Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

CharlesTucker

Forumguru
Ik ben geloof ik hier nog steeds de enige die dat start/stop systeem wel prima vind :). Maar dat is dan wel in combinatie met een handbak, daarmee behoor ik hier ook wel een beetje tot de minderheid geloof ik. In combinatie met DSG schijnt het aanmerkelijk storend te zijn, heeft zelfs de verkoper me wel eens verteld.

En @Lodew, ik ben ook niet echt een kenner, maar die 1.5 bevalt me uitstekend, heb 'm nu ruim een jaar in een O3, geen problemen mee. Hij trok de auto laatst ook in Zwitserland prima de bergen op. Op grond van de berichten hier op het forum schijnt de 1.0 het overigens ook prima te doen. Anyway, succes met de laatste loodjes wachten, en veel rijplezier.
 

dirkie996

Forumguru
Start/stop zou van mij een optie mogen zijn, ik vermoed dat ze het bijna nooit verkocht zouden krijgen dan :dankje:
Inderdaad. Volgende week vertrek ik op reis, en het eerste dat ik doe, is die start/stop uitschakelen. Kan toch niet goed zijn voor de mechanieK ( turbo), wanneer je aan 'n péage komt, dat de motor direct stilvalt.
 

Lodew

Nieuw lid
Net mailtje gestuurd naar dealer. Wagen staat nog op parking fabrikant. Zal nog een 10-tal dagen duren alvorens wagen bij dealer is.

Aftellen kan beginnen
 

Chrisiewizzie

Forumguru
Dank! Hiervoor waren al mijn auto’s zwart, dus in dat opzicht is het een grote verandering! Het staat ‘m erg goed en beter dan ik had bedacht. De virtual cockpit is echt een aanrader. Prachtige graphics, snel en er is van alles in te stellen. Kessy is fijn en ik ben ook positief verrast door de lederen bekleding (nappa of niet echt, het voelt heel lux en soepel).
De 1.5 TSI is ook een heel erg fijne motor. De Octavia is behoorlijk licht gebouwd, dus 150 PK is prima. Maar wat vooral heel fijn rijdt, is het hoge koppel bij lage toeren. Doet me bijna denken aan de diesels die ik tussen 2005 en 2012 reed.
 

Chrisiewizzie

Forumguru
Uiteindelijk wel 7 maanden levertijd. Ik begrijp door de combinatie verwamde voorruit, virtual cockpit en de 1.5 TSI. Maar goed, dat is al bijna vergeten en zeker al vergeven ;)
 
Gisteren mijn exact 5 jaar oude 1.2 omgeruild voor een nieuwe 1.0TSI Style Business. Verder zelfde model, zelfde kleur en minimaal dezelfde opties als de vorige. Alleen zonder panoramadak, want dat is niet meer leverbaar op de 1.0 motor.

Om te beginnen de 1.0 motor: een duidelijke verbetering ten opzicht van de 1.2 die ik hiervoor had. Stiller en soepeler naar mijn gevoel. Ik ben positief verrast. Virtual cockpit is echt geweldig, met name de navigatie in de cockpit is perfect! Ik had deze optie meer als gadget besteld, maar zie nu zeker de meerwaarde in. Canton blijft geweldig geluid geven, had ik hiervoor ook al. Adaptive cruisecontrol is een flinke verbetering t.o.v. de 'reguliere' cruisecontrol in mijn vorige Octavia. Het is even wennen, maar het rijdt uitermate relaxt in combinatie met de lane-assist en blind-spot detection. Je hoeft bijna zelf niks meer te doen op de snelweg. De achteruitrij-camera kon ik op mijn vorige Octavia nog niet aanvinken, nu wel. Top systeem, met name de mogelijkheid om 180 graden te kijken naar links en rechts wanneer je achteruit een parkeervak uit wil rijden om te zien of er geen auto's aankomen. De electronisch achterklep met virtual pedal met ik nog gaan ervaren. Het openen en sluiten van de klep werkt soepel met de voetbediening, alleen het geluid en lichtsignalen wanneer je de klep met je voet sluit had van mij niet gehoeven. Het lijkt net een achteruit rijdende vrachtwagen, dus die optie zal ik 's avonds laat maar niet gebruiken om de buren te vriend te houden. De sportstoelen zitten een stuk beter t.o.v. de standaard stoelen in mijn vorige Octavia, veel meer zijdelinkse steun, dat merk je al de eerste kilometers. Op de achterbank worden de USB aansluitingen al direct gewaardeerd en de led-strips in de deuren die van kleur kunnen wisselen maken het interieur net weer een stukje chiquer. Kortom, nog steeds / wederom een heerlijke wagen. Het panorama-dak ga ik zeker missen, al dat licht in het interieur is heerlijk. Hopelijk compenseren de nieuwe opties dit gemis voldoende.
 
Deze week mijn eerste nieuwe auto, mijn eerste auto van de zaak en meteen mijn eerste Skoda besteld. Rij op dit moment in een Audi A3 Sportback 1.6 TDI uit 2013.

De Skoda wordt volgens de planning in week 47 geleverd.

