel fijn.
Morgen mezelf weer even uitlaten.
 
Daar is die dan ... 2 weken eerder ... :tegek::tegek::tegek::tegek::tegek:

Inmiddels heb ik helaas afscheid moeten nemen van mijn Octavia. De km-grens was bereikt vwb de lease.

En omdat Skoda niet voordeliger geworden is - zit ik nu bij Ford met een Focus:

upload_2019-5-25_10-17-51.png

Derhalve ik heb nog wat over voor de liefhebbers - een universele smartphone houder:

upload_2019-5-25_10-15-10.png


upload_2019-5-25_10-15-54.png

upload_2019-5-25_10-16-23.png

Wie hem wil hebben kan zich per PB bij mij melden.

Gr,
Uli
 
Hallo,

Heeft er iemend een idde hoe lang het duurt tussen de mail die je keijgt van Skoda 'Binnenkort neem je plaats achter het stuur van je Skoda ....' en de effectieve leverdatum? Er wordt verwezen naar de daeler, deze geeft geen teken van leven. Enigszins heb ik begrip omdat het gaat om een leasewagen en de dealer een beperkte marge op die wagen heeft. Ik wil de dealer ook niet nodeloos overstelpen met mails ed. Op de site van My Skoda staat wagen nog altijd op het eerste item 'Besteld'. De items 'productie' en 'aflevering' zijn niet opgelicht. De site van Alphabet, geeft afleverdatum 9/6 op platform weer. Nu denk ik als de wagen nog geproduceerd moet worden, op transport naar Belgie moet komen en de tijd die de dealer nodig heeft om wagen klaar voor aflevering te zetten (dit alles dus voor 9/6) niet mogelijk is. Tenzij natuurlijk er bedoeld wordt op 9/6/2020... (ga er zelf een grappige noot aan toe voegen.

Alvast bedankt.
Hoop vlug met de OC3 Combi te kunnen rijden.
 

Isla Nublar

Nieuw lid
Ik heb deze mail gisteren ook ontvangen en denk niet dat er een link is tussen de mail en productie van je wagen. Mijn hart ging tekeer bij het lezen van het onderwerp maar dat werd al snel getemperd wanneer de inhoud van de mail duidelijk werd.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Hmmm, als de hoeveelheid contact met de leverende dealer in directe relatie zou staan met de lage marge van een lease auto, dan hebben ze op die van mij zwaar verlies gemaakt....
 
@Isla Nublar : we zullen nog maar even geduld moeten hebben. De vorige wagens waren occasie. Heb dus het wachten al tijdje verleerd. Mijn wagen werd pas in week 9 besteld. Ik las in je vorige berichten bij jou week 3.
 
Bovenaan Onderaan