VCDS mogelijkheden

BramBam

Forumguru
Dan is het iets wat aangezet wordt om het maar te hebben. Functionaliteit/profijt van deze functie is met een handbak natuurlijk ver te zoeken.
 

Rainesh

Forumguru
Dan is het iets wat aangezet wordt om het maar te hebben. Functionaliteit/profijt van deze functie is met een handbak natuurlijk ver te zoeken.
Yup de echte volledige functionaliteit zul je nooit krijgen (sturen in de file waar je niet hoeft te schakelen) maar andere dingen weer wel.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

johnboy

Donateur
Gisteren in wat drukte en lagere snelheid de ACC van mijn Kodiaq met handbak aangezet:
- onder de 20 km komt er een melding op het dashbord dat dat een te lage snelheid is
- bijvoorbeeld bij 35 km (in 3e versnelling) volgt de Kodiaq de auto voor zich en remt zodra die ook remt
- als die weer optrekt: Kodiaq versnelt ook weer
- als die naar stilstand gaat: melding dat ik moet remmen en rode "auto te dichtbij" waarschuwing verschijnt. Auto remt flink af.
- niet aangedurfd of de Kodiaq geheel tot stilstand komt, nu zelf bijgeremd en ontkoppeld...

M.a.w., als er een file is waar de auto's boven de 20 km binnen het bereik van een versnelling rijden: hoef je niet veel te doen.
Jammer dat ik geen DSG heb :(, destijds te veel geld voor mij.
 

Antera

Donateur
@johnboy Je auto zal zeker wel tot stilstand komen maar je zal dan zelf de koppeling en de rem moeten bedienen omdat de auto niet tot stilstand kan komen omdat de bak niet vrij schakelt mits je hem zelf vrij tikt.

De melding dat de rode auto te dichtbij komt doet mij vermoeden dat dit komt door de handbak en dit komt door bovenstaande en de auto dit weet omdat die hem niet vrij kan zetten
 

johnboy

Donateur
Gisteren mijn Kodiaq qua codering opnieuw met vcds aangepast om Trailer Assist te activeren (inclusief de opties waarvoor nog geen label beschikbaar is).
Volgens mij goed gelukt, geen foutboodschappen (meer), van het weekend even uitproberen met de aanhanger of even de fietsdrager er aan hangen.
 
Ik heb net voor mijn vakantie een nieuwe S3 Combi 1.6 DSG Style Business opgehaald. Ik heb geen ACC wel verkeersbord herkenning want dat zat in het Techpakket. Wat zijn de mogelijkheden voor mijn auto en zit er ook iemand in het oosten van dit land (achterhoek of Twente) die dit kan?
 

Rainesh

Forumguru
Ik heb net voor mijn vakantie een nieuwe S3 Combi 1.6 DSG Style Business opgehaald. Ik heb geen ACC wel verkeersbord herkenning want dat zat in het Techpakket. Wat zijn de mogelijkheden voor mijn auto en zit er ook iemand in het oosten van dit land (achterhoek of Twente) die dit kan?
Bijna alles wat op een standaard S3 ook mogelijk is. Maar in jouw geval geen TJA, maar wel lane assist en Grootlichtassistent.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

Arnie

Actief lid
Wat ik overigens lees is dat de ACC standaard tot 160 km/h werkt. Ik kan mij voorstellen dat het in Duitsland wel handig kan zijn als hij net daarboven ook nog actief blijft.

Is dit op enige manier ook aan te passen?
 

philippe bakker

Forumguru
Wat ik overigens lees is dat de ACC standaard tot 160 km/h werkt. Ik kan mij voorstellen dat het in Duitsland wel handig kan zijn als hij net daarboven ook nog actief blijft.

