VCDS mogelijkheden

Dat kan niet. Veiligheidsmaatregel dat het na x aantal seconden uitgaat.

Lane assist en acc aanzetten en dan gaan rijden. Beide moeten aanstaan voor TJA

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Ik heb nu acc en lane assist aan. Hoe weet ik of TJA aan staat? Waar zie ik dat TJA aanstaat en hoelang neemt die over?
@Rainesh
 

Rainesh

Forumguru
Ik heb nu acc en lane assist aan. Hoe weet ik of TJA aan staat? Waar zie ik dat TJA aanstaat en hoelang neemt die over?
@Rainesh
Als je langzamer dan 65 rijdt en je ziet dat je lane assist actief is dan is TJA actief. Moeten natuurlijk wel lijnen aanwezig zijn. Na 12sec dacht ik, maar kan ook sneller.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Ik kan hier ook de sterkte instellen, dus langer dan 12 seconden. Hij staat nu op laag zie foto.

Ik heb binnendoor 50 gereden en lane asist werkte toen. Dus heb ik tja?

Wat houdt TJA in?
 

Bijlagen

  • F77C5B1A-7B2D-4865-BEF3-F34F5AE48A97.jpeg
    F77C5B1A-7B2D-4865-BEF3-F34F5AE48A97.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 55

Rainesh

Forumguru
Ik kan hier ook de sterkte instellen, dus langer dan 12 seconden. Hij staat nu op laag zie foto.

Ik heb binnendoor 50 gereden en lane asist werkte toen. Dus heb ik tja?

Wat houdt TJA in?

TJA is niks anders dan LA ook onder de 65 aan. Dan stuurt je auto dus ook in de file/langzaam rijden :)

Sterkte heeft niks met aantal seconden te maken. Op laag hoef je minder weerstand te geven om LA te overschrijven.
 
@Rainesh zoals je op deze foto ziet reed ik 50 acc en lane assist waren aan, dus ik heb TJA?

Btw over die sterkte heb je gelijk, dat is voor weerstand en niet dat het langer doorgaat.

Is er geen VCDS mode om dat hoger in te stellen?
 

Bijlagen

  • D6A6B220-452B-434A-8CF9-EA8D8F3E6BCB.jpeg
    D6A6B220-452B-434A-8CF9-EA8D8F3E6BCB.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 41

Rainesh

Forumguru
@Rainesh zoals je op deze foto ziet reed ik 50 acc en lane assist waren aan, dus ik heb TJA?

Btw over die sterkte heb je gelijk, dat is voor weerstand en niet dat het langer doorgaat.

Is er geen VCDS mode om dat hoger in te stellen?

Ja je hebt nu TJA :)

en nee het is een veiligheidsmaatregel die behoorlijk dichtgestampt zit. Bij bepaalde softwareversies (voornamelijk de oude versies) kun je wel het geluidje uitzetten, bij sommige weer reactietijd wat later zetten maar meer niet. Het is een hulpmiddel, geen autonoom rijden ;)
 
Klopt maar 12 seconden is wel HEEL KORT.. en je betaalt ook nog eens voor.

Voor wat gebruik jij je TJA? Gebruik je het vaak? En zoja hoe nuttig en efficient is het of is het maar een gimmick?
@Rainesh
 

Rainesh

Forumguru
Klopt maar 12 seconden is wel HEEL KORT.. en je betaalt ook nog eens voor.

Voor wat gebruik jij je TJA? Gebruik je het vaak? En zoja hoe nuttig en efficient is het of is het maar een gimmick?
@Rainesh

Ik heb geen Skoda :)

Als je in de file rijdt is TJA wel fijn, hoef je zelf niet continu bij te sturen. Alleen je hand lichtjes op je stuur is al prima om je tijd te verlengen. Heb genoeg klanten die veel file rijden en TJA heerlijk vinden.
 
Ik heb geen Skoda :)

Als je in de file rijdt is TJA wel fijn, hoef je zelf niet continu bij te sturen. Alleen je hand lichtjes op je stuur is al prima om je tijd te verlengen. Heb genoeg klanten die veel file rijden en TJA heerlijk vinden.
Wel jammer dat je toch na 12 seconden je hand erop moet zetten... ik ben benieuwd en ga het binnenkort testen..

Btw bij TJA als de auto stopt tijdens de file langer dan 10 seconden moet je dan gas geven om het weer te activeren?

Want alleen met acc moest ik na 10 seconden stilstaan, Zelf weer gassen zodat die weer actief wordt
 

Rainesh

Forumguru
Wel jammer dat je toch na 12 seconden je hand erop moet zetten... ik ben benieuwd en ga het binnenkort testen..

Btw bij TJA als de auto stopt tijdens de file langer dan 10 seconden moet je dan gas geven om het weer te activeren?

