VCDS mogelijkheden

Antera

Donateur
Helaas is de acc niet aan te passen naar hogere snelheden. Hiervoor moet ene andere sensor geplaatst worden deze is zover mij bekend de beperking helaas. Het is ook niet mogelijk om te kiezen tussen CC en ACC als je ACC hebt. Het is ACC of niets helaas
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
nagenoeg geen enkele MQb auto heeft TSC aan staan en kan later altijd aan gezet worden. Ik doe het standaard bij iedereen die langs komt. Ook naderhand gemonteerde trekhaak is dit ook niet aan na coderen bij de dealer enz. En must have en jazeker dit werkt super.

Kijk, hier heb ik iets aan. Dus ook als je de trekhaak achteraf laat monteren, is TSC/TSA dus te activeren :)
 
Vanavond bij @Antera geweest voor de nodige aanpassingen:
Lane Assist: Aangezet
DRL met achterlichten zonder kenteken en dashbord verlichting: Aangezet
DRL instelling in MFD: Aangezet
Grootlicht assistent: Aangezet
Off road display: Aangezet
Comfort knipperen: Aangepast naar 4 x
CH/LH naar 90 sec
Gesloten deuren bij motor aan: Aangezet
Blower snelheid indicatie bij Auto stand: Aangezet
3e remlicht mee laten knipperen: Aangezet
Na wissen vooruit/achteruit: Aangezet
Gaspedaal response: Aangepast (dit maakt ook bij mijn 1.5Tsi echt wel merkbaar verschil)
Hoeveel liter nog tot volle tank: Aangezet
Stoelverwarming onthouden: Aangezet op bestuurdersstoel
TSC: Aangezet (stond niet aan terwijl er een af fabriek afneembare trekhaak opzit)

Vreemd genoeg heeft mijn 1.5 Style business met Tech pakket geen wimpers dus die konden we niet aanzetten.

Lane Assist werkt als een zonnetje. Moet nog uitvinden of TJA ook werkt maar ja er was vanavond onvoldoende langzaam rijdend verkeer om dit uit te vinden.

Mark is echt iemand die (bijna) alle coderingen uit zijn hoofd kent. Prachtig om te zien hoe hij bovenstaande aanpassingen in een uurtje doet. Een keer heeft hij wat op moeten zoeken.
Heel netjes was dat hij nog even een klein ritje met me maakte om de werking van Lane Assist uit te leggen.
Ik heb de service van Mark als zeer plezierig ervaren.
 
MFD = display tussen je tellers. Wat jij eigenlijk bedoelt is om via je navigatie systeem je dagrijverlichting uit te zetten. Door het woordje MFD is het verwarrend.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com

Ah correct. Zoals Antera ook al laat zien gaat het om aan/uitzetten via het menu op het grote scherm in het midden (wat meer doet dan navigatie :-) )

Ik denk dat het nu wel duidelijk is. Sorry voor het creeren van het misverstand door gebruik van naam MFD
 

sliderke

Senior Member
Vanavond bij @Antera geweest voor de nodige aanpassingen:

TSC: Aangezet (stond niet aan terwijl er een af fabriek afneembare trekhaak opzit)

Vreemd genoeg heeft mijn 1.5 Style business met Tech pakket geen wimpers dus die konden we niet aanzetten.

.

Was is TSC?
Wat bedoelt men met wimpers?
Sorry voor de misschien stomme vragen.
 
TSC = Trailer Stability Control. Een mechanisme wat de wielen van de auto afremt indien een aanhanger gaat slingeren om de slingering tegen te gaan
Wimpers zijn de horizontale streepjes die in de Xenon koplamp onderin zitten. Hier kunnen ledjes inzitten en dan heb je dus behalve je DRL ook je wimpers aan laten staan
 
Bovenaan Onderaan