Is dit op enige manier ook aan te passen?
Rijdt jij op je gemak als je bv 180 op ACC vlamt ? Ik niet se
 

Arnie

Actief lid
In Duitsland rij ik best op mijn gemak met 180km/h. (mits het verkeer het toelaat natuurlijk)
Uiteraard moet je dan zelf bij de les blijven maar de paar keer dat ik nu met ACC in Duitsland heb gereden (waren VW auto's) dan merkte ik wel dat het prettig is om een extra paar ogen (sensoren) te hebben die meekijken.
 

philippe bakker

Forumguru
In Duitsland rij ik best op mijn gemak met 180km/h. (mits het verkeer het toelaat natuurlijk)
Uiteraard moet je dan zelf bij de les blijven maar de paar keer dat ik nu met ACC in Duitsland heb gereden (waren VW auto's) dan merkte ik wel dat het prettig is om een extra paar ogen (sensoren) te hebben die meekijken.
Als ik zelf mag rijden ( dus niet ACC) dan vind ik 180 ook te doen. Ik heb zo ooit es een oude Volvo 460 turbo kapot gereden omdat ik vanuit Praag op 7u in België was. Heel het Duitse stuk plankgas gereden.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik denk dat je voor nu de controle boven de 160 in eigen hand moet houden. Volgens mij gaan de nieuwere auto's met ACC wel tot 180, maar bij die snelheid leg je elke seconde 50 meter af, even te relaxed achter het stuur zitten geeft dan al snel een verplaatsing van een paar honderd meter nog vóórdat je de voeten weer bij de pedalen hebt. En neem van mij aan dat de front assist niet afdoende is bij die snelheden.
 

spikehome

Forumguru
Een acc lijkt echter wel een 500m vooruit
En reageert sneller dan je zelf kan.
Maar ik vind 160 hard zat voor cc of acc
 

Renkie

Forumguru
Wat ik overigens lees is dat de ACC standaard tot 160 km/h werkt. Ik kan mij voorstellen dat het in Duitsland wel handig kan zijn als hij net daarboven ook nog actief blijft.

Is dit op enige manier ook aan te passen?

Ik heb hier ooit eens naar gekeken: de 210km/h versies hebben andere hardware en dit is daarom niet zomaar aan te passen.
Destijds voor mij een reden geweest om geen ACC te nemen maar "gewone" CC. Die doet het bij 200km/h ook prima.

En dat gebruik je natuurlijk niet op een volle A10 bij Amsterdam overdag, maar als je midden in de nacht heel Duitsland door wilt rijden wil dat prima ;)
 

Schep

Forumguru
Rijdt jij op je gemak als je bv 180 op ACC vlamt ? Ik niet se
Zo spannend is 180 op de teller ook weet niet. In Belgie wellicht, maar niet op de Nederla.... Duitse snelweg. :pieker:

160 op de teller is 153 echt bij mij, en ik had graag gewild dat ik de ACC op 170 of 180 kon zetten, dat deed ik met de CC vroeger ook op een rit zoals ik die gisteren heb gehad; om 23:00 van Twente naar Amsterdam.
Maar goed, het kan niet totdat ik een Audi of VW heb, dus ik heb me er maar bij neergelegd dat ik een minuut later thuis ben :D
 

Arnie

Actief lid
k had graag gewild dat ik de ACC op 170 of 180 kon zetten, dat deed ik met de CC vroeger ook op een rit zoals ik die gisteren heb gehad; om 23:00 van Twente naar Amsterdam.
Maar goed, het kan niet totdat ik een Audi of VW heb, dus ik heb me er maar bij neergelegd dat ik een minuut later thuis ben :D

?? Ik neem toch aan dat je met de cruise met ACC hem wel gewoon op een hogere snelheid kan zetten? Ik was in de veronderstelling dat dat gewoon kan maar dat hij dan geen afstand meer zal houden...
 

Schep

Forumguru
Ik heb een 2016 Superb, dan is ACC alles wat je hebt. De nieuwere modellen hebben wel een limiter functie, naast de ACC, maar een normale CC ontbreekt nog altijd.
 
Bovenaan Onderaan