VCDS mogelijkheden

Fiek

Lid
Vandaag bij @Antera geweest om de Lane assist te activeren en een paar andere dingetjes. Dit was binnen 6 minuten gepiept. Onderweg naar huis in de file gezeten en de Lane assist bleef ook werken onder de 60 km, dus de TJA werkt ook. Nogmaals bedankt!
 
4F22A6B1-EC6C-42EE-B2A8-14FA3F9856FD.jpeg
Ja dat is een beperking van ACC. En dat is na 3 seconden al, niet na 10 zover ik weet.

Het is een samenwerking van ACC en LA. Dus ook beide individuele "seconden" regels zijn van toepassing.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Goedemiddag
Ik heb een vraag over lane assist:
- Elke keer als ik mijn auto aanzet, dan moet ik elke keer via het menu “adaptieve rijstrookgeleiding” aanzetten.

Is dat ook zo bij jullie?
 
Nee, dan heb je ergens een foutje gemaakt in de adaptiekanalen of coding

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
@Rayzman bij mij moet ik het elke keer als ik mij auto start handmatig aanzetten :(...

Weten jullie misschien welke instelling ik daarvoor moet aanpassen? Dat de Adaptive rijstrookgeleiding permanent aan staat?
@Rainesh
 
Laatst bewerkt:
@Rayzman @Rainesh Dit probleem is eindelijk opgelost.

Bij de codering met VCDS, Stg A5, adaption, stond de intervention moment op LATE en ik heb het nu aangepast naar “LAST SETTING”. Adaptieve rijstrookgeleiding staat nu altijd aan.

Ik heb nu een compleet werkend Lane assist geregeld voor mezelf :)
 

Rainesh

Forumguru
@Rayzman @Rainesh Dit probleem is eindelijk opgelost.

Bij de codering met VCDS, Stg A5, adaption, stond de intervention moment op LATE en ik heb het nu aangepast naar “LAST SETTING”. Adaptieve rijstrookgeleiding staat nu altijd aan.

Ik heb nu een compleet werkend Lane assist geregeld voor mezelf :)
Dus toch je coding :)

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag
 

Arnie

Actief lid
Even een vraag. Ik heb een S3 Ambition Bus. in bestelling staan met als extra opties o.a. ACC met front assist en verkeersbordherkenning. (in het tech pakket)

Is het met deze opties mogelijk om naderhand Lane Assist en Grootlicht Assist aan te laten zetten?
 

Rainesh

Forumguru
Even een vraag. Ik heb een S3 Ambition Bus. in bestelling staan met als extra opties o.a. ACC met front assist en verkeersbordherkenning. (in het tech pakket)

Is het met deze opties mogelijk om naderhand Lane Assist en Grootlicht Assist aan te laten zetten?
Ja hoor. Dat kan prima. Je hebt verkeersbordenherkenning genomen, dus je hebt de juiste camera erin. Kan ik prima voor je doen. Dan heb je ook gelijk file assistent (TJA) erbij :)

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag
 

Arnie

Actief lid
Ja hoor. Dat kan prima. Je hebt verkeersbordenherkenning genomen, dus je hebt de juiste camera erin. Kan ik prima voor je doen. Dan heb je ook gelijk file assistent (TJA) erbij :)

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag

Klinkt goed... Voor file assist is het wellicht noodzakelijk om een DSG te hebben? Ik heb namelijk een handbak in order staan.
 

Rainesh

Forumguru
Klinkt goed... Voor file assist is het wellicht noodzakelijk om een DSG te hebben? Ik heb namelijk een handbak in order staan.
File assistent werkt ook op een handbak. Wat het eigenlijk is, is dat je Lane Assist onder de 65km/u ook aan kan.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag
 

Arnie

Actief lid
Helder! Is er ergens een overzicht van alle mogelijkheden om achteraf te programmeren? Denk dat ik dan even een keer een VCDS sessie moet plannen als ik de auto heb. (wat nog wel even zal duren)

Ga je hiermee trouwens in "problemen" komen als de auto voor onderhoud bij de dealer is? Overschrijven van features door updates bijvoorbeeld. (auto is zakelijk en wil hierdoor wel volgens de regels blijven spelen)
 

Rainesh

Forumguru
Helder! Is er ergens een overzicht van alle mogelijkheden om achteraf te programmeren? Denk dat ik dan even een keer een VCDS sessie moet plannen als ik de auto heb. (wat nog wel even zal duren)

Ga je hiermee trouwens in "problemen" komen als de auto voor onderhoud bij de dealer is? Overschrijven van features door updates bijvoorbeeld. (auto is zakelijk en wil hierdoor wel volgens de regels blijven spelen)

In dit topic staat er een lijstje. Is een aardige lijst namelijk.

Nee hoor want zowel @Antera als ik moeten dit vaak voor de dealers doen. Dit zijn gewoon originele opties die aanwezig zijn maar uit staan. Bij overschrijven van opties, zetten we ze toch weer lekker aan. :) je hoeft ook niks aan je lease maatschappij / dealer door te geven.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

johnboy

Donateur
File assistent werkt ook op een handbak. Wat het eigenlijk is, is dat je Lane Assist onder de 65km/u ook aan kan.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag
@Rainesh ik heb een Kodiaq met een handbak en zowel lane assist en ACC. Voor mijn gevoel heb ik de werking van file assistent nog niet eerder opgemerkt. Of is het alleen bij een S3?
 

Rainesh

Forumguru
Bij de Kodiaq heb ik nog geen TJA geactiveerd. Maar zoals ik vertelde, het is niks anders dan Lane Assist onder de 65km/u ook aan. Dus ook bij stadsverkeer of langzaam rijdend verkeer op de snelweg.

TJA is alleen actief als lane assist en acc aanstaan.

Natuurlijk kan acc nooit volledig tot stilstaand komen met een handbak, dus echte file assistent zoals met een dsg zul je nooit krijgen.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Bovenaan Onderaan