Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Topic in 'Octavia III' gestart door Michiel OCIII, 13-06-2013.

1. Frozen

Frozen Nieuw lid

Nou de motor en handbak is dus het zelfde als de vorige keer, lease budget hiervoor de reden.
    Verder nu gekozen voor de style ipv ambition.

Wat betreft de opties:
    -sunset
    -adaptive cc
    -electrische stoelen met geheugen
    -hill hold
    -parkeer camera

Kortom, allemaal net iets luxer dan de vorige keer, maar je moet er toch een beetje op vooruit gaan he;)

Šonnige oorden en lsp vinden dit leuk.

2. EdK

EdK Forumguru

Dus je dealer heeft een 3 a 4 weken nodig om je wagen af te leveren ??

Als ze je wagen begin van de week 5 produceren dan gaat hij in algemeen diezelfde week nog op transport
    Als hij eind van de week 5 word gebouwd dan pas de week er op op transport
    Dus in ergste geval is eind week 6 de wagen bij PON, dus in ergste geval eind week 7 bij je dealer op terrein...
    Dus tja als die dan nog 3 weken nodig heeft om je wagen bedrijfsklaar te maken........ dat poetsen word al uitbesteed.
    aanvraag kentekenplaat etc is ook in enkele dagen te doen.

Met mijn Fabia werd ik s'maandags door dealer gebeld en zaterdags reed ik hun terrein af , dit om aan te geven hoe snel het kan als de dealer ook meewerkt....

3. Blackokkie2

Blackokkie2 Forumguru

Ligt er ook een beetje aan hoe druk de dealer het heeft op dit moment, als hij deze weken al 20 auto's moet uitleveren of 3 auto's dat maakt een verschil.

4. RichTrip

RichTrip Forumguru Moderator

Ik verwacht ook dat de dealer het wat ruim houdt. Week 8 wordt aangegeven als de week waarin de auto arriveert bij de dealer. Dus twee weken om hem klaar te hebben. Moeten hulpveren onder en een trekhaak.
    Wacht maar gewoon af. Wil me niet meteen rijk rekenen.......

lsp vindt dit leuk.
  5. Blackokkie2

Blackokkie2 Forumguru

Ja kijk die hulpveren en trekhaak rekenen ze ook een dag voor.

6. EdK

EdK Forumguru

Je kunt ook beter de 5 weken maar aanhouden, dan valt het nooit tegen als ze hem uitleveren na 3 weken..
    Maar ik zou eind week 7 eens langsgaan om te kijken of die er toevallig niet staat en is dit het geval dan kun je meteen aan tafel voor de datum te prikken dat ze hem uitleveren.
    En dan kun je vaak de wagen wel vervroegen naar één of 2 weken eerder, uitgaande van de 5 weken...

En mijn dealer had het ook druk bij uitleveren, ze zaten net in een verhuizing van oude naar nieuwe pand.
    Maar ondanks de feestdagen die ze vanwege opening pand hadden kon ik zaterdags in vorege ochtend voor hun ( 9 uur ) toch mijn wagen ophalen...:D

lsp vindt dit leuk.
  7. Mijn Octavia is zojuist besteld.. Gaat het lukken om de auto in augustus te laten leveren!?!? :deuk:

Succes voor diegene die binnenkort de sleutel mogen ontvangen!

R@y en RichTrip vinden dit leuk.
  8. @Sander90
    Is er al iets bekend over de rede van vertraging.
    Is het inderdaad het digitaal dashboard?

Ik hoor het, als wachtende op een bestelling, graag.

9. R@y

R@y Nieuw lid

meteen maar even de dealer gebeld. Mijn OCIII wordt in week 7 gebouwd (nog niet bevestigd door de fabriek). 2 weken geleden heeft de dealer de bestelling geplaatst...prima dealer dus!

Wel is het geen DSG, deze zijn gewild volgens hem en kennen de DSG's een langere levertijd

Laatst aangepast: 25-01-2019
  10. Heeft de bestelling vanuit de dealer op nagenoeg hetzelfde moment plaatsgevonden als je de bestelling had afgerond?

Laatst aangepast: 25-01-2019
  11. R@y

R@y Nieuw lid

ik heb op 20-12-2018 de bestelling gedaan via de wagenparkbeheerder. De dealer gaf aan twee weken de bestelling geplaatst te hebben (bij PON?) obv leaseafspraken oid. Er zitten bij ons (helaas) wat schakels tussen, en een Kerstreces natuurlijk.

12. Hefo

Hefo Nieuw lid

Deze week contact gehad met de dealer. In het systeem van de dealer staat voor mijn auto nog steeds week 8 als productieweek. Bij Pon was nog geen productieweek bekend ?!?
    De dealer heeft wel geïnformeerd bij Pon en kreeg het volgende antwoord:

" Dit komt puur vanwege de restrictive motorisering van de 1.5 TSI. Daar komt nog bovenop dat bepaalde optie combinaties in bepaalde weken niet worden gedaan. Ik kan het helaas niet mooier maken dan het is, maar dat is de reden waarom het zo lang heeft moet duren."

Dus, een 1.5 in combi met een paar opties kan maken dat de levertijd van 4 maanden opeens naar meer dan 8 maanden gaat. Beetje frustrerend is het wel :-)

13. skodaboy57

skodaboy57 Nieuw lid

Vandaag mailtje gekregen om 14h12 dat wagen juist van truck is gerold ( O3C 1.5 tsi DSG Style ) na meer dan 7 (!!!) maanden w8ten in België.Ga wagen halen begin februari

Phoenix2149 vindt dit leuk.
  14. Sander90

Sander90 Lid

Nee ik heb niet opnieuw contact opgenomen over de reden, is denk ik toch suggereren...

15. Phoenix2149

Phoenix2149 Senior Member

Gefeliciteerd! Nieu leuk zo lang wachten maar nu is hij er!

16. octavia2019

octavia2019 Nieuw lid

Ik ben nieuw hier. Stap over van Auris TS Hybrid op Octavia Combi 1.0 DSG Style Business (zie beschrijving onderaan).
    Vorige week besteld.
    Volgens dealer productie in week 10 en levering week 14/15.

Laatst aangepast: 05-02-2019
    R@y en lsp vinden dit leuk.
  17. RichTrip

Zo, bevestiging gekregen dat productieweek 5 is gehaald voor mijn Octavia. Dus wellicht inmiddels onderweg naar Nederland (wellicht samen met de Octavia van Smeeuwis :D)

R@y, lsp, Smeeuwis en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Smeeuwis

Smeeuwis Forumguru Donateur

Ze staan samen op de trein naar Pon...

Inderdaad, die van mij is ook gebouwd en onderweg!

lsp vindt dit leuk.
  19. RichTrip

Dat is wel heel erg snel! Maar prima toch, hoe sneller hoe beter :)

Laatst aangepast: 05-02-2019
    lsp vindt dit leuk.
  20. lsp

lsp Actief lid

Ja inderdaad, ikke nog twee nachtjes slapen :yeah::yeah::yeah::yeah:

Smeeuwis en R@y vinden dit leuk.

Deel deze pagina