VCDS mogelijkheden

Antera

Donateur
Hallo,

je eigen voorstellen word gewaardeerd :-) in het daarvoor bestemde gedeelte.

Je auto kan idd lane assist achteraf geactiveerd worden. dynamic light assist niet maar wel light assist.

De achterklep hangt af van de module er zijn er 4 geleverd maar 2 zijn te herschrijven en tot op heden zijn de laatste nieuwe niet aanpasbaar wegens onjuiste module's
 
Dank je voor je reactie. Light assist is dat gelijk aan het smart light (groot licht assistent)? Ik raak een beetje in de war van alle termen.

Die achterklep moeten we dan maar bekijken als de wagen er is. Hopelijk wel, en anders komt het later wel een keer als je weet hoe de nieuwe modules aan te passen zijn.
 
Iemand hier raad met?

Sinds ik een trekhaak heb gestoken en gecodeers heb bij skoda garage werkt mijn lane assist niet meer?

Had dit achter af gecodeerd via vcds en nu werkt hij niet meer en alle instellingen staan nog goed.
 

ertromp

Forumguru
Iemand hier raad met?

Sinds ik een trekhaak heb gestoken en gecodeers heb bij skoda garage werkt mijn lane assist niet meer?

Had dit achter af gecodeerd via vcds en nu werkt hij niet meer en alle instellingen staan nog goed.
Heb je bij de module van de camera wel aangegeven dat er een trekhaak is geïnstalleerd ?
 
Heb je bij de module van de camera wel aangegeven dat er een trekhaak is geïnstalleerd ?

Daar stel je een goede vraag.

Heb de auto gwn aan de pc gehangen en met code van skoda gecodeerd dus het kan zijn van niet.

Heb het net uitgecodeert lane assist
 
Laatst bewerkt:

Rofffel

Forumguru
Een collega van mij is handig met een originele VCDS en VCP maar ik wilde graag de DRL van mijn O3 laten dimmen bij gebruik van het knipperlicht.
Ik wil m de hele cyclus van de richtingaanwijzer gedimd hebben.

Nu hadden we dit geprobeerd
  1. [Kanaal 16] Leuchte2SL VLB10-Lichtfunktion G 2; verander 'niet actief' in 'knipperen links Hellphase'
  2. [Kanaal 18] Leuchte2SL VLB10-Dimmwert GH 2; verander '0' in '25' (20 of minder zal de dagrijverlichting uitschakelen tijdens richtingaangeven
  3. [Kanaal 19] Leuchte2SL VLB10-Dimming Direction GH 2 verander 'maximise' in 'minimize'
  4. [Kanaal 16] Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion G 3; verander 'niet actief' in 'knipperen rechts Hellphase'
  5. [Kanaal 18] Leuchte3SL VRB21-Dimmwert GH 3; verander '0' in '25' (20 of minder zal de dagrijverlichting uitschakelen tijdens richtingaangeven
  6. [Kanaal 19] Leuchte3SL VRB21-Dimming Direction GH 3 verander 'maximise' in 'minimize'

Helaas ging hij nu om en om (zo stond deze achteraf ook beschreven).
Iemand die mij de waardes kan vertellen?
 

rouwehand

Senior Member
Een collega van mij is handig met een originele VCDS en VCP maar ik wilde graag de DRL van mijn O3 laten dimmen bij gebruik van het knipperlicht.
Ik wil m de hele cyclus van de richtingaanwijzer gedimd hebben.

Nu hadden we dit geprobeerd
  1. [Kanaal 16] Leuchte2SL VLB10-Lichtfunktion G 2; verander 'niet actief' in 'knipperen links Hellphase'
  2. [Kanaal 18] Leuchte2SL VLB10-Dimmwert GH 2; verander '0' in '25' (20 of minder zal de dagrijverlichting uitschakelen tijdens richtingaangeven
  3. [Kanaal 19] Leuchte2SL VLB10-Dimming Direction GH 2 verander 'maximise' in 'minimize'
  4. [Kanaal 16] Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion G 3; verander 'niet actief' in 'knipperen rechts Hellphase'
  5. [Kanaal 18] Leuchte3SL VRB21-Dimmwert GH 3; verander '0' in '25' (20 of minder zal de dagrijverlichting uitschakelen tijdens richtingaangeven
  6. [Kanaal 19] Leuchte3SL VRB21-Dimming Direction GH 3 verander 'maximise' in 'minimize'

Helaas ging hij nu om en om (zo stond deze achteraf ook beschreven).
Iemand die mij de waardes kan vertellen?

Het is mogelijk, deze aanpassing is 4 jaar geleden door @Antera op mijn OIII uitgevoerd. En nog veel meer VAGCOM aanpassingen :tegek:. Zou bijna zeggen, "laat alleen experts aan je auto zitten".
Waarbij @Antera zeker een expert is :jaja:
 

Rofffel

Forumguru
Inmiddels begrepen dat het beide phasen moet zijn.
Kostte even wat zoekwerk.

Kom je overigens op exacte dezelfde stijl uit als een Audi A6 c6.
 

timdejonge

Actief lid
@Antera: is het ondertussen al mogelijk om de koffer te laten sluiten met de knop van de middenconsole ?
er was toen even sprake van de config van de touran te gebruiken ? is dit ondertussen al ergens getest...
 

Antera

Donateur
@Antera: is het ondertussen al mogelijk om de koffer te laten sluiten met de knop van de middenconsole ?
er was toen even sprake van de config van de touran te gebruiken ? is dit ondertussen al ergens getest...

getest en afgekeurd. De klep deed helemaal niets meer dus was geen geslaagd experiment. Helaas zijn nog steeds de andere module's software niet beschikbaar en hebben ze daar nog geen oplossing voor gekregen.
 
Tot op heden ben ik er nog niet ingeslaagd om videobestanden af te spelen op mijn Columbus systeem (2018 versie).
Alles getest vanuit stilstand. De mediaspeler plaatst een muziekicoon voor het videobestand en meldt dat het een fout bestand is. Het lijkt alsof deze functie bewust is uitgeschakeld.
 

Rainesh

Forumguru
Zonet de DIVX converter programma uitgetest op een gedownload youtube filmpje. Conversie gedaan naar .divx formaat en zowaar.... het filmpje wordt afgespeeld. EUREKA dus. Alvast bedankt voor de hulp. @Rainesh
 

Rainesh

Forumguru
Zonet de DIVX converter programma uitgetest op een gedownload youtube filmpje. Conversie gedaan naar .divx formaat en zowaar.... het filmpje wordt afgespeeld. EUREKA dus. Alvast bedankt voor de hulp. @Rainesh
Converteren is verlies en onnodig. Probeer handleiding van mij. Download ie van youtube in juiste formaat zonder conversie :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Daarnet het youtube download exe bestand getest. Werkt perfect, maar wie geen kennis heeft van dos of werken in de commandline is toch wel lastig vrees ik.

Daarmee kunnen bestaande films niet geconverteerd worden.
Een conversie van FHD naar HD of lager is altijd verlies.
 
Bovenaan Onderaan