Het gaat om de volgende uitvoering ;

Skoda Octavia Combi Sport Business
1.5 TSI Greentech 110 kW 150 pk 7 versn. DSG
Quartz Grey Metallic
Sport zwart/rood interieur
17 Inch Trius lichtmetaal matzwart (winterset)

PKR 2 usb aansluitingen
PT7 Bluetooth handsfree carkit met Phone Box, voice control, WiFi incl. rSAP
QV3 DAB (digitale radio ontvanger)
9S0 Digitaal intrumentenpaneel
PNE Navigatie Columbus
9WX ŠKODA Media Command
9Z3 230v aansluiting
PFC Driving mode select
4E7 Elektrisch te openen en sluiten achterklep
UK3 Neerklapbare achterbank
KA2 Optical parking assistent
PW0 Verwarmbare voorstoelen
PK9 LED koplampen
PH8 Panoramisch schuif-/kanteldak
PSB Adaptive cruise assistant
7X2 Parking Distance Control voor en achter
6T2 Verlichting in voetenruimte

Verder heb ik er nog bijbesteld ;
Dakdragers
Dakkoffer
18inch lichtmetalen zomerset (Gemini ) Zilvergrijs
Luxe nummerplaten
24 maanden fabrieksgarantie

Ben heel benieuwd hoe de auto gaat bevallen, ik heb er in ieder geval zin in!
 
Laatst bewerkt:

Kiekerjan

Forumguru
@OctaviaSportBusiness,

Heb je hem al geleverd gekregen?

Ben zelf ook in afwachting van een Sport Business, maar dan een 1.0 handbak met wat extra opties.

Eigenlijk geen idee hoe lang de levertijden momenteel zijn. Wetende dat er spoedig een nieuw model geproduceerd gaat worden, kan ik mij persoonlijk niet voorstellen dat er nog heel veel vraag is naar het oude model. Dat zou dan betekenen dat ze redelijk snel kunnen leveren. Maar dat is eerder mijn ijdele hoop dan dat het op waarheid berust ;)
 
@OctaviaSportBusiness,

...Dat zou dan betekenen dat ze redelijk snel kunnen leveren. Maar dat is eerder mijn ijdele hoop dan dat het op waarheid berust ;)
Nou ik heb ook een sport business besteld met een 1.5 dsg. Dealer gaf aan 7 weken levertijd! Uiteraard met een korreltje zout nemen maar er is voldoende voorraad waar ze "vanaf" moeten omdat het 2020 model voor de deur staat.
 

jongetje

Forumguru
Hoe werkt dit dan? De fabrieken produceren sinds oktober al de nieuwe octavia4. Wordt de 3 ook geproduceerd dan in kleinere aantallen of zijn dit allemaal voorraad modellen? (En waarom zet Skoda niet vol in op het nieuwe model).
 

Kiekerjan

Forumguru
Nou, ik word steeds benieuwder. Onze wagenparkbeheerder is niet heel scheutig met informatie.

Wordt dus gewoon een kwestie van afwachten en af en toe ff inchecken bij de dealer...
 
Hier een zwarte 1.5 dsg Combi Sport Business besteld half november, verwachte levering is begin maart.

Kijk er erg naar uit.

Opties:

2 usb aansluitingen
Digitaal intrumentenpaneel
ŠKODA Media Command
230v aansluiting
Driving mode select
Optical parking assistent
Afneembare trekhaak
Panoramisch schuif-/kanteldak
Parking Distance Control voor en achter
Verlichting in voetenruimte

Niet het einde van wensenlijst, wel van budget :-)
 
@Markoes denk het wel, volgens mij standaard op die uitvoering. Plaatje is screenshot uit dealer configurator.
Bestelproces ging niet heel soepel....wagenparkbeheer dan leasemaatschappij en dan dealer die wordt uitgeknepen. Ik wacht af wat er allemaal op zit uiteindelijk. Hoop wel op schakelflippers (heb nog wat dsg angst :) ), die staan niet in alle brochures over die uitvoering.
 
@OctaviaSportBusiness,

Heb je hem al geleverd gekregen?
Ben zelf ook in afwachting van een Sport Business, maar dan een 1.0 handbak met wat extra opties.
Eigenlijk geen idee hoe lang de levertijden momenteel zijn........

16 december is de auto al geleverd! Duurde iets langer dan voorspeld, maar dat lag aan het feit dat de auto geherwaardeerd moest worden.

Kan je vertellen dat de 1.5TSI met DSG een fijne combinatie is! Ik ben net terug van een weekje Oostenrijk, met dakkoffer en 3 man met bagage is 200 km/h geen enkel probleem. De hele rit ongeveer tussen de 150 en 170 gereden en volgens de boordcomputer een gemiddeld verbruik van 1 op 11,5.

@Markoes denk het wel, volgens mij standaard op die uitvoering. Plaatje is screenshot uit dealer configurator.......Hoop wel op schakelflippers, die staan niet in alle brochures over die uitvoering.
Zat er bij mij wel standaard op. Zelfde uitvoering.

Wel 1 groot nadeel, de cruise controle gaat tot de 160km/h. Weet iemand of dit makkelijk aangepast kan worden?
 
Bovenaan Onderaan