Want alleen met acc moest ik na 10 seconden stilstaan, Zelf weer gassen zodat die weer actief wordt
Ja dat is een beperking van ACC. En dat is na 3 seconden al, niet na 10 zover ik weet.

Het is een samenwerking van ACC en LA. Dus ook beide individuele "seconden" regels zijn van toepassing.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Ja dat is een beperking van ACC. En dat is na 3 seconden al, niet na 10 zover ik weet.

Het is een samenwerking van ACC en LA. Dus ook beide individuele "seconden" regels zijn van toepassing.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Ja inderdaad het is 3 seconden, is dat verlengbaar of niet?
 
Nogmaals nee. Veiligheidssystemen en hulpsystemen kun je niet aanpassen / verlengen qua tijd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Duidelijk. Even voor de duidelijkheid he, na 12 seconden lane assist krijg ik waarschuwing en 2 seconden later stop de lane assist, is dat bij jou ook zo?
Dus dan wordt het lane assist teken oranje gelijk...

Of blijft die bij jou ondanks de melding nog steeds doorgaan met lane assist?
 

Rainesh

Forumguru
Duidelijk. Even voor de duidelijkheid he, na 12 seconden lane assist krijg ik waarschuwing en 2 seconden later stop de lane assist, is dat bij jou ook zo?
Dus dan wordt het lane assist teken oranje gelijk...

Of blijft die bij jou ondanks de melding nog steeds doorgaan met lane assist?
Heb je je boekje gelezen? Daarin staat het ook. En ja dat hoort zo

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

Sonck

Lid
ik steek een waterfles in het stuur en springt hij niet op oranje en je LA blijft gewoon werken :)
Heb zo al hele afstanden gereden met ACC en LA lekker relax :)
Maar wel bij de baan blijven hé want soms kan het LA we wat kuren hebben als er wat drukker verkeer met slechte zichtbaarheid van de lijnen
Is bij mij ook nageactiveerd
 
Lane Assist heeft mij (bij een leenauto) al eens de berm in willen sturen, dus opletten is simpelweg noodzakelijk. Het permanent aan willen zonder handen op het stuur komt op mij over alsof er een Tesla-achtig Autopilot systeem verwacht wordt, wat het zeker niet is. En zelfs het Tesla systeem gaat de fout in. Zoiets is simpelweg de capaciteiten van het systeem overschatten. Zoals @Sonck aangeeft is het zeker mogelijk om het systeem om de tuin te leiden maar moet je gewoon zelf op blijven letten. Persoonlijk vind ik dat vragen om ongelukken, maar dat moet iedereen maar voor zichzelf beslissen.
 

Sonck

Lid
zelf met de fles hou ik één handje aan het stuur , maar dan lichtjes tussen de vingers zodat indien nodig ik wel kan ingrijpen...
Indien je het zonder de fles meen één handje gaat sturen dan komt de waarschuwing om men stuur vast te houden na enige tijd naar boven en met de fles doet hij dat niet.
Is absoluut geen auto pilot, blijft een assistent , maar wel één die het wel handig maakt om relax te rijden
 

CharlesTucker

Forumguru
Als ik toch moet opletten kan ik net zo goed ook gewoon zelf sturen (relaxed, met één hand, zonder waarschuwingen), schakelen, remmen en gasgeven, ik heb toch niks anders te doen. Tegen de tijd dat ik een boek kan gaan lezen in de auto ga ik ook in dergelijke techniek investeren, ik ben zeker niet tegen voorruitgang, maar van de meeste rijhulpjes zie ik de voordelen nog niet. Maar dat is mijn persoonlijke mening, ik begrijp en respecteer zeker wel de mening van anderen in deze, en gelukkig bieden optielijsten de mogelijkheid een auto samen te stellen zoals je wilt.
 
Als ik toch moet opletten kan ik net zo goed ook gewoon zelf sturen (relaxed, met één hand, zonder waarschuwingen), schakelen, remmen en gasgeven, ik heb toch niks anders te doen. Tegen de tijd dat ik een boek kan gaan lezen in de auto ga ik ook in dergelijke techniek investeren, ik ben zeker niet tegen voorruitgang, maar van de meeste rijhulpjes zie ik de voordelen nog niet. Maar dat is mijn persoonlijke mening, ik begrijp en respecteer zeker wel de mening van anderen in deze, en gelukkig bieden optielijsten de mogelijkheid een auto samen te stellen zoals je wilt.
Je hebt hier zeker wel een punt. Ik vind persoonlijk LA ook niet denderend, maar eerlijk gezegd werkt de ACC wel perfect.
Waar ik 100 mag rijden stel ik ACC in op 100 en dan geen gedoe met boetes. Als er een auto voor me is remt die vanzelf en ik wissel van rijbaan en dan gaat die verder met ACC.
 
Bovenaan Onderaan