Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Dannydude85

Forumguru
Weer een email met een lekker-makertje ontvangen. "hij is nu bij de poetser weg en komt jou kant in".

Een van de andere die zijn Octavia vandaag zou krijgen hem al binnen. Ik verga in ieder geval van de spanning hier.
P.s. hij wordt bij mij gewoon op de zaak geleverd, mis ik iets aan een normale uitlevering bij de dealer zelf, of is alles zelf uit te vogelen?
 

Bijlagen

  • IMG_0378.jpg
    IMG_0378.jpg
    123,6 KB · Weergaven: 128
  • IMG_0379.jpg
    IMG_0379.jpg
    121,2 KB · Weergaven: 117

Stewie

Senior Member
Je mist alleen het aftrekken van de doek van de wagen. Ik ergerde me dood aan de uitleg van een uur...

Is wel knap zo in het blauw, maar zou er nooit aan durven beginnen. Dat valt een beetje te fel op op mijn gezegende leeftijd.
 

Dannydude85

Forumguru
Het blijkt dat hij al onderweg was toen hij de mail stuurde want daar is hij dan!! :yeehaa::rockon::tegek:
Volgende weekend nog de wrap en de blindering er over en dan is hij klaar. Ja ik weet het hij staat hoog maar aangezien het een lease auto is wil ik die investering niet maken. (anders was het allang gebeurd ;))
 

Bijlagen

  • IMG_0939.JPG
    IMG_0939.JPG
    1,5 MB · Weergaven: 170
  • IMG_0940.JPG
    IMG_0940.JPG
    1,5 MB · Weergaven: 179
  • IMG_1092.JPG
    IMG_1092.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 167
  • IMG_0937.JPG
    IMG_0937.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 181
  • IMG_0938.JPG
    IMG_0938.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 142

dirkie996

Forumguru
Je mist alleen het aftrekken van de doek van de wagen. Ik ergerde me dood aan de uitleg van een uur...

Is wel knap zo in het blauw, maar zou er nooit aan durven beginnen. Dat valt een beetje te fel op op mijn gezegende leeftijd.
Wat moet ik dan zeggen?:D
Tenslotte heeft m’n echtgenote voor Raceblue gekozen:jaja:. Al de rest mocht ik kiezen, maar de kleur, was haar ding.
 

rouwehand

Senior Member
Het blijkt dat hij al onderweg was toen hij de mail stuurde want daar is hij dan!! :yeehaa::rockon::tegek:
Volgende weekend nog de wrap en de blindering er over en dan is hij klaar. Ja ik weet het hij staat hoog maar aangezien het een lease auto is wil ik die investering niet maken. (anders was het allang gebeurd ;))

@Dannydude85 Mooie uitvoering, zelf wel direct door de dealer de Eibach verlaging eronder laten zetten (ook lease) geen enkel probleem. Iedere dag nog plezier van -> wegligging en rijgedrag :jaja:
 

Dannydude85

Forumguru
@Dannydude85 Mooie uitvoering, zelf wel direct door de dealer de Eibach verlaging eronder laten zetten (ook lease) geen enkel probleem. Iedere dag nog plezier van -> wegligging en rijgedrag :jaja:

Mijn leasebudget was helaas op na het leer en de blindering en wrapping. Anders was het zeker gebeurd. En ik dacht met de kids is leer en blindering beter dan verlaging.
 

rouwehand

Senior Member
Mijn leasebudget was helaas op na het leer en de blindering en wrapping. Anders was het zeker gebeurd. En ik dacht met de kids is leer en blindering beter dan verlaging.

@Dannydude85 Jammer van het budget, ik heb achteraf folie laten aanbrengen op voor- en achterportieren en ben niet voor het leer gegaan. Maar wel voor de verlaging, tenslotte rij ik iedere dag in de auto en de kinderen niet :D
Desondanks ieder zijn/haar voorkeur, prima toch.
 

ENTE

Lid
2rfy6qc.jpg



v3m9gz.jpg


2mnkuom.jpg


frsb4.jpg



Jawel, bijna een halfjaar levertijd maar sinds gister op het erf; de witte schicht!


Eerste indruk:
Wat een fijne wagen. Stil, soepel en wat is zo'n DSG een fantastische uitvinding.
Ook het geluid van de Canton installatie is top. Mede dankzij de uitgebreide instel-mogelijkheden.
Prettige stoelen, meteen een fijne zitpositie te vinden.

