VCDS mogelijkheden

EHS

Actief lid
Nu de eerste auto's de weg op gaan ben ik nieuwsgierig wat er met vcds of vagcom mogelijks is op de s3.

Is rear seat entertainment aan te zetten?
Is vim er makkelijk af te halen?

Zijn vast meer mensen die hier "oren" naar hebben.
 

EHS

Actief lid
Ik weet dat mijn moeder er de gootsteen vroeger mee schoonmaakte, maar daar doel je vast niet op:bloos:. Maarrehh, wat is dat:pieker:?

Haha snap ik.
Video in motion. Dan kan je tijdens het rijden video afspelen voor de bijrijder(s). En zelf goed op de weg blijven letten :-p
 

plas0108

Forumguru
VIM zou ik ook graag vrijschakelen. Wat ik mij ook afvraag is of Smartgate (als het hardwarematig aanwezig is) vrijgeschakeld kan worden. Ik heb begrepen dat Pon dit niet gaat leveren omdat ze zelf bezig zijn met o.a. de Volkswagen app die misschien ook naar Skoda komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: EHS

plas0108

Forumguru
Ben druk aan het zoeken op internet naar info maar over de aanpassingen met VCDS voor de nieuwe Superb is er bitterweinig te vinden. Misschien eens kijken naar de aanpassingen voor het laatste type Passat? Helaas komt mijn auto pas half december dus ik kan ook nog niet kijken wat er al gelabeld is in de software. Voor diegene die de officieele kabel (en software) hebben gekocht (waaronder ik zelf) van Ross Tech bestaat er de mogelijkheid gratis vragen te stellen aan de helpdesk van Ross Tech. Over het algemeen reageren ze snel op vragen. Je zou dus bijvoorbeeld kunnen vragen of VIM er te coderen is.
 
  • Leuk
Waarderingen: EHS
Ik ben best tevreden over veel van de standaard instellingen, maar begrijp niet waarom de stoelverwarming/ventilatie niet wordt onthouden wat betreft instelling. Als ik nu op een lange rit even een tank (of andere stop :maakmegek:) nodig is, dan kan ik de instelling weer opnieuw doen. De standaard 10 minuten is veel te kort.... Ik heb stoelen met ventilatie en met warm weer wil ik die eigenlijk altijd gewoon aan hebben in het laagste standje. Geldt met koud weer ook voor de stoelverwarming.

Hopelijk is dit (straks) mogelijk bij de SIII?
 

Stian

Actief lid
Na een week S3 heb ik twee aanpassingen die heel gewenst zijn:
- start-stop uitschakelen. Met DSG maakt hij soms echt de verkeerde keuze.
- Piepjes van de achterklep uitschakelen. Je bent een attractie op de parkeerplaats wanneer je de klep op afstand open doet.
Verder top instellingen en geen enkele wens. Ook niet qua DSG toerentallen.
 

Antera

Donateur
De instellingen.aanpassingen die hier geroepen worden kunnen allemaal geregeld worden door ongetekende en zo ook door @ertomp. afhankelijk waar je vandaan komt is er vast wel iemand in de buurt
 

coreza01

Forumguru
Vraagje, wie van de heren die VID kan vrijschakelen voor de S3 zit het dichts bij Rotterdam? Ik krijg volgende week donderdag mijn S3 Combi geleverd met Columbus en dat is eigenlijk het eerste wat ik will laten doen, ook voor coming home & leaving home alleen de DRL samen met mistlichten laten branden en niet via de xenon lampen. Wij kan mij denken jullie het snelste helpen?
 
  • Leuk
Waarderingen: BKD

ertromp

Forumguru
Vraagje, wie van de heren die VID kan vrijschakelen voor de S3 zit het dichts bij Rotterdam? Ik krijg volgende week donderdag mijn S3 Combi geleverd met Columbus en dat is eigenlijk het eerste wat ik will laten doen, ook voor coming home & leaving home alleen de DRL samen met mistlichten laten branden en niet via de xenon lampen. Wij kan mij denken jullie het snelste helpen?

Neem maar contact op met @Antera (Mark) in Breda
 

MrEdge_

Forumguru
Heeft iemand al uitgevonden of de kleuren van de led sfeerverlichting kunnen worden aangepast? Volgens de folder is het beperkt tot warm-wit, groen en blauw. In de Seat Leon is het wit en rood, maar daar is het al gelukt om via vagcom andere kleuren in te stellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EHS

coreza01

Forumguru
Heeft iemand al uitgevonden of de kleuren van de led sfeerverlichting kunnen worden aangepast? Volgens de folder is het beperkt tot warm-wit, groen en blauw. In de Seat Leon is het wit en rood, maar daar is het al gelukt om via vagcom andere kleuren in te stellen.
WOW, dat zou nog eens geweldig zijn als dat zou kunnen. Ik stel mijn wagen straks beschikbaar als proefkonijn als iemand dit zou willen proberen om het decoderen ;)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan