Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

jongerik

Actief lid
Interessant dat de dealer dit weet te melden. Ik begrijp het niet helemaal. Je schrijft was week 9. Je bedoelt misschien: productie is gepland in week 9?

Maar bedoel je dan ook voor de 1.5: gepland in week 22 :pieker:

Als ik op dat moment een 1.0 had besteld zou productie planning week 9 zijn inderdaad
Voor een 1.5 zou dat inderdaad pas week 22 zijn.
 

Phoenix2149

Senior Member
@lsp en @octavia2019 ,

Gasrespons is electronisch geregeld. Dat wil zeggen dat dit afhankelijk is van het druksignaal en hoeveel gas daarvoor gegeven wordt. Lage druk, lage respons. Als je de druk opvoert is het afhankelijk van de software hoeveel meer respoms er gegeven wordt.

Blijkbaar is bij Skoda dus gekozen voor een exponentiële toepassing. Dat wil zeggen dat bij lagere drukken niet gelijk veel meer respoms terug komt dus auto niet gelijk er “vandoor” gaat. Voelt traag aan.

Lineair dan is de toename gelijk aan de toegenomen druk.

Plaatje verschil lineair en exponentieel.

Hier mijn ervaring terug te lezen.
 

Mick

Actief lid
Vandaar dat je nu een DSG voor slechts 500 (!) euro meerprijs kunt krijgen bij een TDI.
Bij de TSI kost een DSG 2500 euro extra!

Zou de levertijd van een Octavia uitgerust met een Tdi dan ook korter zijn, of maakt dat niks uit?. Ik zie nog maar bar weinig mensen die een Tdi bestellen.
 

mrcondor

Nieuw lid
Hey Allemaal,


Ik kijk hier al een tijdje mee naar de berichtjes van andere mensen die op de levering van hun O3 wachten, en aangezien ik morgen mijn nieuwe mag gaan halen deel ik ook graag even mijn ervaring.

Het betreft een leasewagen (bedrijfswagen) die ik eind November besteld heb en op 1 december de bevestiging gehad dat de bestelling in orde was.
Toen was de verwachte afleverdatum 10 maart.

Onlangs kreeg ik van de garage te horen dat mijn wagen sneller klaar zal zijn en morgen (14 Februari) mag ik hem al gaan halen!

Wat de wagen zelf betreft gaat het over een Octavia Combi Ambition 1.0 TSI DSG in de Quartz Grey uitvoering (Leasegrijs :D) met de volgende opties:

De verschillende Ambition packs (GPS + Look + Comfort + Safety)
Canton sound system
Virtual Cockpit
Chrome zijstrip + Dakrailing
Keyless Access & Go
Trius Black velgjes
Automatische Kofferdeksel
Stopcontact met USB poortjes


Tijdens de testritten die ik gedaan heb was ik positief verbaasd over de 1.0 in combinatie met de DSG, maar ik heb al een aantal berichtjes gelezen over mensen die toch hun gas repsonse hebben laten aanpassen via VAGCOM VCDS aanpassingen. Tips hierover of andere aanpassingen zijn altijd welkom!
 

React

Actief lid
Mijn 1.5 TSI met handbak is 20 sept besteld en word komende week afgeleverd. Dit lijkt dus in lijn met de overige berichten dat op de 1.5 zo'n 5 maanden levertijd zit...
 

skodaboy57

Nieuw lid
Vandaag mijn O3C fl opgehaald in Machelen (Belgie) na 8 maanden wachttijd. Gaat om 1.5 Tsi DSG Style met Digital Display. Zalig gevoel na 10 jaar golf 4 variant 1.9 TDI.
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

