Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Stewie

Senior Member
Ik ben deze week bezig met bestelen van een octavia en hoor (in België) levertijd tussen 10 Januari en 25 Februari, de dealer zij allicht eind Januari als hij deze week besteld wordt. Nog even mekkeren over de kleur en blijkbaar is budget nog niet op dus mss nog een optie ofzo... (en natuurlijk goedkeuring krijgen voor de benzine met 35k km/jaar...), maar normaal gaat de bestelling morgen ten laatste buiten.

Toen ik de O3 3,5 jaar geleden bestelde was dat ook zo, horror verhalen over levertijden hier op het forum (4-6 en zelfs 7 maanden) en mijn auto stond er op 10 weken...
Blijkbaar heeft elk land zo zijn productieslots op basis van verkopen ed, De Octavia is in België een topper en de best verkochte break van het land.

De snelst geleverde wagen die ik heb gehad was de Golf 6 highline (met veel opties), die stond na 6 weken bij de dealer.
En mijn opel astra, na 4 weken, maar daar kende ik iemand in de assemblage fabriek. Dat telt niet :)
 

Dannydude85

Forumguru
Vandaag heeft de Waal in Tiel me alvast blij gemaakt. Ze hebben me een foto van hoe de Octavia er nu bij staat en 2 foto's van de leren bekleding gestuurd.
Nadeel is natuurlijk wel dat het wachten nu extra lang en vervelend wordt. Maar een wijs man zei ooit: "Gelukkig hebben we de foto's nog"
 

Bijlagen

  • IMG_0245.jpg
    IMG_0245.jpg
    126 KB · Weergaven: 188
  • IMG_1092.JPG
    IMG_1092.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 204
  • IMG_1091 (2).jpg
    IMG_1091 (2).jpg
    1,6 MB · Weergaven: 190

RAVA

Nieuw lid
Vandaag Octavia Combi bevestigd bij A-point lease/PON.

1.4 tsi 150 PK DSG7 style business
Kleur Race Blue
Techpakket
DAB
Verwarmd voorruit
Geen model en type aanduiding
Alaris velgen worden ingeruild voor Pictorus

Verwachte levering 2de week januari 2018. Beetje in lijn met de rest van de bestellingen hier.



Zojuist gebeld door Skoda Amsterdam dat de levering naar voren is gehaald en de auto maandag 13 november om 16:00 uur voor mij klaar staat. :yeah:

Dan doen ze er in mijn geval nog geen 10 weken over. Bizar dat de leveringen zo uiteenlopen.
 

Dannydude85

Forumguru
En omdat ik zo blij reageerde op de eerste 3 foto's vonden ze een paar extra ook nog wel kunnen.
Hier houdt men ook van foto's dus zoals het een goed forumlid betaamt deel ik ze ook met jullie ;)
 

Bijlagen

  • 3.jpg
    3.jpg
    123,2 KB · Weergaven: 295
  • 2.jpg
    2.jpg
    132,4 KB · Weergaven: 297
  • 1.jpg
    1.jpg
    146,4 KB · Weergaven: 285
  • 4.jpg
    4.jpg
    100,1 KB · Weergaven: 295
  • 5.jpg
    5.jpg
    68,1 KB · Weergaven: 296
  • 6.jpg
    6.jpg
    121,5 KB · Weergaven: 267

B.Stuurder

Forumguru
@Dannydude85 mooie kleur! ;)
Ik vind de nieuwe strips in de deur toch wel mooier dan de zilveren die ik heb. Liefst had ik ze piano zwart gehad. Of Carbon.
En die achteruitrij camera was eigenlijk ook wel makkelijk geweest, de enige optie die ik niet heb aangevinkt. Ik zou hem nu graag ruilen tegen de verkeersbordherkenning en de DAB+ die ik nooit gebruik. Mijn hond herkent verkeersborden nog beter!
 

Kazie31

Nieuw lid
Afgelopen dinsdag mijn Skoda opgehaald.
Rijd erg goed, maar ik reed al een octavia. . Het tech pakket was echt een aanrader. De bekleding is erg strak. Een collega wou 5€ besparen en heeft het niet besteld. Maar nu hij de bekleding heeft gezien trekt hij zijn haar uit zijn hoofd van stommiteit.
 