Het rode leer: wellicht niet ieders keuze. Voor mij was het ook een gokje hoe het daadwerkelijk zou staan, maar ik ben er super blij mee. Geeft een Octaaf even iets bijzonders!
Daarnaast ruikt het heerlijk en is bovendien prima gemonteerd bij PON.

Opvallende 'eerste indruk' zaken:
Wist niet dat automatisch inparkeren standaard was op deze uitvoering. Blijkbaar niet goed de folder uitgeplozen.
Ik mis lampjes bij de make-up spiegels ; hele wagen zit bomvol met lampjes op de meest maffe plaatsen, juist daar zitten ze dus niet. Raar.
LED koplampen.....man man man wat een bak met licht! Niet normaal!
Dacht dat de 'corner' functie van de mistlampen uitschakelbaar was. Blijkt niet zo te zijn.


Ik ga d'r de komende 3 jaar eens flink van genieten. Zin in!


Iedereen die met smart zit te wachten; nog even doorzetten! De Octavia is echt de moeite van het wachten waard.
Ik ben serieus onder de indruk van de bouw-kwaliteit en de rij-eigenschappen.




ŠKODA Octavia Combi FL (3) Style Business 1.6 85 kW / 116 pk TDI Combi 7 versn. DSG


Laser white
Lederen bekleding in kleur rood A0748 Diamond stiksel
Dynamic pakket + paddles
18 inch Golus
Sunset
Dab+
Elek. open en sluit achterklep
Panoramisch schuif-/kanteldak
Optical parking assistent
 

Stewie

Senior Member
Heb mijn Octavia III FL bestelt op 30 oktober in Belgie.

Eerst was verwachte levertijd 16 maart maar dit is nu verlaagt:

Ook bij Arval precies.
Mijne staat al 2 weken in tijdelijke bestelling omdat we niet over de motorisatie uit geraken :).
Ik wil een 1.4TSI DSG, lease een 2.0TDI DSG (moet dan enkele opties eraf halen).
 

Stewie

Senior Member
Verklaar je nader...

Ik heb nu een leasewagen (2.0TDI manuele bak) en moet een nieuwe bestellen. Mijn budget is gevoelig verhoogd en er past een O3 Combi Style in, in 1.4TSI DSG is die nagenoeg full optie (ook leder etc), in 2.0 TDI uitvoering moet ik opties eraf halen (automatische kofferklep, blind spot en nog een paar dingen). Ik doe 35k km per jaar en mijn werkgever vind dat teveel voor benzine (alhoewel dat niets meer kost dan diesel)

Ik wil dit echter niet doen omdat:
- Er mij 4 jaar geleden bij in dienst name een Passat was beloofd (mondeling) en dat ging niet.
- Ik in Januari 2018 een levelverhoging krijg en 100€ meer leasebudget (waardoor de 2.0 TDI er perfect inpast), of een zeer mooie superb.
- Ik al genoeg water bij de wijn heb gedaan afgelopen 1,5 jaar, ik heb 40% meer werk als vroeger en 0% extra loon. Voor mij is de maat vol.

Mijn manager weet dat de maat vol is en heeft daarom aan HR/fleetmanager gevraagd om de wagen toch toe te staan. Voor mij is die ideaal, want als alleenstaande telt 'elke' euro en de Octavia heeft een zeer lage VAA (160€ bruto).
Een grote auto staat mooi op de oprit maar kost mij persoonlijk ook meer.
 

Frenkie

Forumguru
Het blijkt dat hij al onderweg was toen hij de mail stuurde want daar is hij dan!! :yeehaa::rockon::tegek:
Volgende weekend nog de wrap en de blindering er over en dan is hij klaar. Ja ik weet het hij staat hoog maar aangezien het een lease auto is wil ik die investering niet maken. (anders was het allang gebeurd ;))
Mooie wagen. Alleen zou ik me dood ergeren aan die lifehammers. Ik zit daar altijd met mijn been tegen de middenconsole, zou niet bijzonder prettig zijn met die hamers. Bij mij hangen ze aan de deuren.
 

Japanese Power

Donateur
Een grote auto staat mooi op de oprit maar kost mij persoonlijk ook meer.
Duidelijk verhaal, ik heb zelf ook enkele opties/motorisering/DSG laten varen omdat ze wel binnen m’n budget pasten maar ik geen zin had om meer dan een X bedrag maandelijks aan bijtelling te betalen. keuzes, keuzes…
 
Bovenaan Onderaan