TIPI

Nieuw lid
Na de gebruikelijke goedkeuringen en handtekeningen is mijn lease Octavia combi afgelopen maandag 11 febr besteld. Vermoedelijk leverdatum, schrik niet; 11 oktober 2019. Da's 8 maand levertijd. Had ik niet beter een Porsche gevraagd? Mijn collega had zijn Arteon 2L TDI DSG R-line in amper 3 maand! Mijn Octavia Combi 1.5TSI DSG Style doet er 8 maand over.
Ik legde mijn oor te luister bij een bevriende VW/Skoda medewerker en hij bevestigde het enigzins. De Octavia zou op dit moment booming zijn in Vlaanderen.
Geduld is een schone deugd zeker :itwasntme:
 

mrcondor

Nieuw lid
Na de gebruikelijke goedkeuringen en handtekeningen is mijn lease Octavia combi afgelopen maandag 11 febr besteld. Vermoedelijk leverdatum, schrik niet; 11 oktober 2019. Da's 8 maand levertijd. Had ik niet beter een Porsche gevraagd? Mijn collega had zijn Arteon 2L TDI DSG R-line in amper 3 maand! Mijn Octavia Combi 1.5TSI DSG Style doet er 8 maand over.
Ik legde mijn oor te luister bij een bevriende VW/Skoda medewerker en hij bevestigde het enigzins. De Octavia zou op dit moment booming zijn in Vlaanderen.
Geduld is een schone deugd zeker :itwasntme:
Ik had mijn Octavia Combi op 2 en een halve maand.
Is blijkbaar toch enkel het geval met de 1.5 TSI motoren, dat de levertijd zo lang is.
 
Begin september Octavia Combi 1.5TSI handgeschakeld (ik roer nogal graag) :D besteld en vorige week geleverd. Was gepland voor begin maart, dus toch enkele weken vroeger.
Quartz grijs
Ambition met GPS, Look, Comfort en Safety pack
Dubbele laadvloer
USB+230v achteraan

Na 12j Octavia II 1.9TDI te hebben gereden is dit wel een leuke verandering! Hopelijk is hij even betrouwbaar als onze oude OII waar we nooit problemen mee hadden.
 

demichiel

Nieuw lid
Even mijn ervaring delen, had wat schrik gekregen na alle posts hier maar bij mij ging het sneller dan gedacht. Besteld 26/12/2018 en ik kan de Octavia deze donderdag (21/02/2019) gaan ophalen. Iets minder dan 2 maanden levertijd dus! Wat details over de auto:
  • 1.6 TDI, DSG
  • Packs: Ambition, GPS, Look, Comfort, Safety
  • Extra's: Variabele koffervloer, ACC, verwarmde voorruit, Kessy
Dit is in België trouwens.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Mick
Vandaag heb ik na enig aandringen (lees: dagelijks bellen naar de afdeling Mobiliteit) de bevestiging ontvangen dat mijn auto definitief besteld is bij de leasemaatschappij. Na de proefrit op 7 februari gaf de dealer aan dat mijn configuratie in week 11 in productie zal gaan, en de levering dan begin mei kan plaatsvinden. Hopelijk is de bestelling nog op tijd binnen om dit werkelijkheid te zien worden!

Het betreft:

Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Ambition Business DSG
Kleur: Candy White

Opties:
- KESSY
- Chromen raamomlijsting
- Dakrailing zilverkleurig
- Sunset
- Dorpellijsten RVS met Octavia opdruk

Na bijna 9 jaar roeren kijk ik er naar uit om automaat te gaan rijden!
 
  • Leuk
Waarderingen: R@y
Vandaag is in de MyArval app verschenen dat de verwachte levertijd van mijn auto in de week van 9 mei is. Nog 77 dagen wachten :yeehaa: Stiekem hoop ik natuurlijk nog op een vroegere levering, aangezien de langere levertijd vooral op de 1.5 modellen is als ik het zo lees.
 

R@y

Nieuw lid
Vandaag ook gebeld door de dealer. Ineens stond de auto al bij de dealer! Positief verrast dus! Initieel dachten we dat de productiedatim op week 9 stond...kennelijk niet dus! Begin maart heb ik de afspraak gemaakt om hem op te halen! Kennelijk heft de dealer ook nog 10 dagen nodig :jaja:

In tegenstelling tot een aantal andere OC3 motor-modellen (die volgens de dealer inderdaad een langere levertijd hebben...)
 
Bovenaan Onderaan