Bijlagen

  • IMG-20171031-WA0006.jpg
    IMG-20171031-WA0006.jpg
    122,6 KB · Weergaven: 129

Dannydude85

Forumguru
Afgelopen dinsdag mijn Skoda opgehaald.
Rijd erg goed, maar ik reed al een octavia. . Het tech pakket was echt een aanrader. De bekleding is erg strak. Een collega wou 5€ besparen en heeft het niet besteld. Maar nu hij de bekleding heeft gezien trekt hij zijn haar uit zijn hoofd van stommiteit.

Knappe wagen! En zonde inderdaad voor je collega, die €5 p/m had het echt afgemaakt. Gelukkig kan jij er wel van genieten!
 

Jorg1504

Actief lid
Bijna helemaal gelukkig met de terugkeer naar şkoda. Eergister opgehaald en voelde als thuiskomen.
Enige probleempje met Şkoda Connect en Android Auto, maar ga nog ff op zoek naar een draadje daarover op het forum.
Foto's zijn qua formaat iets aan de (te) grote kant maar volgen snel!
 

jonasv

Nieuw lid
Ik ben deze week bezig met bestelen van een octavia en hoor (in België) levertijd tussen 10 Januari en 25 Februari, de dealer zij allicht eind Januari als hij deze week besteld wordt. Nog even mekkeren over de kleur en blijkbaar is budget nog niet op dus mss nog een optie ofzo... (en natuurlijk goedkeuring krijgen voor de benzine met 35k km/jaar...), maar normaal gaat de bestelling morgen ten laatste buiten.

Toen ik de O3 3,5 jaar geleden bestelde was dat ook zo, horror verhalen over levertijden hier op het forum (4-6 en zelfs 7 maanden) en mijn auto stond er op 10 weken...
Blijkbaar heeft elk land zo zijn productieslots op basis van verkopen ed, De Octavia is in België een topper en de best verkochte break van het land.

De snelst geleverde wagen die ik heb gehad was de Golf 6 highline (met veel opties), die stond na 6 weken bij de dealer.
En mijn opel astra, na 4 weken, maar daar kende ik iemand in de assemblage fabriek. Dat telt niet :)


Ik ben al 5maand aan het wachten in Belgie hoor (nog 1 maand te gaan) :'(
 

Stewie

Senior Member
Ik ben al 5maand aan het wachten in Belgie hoor (nog 1 maand te gaan) :'(

Oh. Nu, voor een leasewagen maakt dat nu niks. 3 of 5 maanden, who cares :).
Maar er is onenigheid over mijn keuze voor benzine (voor 35k km per jaar). Ik beweer dat het over een tijdspanne van 3 a 3,5 jaar geen fluit uitmaakt wat je rijdt voor de totale kostprijs gegeven dat de benzine 4k goedkoper is (aankoopprijs + belastingen) en de diesel volgend jaar MINSTENS dezelfde prijs als benzine gaat hebben.

Gaat dan tussen een 2.0TDI DSG 150pk en 1.4TSI 150pk, beide in style uitvoering. Als ik de 2.0TDI neem moet ik wat opties laten vallen, geen erg, maar ik vind dat ik gelijk heb en dan ben ik niet te pruimen...
 

Dannydude85

Forumguru
Maar er is onenigheid over mijn keuze voor benzine (voor 35k km per jaar). Ik beweer dat het over een tijdspanne van 3 a 3,5 jaar geen fluit uitmaakt wat je rijdt voor de totale kostprijs gegeven dat de benzine 4k goedkoper is (aankoopprijs + belastingen) en de diesel volgend jaar MINSTENS dezelfde prijs als benzine gaat hebben.

Dat is precies wat ik tegen mijn werkgever zei. Die is wel overstag gegaan maar zat ook aardig vastgeroest in het oude denken dat diesel met veel KM per jaar goedkoper is. Ook heb ik de LM nog laten adviseren en die vertelde dat het omslagpunt tegenwoordig pas rond de 40K per jaar ligt.
 
Bovenaan Onderaan