VCDS mogelijkheden

Dr Pro

Lid
Stuur me een PM, dan geef ik je de Syntax van YouTube DL om playlists te downloaden waarbij een archief bijgehouden wordt zodat je geen dubbele filmpjes download.
(Mac of PC)
 

Dr Pro

Lid
Heeft iemand al uitgevonden of de kleuren van de led sfeerverlichting kunnen worden aangepast? Volgens de folder is het beperkt tot warm-wit, groen en blauw. In de Seat Leon is het wit en rood, maar daar is het al gelukt om via vagcom andere kleuren in te stellen.

In mijn Superb is het VCDS mogelijk om de kleuren te personaliseren. Ik wil ook wel voor je kijken of het bij jou ook kan. Laat maar weten als je een keer in de buurt bent van Lelystad.
@Rainesh weet het zeker, kan het met een Leon ook?
 

royb95

Forumguru
In mijn Superb is het VCDS mogelijk om de kleuren te personaliseren. Ik wil ook wel voor je kijken of het bij jou ook kan. Laat maar weten als je een keer in de buurt bent van Lelystad.
@Rainesh weet het zeker, kan het met een Leon ook?
idd kan je de kleuren aanpassen. Wel goed opletten welke code je waar zet
Bij de Leon kan het ook alleen word het dan geactiveerd via DCC
 

Fiek

Lid
Hallo beste forumleden,

Ik vroeg me af of iemand lane assist aan de praat heeft gekregen op een 2018 model met verkeersbordenherkenning.
 

Fiek

Lid
Ik heb dit namelijk bij iemand laten doen en die kreeg lane assist niet geactiveerd. Grootlicht assistent activeren was wel gelukt.

Ook bij een collega van me uit Maastricht is dit niet gelukt. Onze auto's zijn beide SIII uit februari 2018.
 

Rainesh

Forumguru
Ik heb dit namelijk bij iemand laten doen en die kreeg lane assist niet geactiveerd. Grootlicht assistent activeren was wel gelukt.

Ook bij een collega van me uit Maastricht is dit niet gelukt. Onze auto's zijn beide SIII uit februari 2018.
Rij maar langs. Heb het vorige week nog gedaan. :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

Antera

Donateur
Ik heb dit namelijk bij iemand laten doen en die kreeg lane assist niet geactiveerd. Grootlicht assistent activeren was wel gelukt.

Ook bij een collega van me uit Maastricht is dit niet gelukt. Onze auto's zijn beide SIII uit februari 2018.

geen enkel probleem ze hebben vergeten 1 ding aan te zetten :-). Je bent ook welkom in breda voor activeren van je Lane assist. Voor contact kan je me op onderstaande nummer whatsappen
 

Fiek

Lid
@Rainesh Voorburg is te ver voor me. :) @Antera die beste meneer zou het nog even uitzoeken. Ik geef hem nog een week. Als hij er niet uitkomt kom ik naar jou toe. Hij is er echt twee uur mee bezig geweest. Elke keer als hij via mfd of scherm de lane assist wilde aanzetten kreeg hij de melding dat de lane assist niet beschikbaar was. Aan jouw lach te zien weet jij waar dit aan ligt:)

Op mijn vorige auto heb jij destijds aanpassingen gedaan.

Ik heb zelf ook 4 pogingen gedaan om met jou een afspraak te maken, maar het kwam mij elke keer niet uit en deze meneer zat op de route naar een klant waar ik een paar weken gezeten heb zodoende.

Als hij er niet uitkomt zal ik een keer met jou een afspraak maken in het weekend deze keer als het je uitkomt.
 

xplain

Forumguru
@Antera je zei nog uit te zoeken hoe de file assistent in te schakelen valt, maar ik heb de indruk dat die al aanstaat hoor.

"Gewone" Lane Assist werkt niet onder de 60 km/u. Bij de File Assistent werkt Lane Assist wél onder de 60 km/u en vanaf stilstand, maar met dezelfde beperking dat je je stuur niet langer dan 10 seconden kan loslaten voor hij begint te mekkeren. Ik heb dat vanavond getest hier in het centrum tijdens de spits en hij leest dan niet de lijnen van de baan (die waren er zelfs niet) maar volgt mooi de voorligger én geeft ook de gele lijnen aan op de boordcomputer die ervoor zorgen dat de auto ook zelf meestuurt.
Je zou verwachten dat een file assistant tot 60 km/h de voorganger netjes volgt zonder 'alarm' te slaan en na een stop moment weer vanzelf gaat rijden, maar zover gaat het systeem van VW niet, zoals ook hier te lezen op een Passat: http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/38148-b8-gte-telefoon-en-file-assist-discover-pro/

Mijn conclusie: it just works! :dankje:
 

Rainesh

Forumguru
Op een S3 staat TJA automatisch aan als je LA en ACC hebt. Als je LA achteraf codeert dan heb je automatisch TJA.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
@xplain en & @Rainesh
Ik heb zojuist met succes LA geactiveerd, hoe weet ik of ik TJA heb?

2de vraag is:
Ik heb LA ingesteld en waarschuwingssterkte op laag staan.
Na ongeveer 25 seconden geeft die aan neem het stuur over en dan laat die lane assist los.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat die constant overneemt?
 

Rainesh

Forumguru
@xplain en & @Rainesh
Ik heb zojuist met succes LA geactiveerd, hoe weet ik of ik TJA heb?

2de vraag is:
Ik heb LA ingesteld en waarschuwingssterkte op laag staan.
Na ongeveer 25 seconden geeft die aan neem het stuur over en dan laat die lane assist los.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat die constant overneemt?
Dat kan niet. Veiligheidsmaatregel dat het na x aantal seconden uitgaat.

Lane assist en acc aanzetten en dan gaan rijden. Beide moeten aanstaan voor TJA

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan