VCDS mogelijkheden

Toch snap ik iets niet. IN het filmpje gaat het om een redelijk recente (kenteken TZ) skoda.
Die heeft de wimpers wel. Toen we bij mij de wimpers probeerden te activeren bleek dat niet te kunnen.
(Ook kenteken TZ en een combi style business).
Waarom heeft de ene auto de wimpers wel en de andere (van ongeveer dezelfde fabrieksweek) het niet?

Blijkbaar moet je nog een of andere optie kiezen bovenop de style business om dit te krijgen? Welk pakket heb ik vergeten? :-)
 

dn-co

Actief lid
Toch snap ik iets niet. IN het filmpje gaat het om een redelijk recente (kenteken TZ) skoda.
Die heeft de wimpers wel. Toen we bij mij de wimpers probeerden te activeren bleek dat niet te kunnen.
(Ook kenteken TZ en een combi style business).
Waarom heeft de ene auto de wimpers wel en de andere (van ongeveer dezelfde fabrieksweek) het niet?

Blijkbaar moet je nog een of andere optie kiezen bovenop de style business om dit te krijgen? Welk pakket heb ik vergeten? :-)
Volgens mij mis je dan de optie Smart Light Assist. Daar horen andere koplamp units bij.
 

ertromp

Forumguru
@killerbee1958 jij hebt dan alleen light assist. Dan kan idd grootlicht assistent gecodeerd worden waarbij de camera ingezet wordt. Die moet je dus altijd hebben voor grootlicht assistent. De lichtbundel wordt bij tegenliggers alleen naar beneden gezet. De smart light assist voegt degelijk functionaliteit toe aan de lamp unit want dan gaat die lichtbundel niet alleen naar beneden maar wordt ook naar de zijkant gestuurd eea kort verwoord. Verschillende lampunits dus
 
@killerbee1958 jij hebt dan alleen light assist. Dan kan idd grootlicht assistent gecodeerd worden waarbij de camera ingezet wordt. Die moet je dus altijd hebben voor grootlicht assistent. De lichtbundel wordt bij tegenliggers alleen naar beneden gezet. De smart light assist voegt degelijk functionaliteit toe aan de lamp unit want dan gaat die lichtbundel niet alleen naar beneden maar wordt ook naar de zijkant gestuurd eea kort verwoord. Verschillende lampunits dus

Dank je wel voor de uitleg. Dan begrijp ik (en mogelijk anderen) het weer. TOP
 

Japanese Power

Donateur
Vraagje over VCDS-aanpassing naar knipperlichten achter in US-style.
Is dit wel toegestaan in NL als aanpassing en kan dit een APK-afkeur geven?
Wellicht dat jij het weet @Antera ?
 

Antera

Donateur
Vraagje over VCDS-aanpassing naar knipperlichten achter in US-style.
Is dit wel toegestaan in NL als aanpassing en kan dit een APK-afkeur geven?
Wellicht dat jij het weet @Antera ?

Het word niet goed gekeurd omdat dit niet mag hier mits het daadwerkelijk een ingevoerde auto zou zijn die het heeft. De aanpassingen die ik heb gedaan met de US knipperlicht was om mede te laten zien wat er mogelijk is. Oom agent klaagt er niet voor maar met de keuring denk ik dat je het haasje bent. Heb er een paar klanten meer rond rijden alleen als ze naar de keuring moeten komen ze langs om het voor de ze zekerheid even terug te zetten
 

gio92

Lid
Ik heb best veel gelezen op het forum ondertussen. Hopelijk kan ik met de informatie de juiste conclusies trekken, wellicht dat jullie kunnen helpen.

We overwegen om op korte termijn, enkele dagen/weken, een Superb (03-2018) aan te schaffen. De auto beschikt niet over ACC maar wel over front assist. Verkeersbordherkenning (travel assist) heeft hij ook dus er zit een camera in.

Klopt het met deze gegevens dat wel lane assist is in te stellen?

Smart light assist zit er helaas ook niet op. Wel travel assist dus, blind spot detection en cross traffic alert (ter info).

Klopt het dat hiermee wel groot licht assistent is in te schakelen?

@Antera zou ik met jou hier dan eventueel een afspraak voor kunnen maken.

Nog een klein ander dingetje. Ik weet dat het heel persoonlijk is en het voor iedereen anders is maar ik zou toch graag jullie mening willen weten.
We zijn voor de Superb aan het kijken en daarbij hebben we er 2 uitgekozen (Style business uitvoering DSG).
Nummer 1 heeft een elektrische achterklep en géén ACC
Nummer 2 heeft ACC en géén elektrische achterklep (volgens mij achteraf niet in te bouwen)
Welke optie vinden jullie belangrijker en hebben in de praktijk juist meer of minder plezier van?

Dank je wel alvast voor alle hulp!
 
@gio92: Nu na 6 weken met de nieuwe superb zou ik de ACC al niet meer willen missen.
Het geeft een rustigere rijstijl en je anticipeert meer in het verkeer en bewaart meer afstand.
In combinatie met lane assist (door antera vrij te schakelen) een genot.

Dus ik zou absoluut voor nummer 2 kiezen met wat ik nu weet.
Die achterklep kan ook best op de veren omhoog ipv electrisch en ik heb de knop voorin nog niet een keer gebruikt om de klep open te maken
 

Antera

Donateur
Ik heb best veel gelezen op het forum ondertussen. Hopelijk kan ik met de informatie de juiste conclusies trekken, wellicht dat jullie kunnen helpen.

We overwegen om op korte termijn, enkele dagen/weken, een Superb (03-2018) aan te schaffen. De auto beschikt niet over ACC maar wel over front assist. Verkeersbordherkenning (travel assist) heeft hij ook dus er zit een camera in.

Klopt het met deze gegevens dat wel lane assist is in te stellen?

Smart light assist zit er helaas ook niet op. Wel travel assist dus, blind spot detection en cross traffic alert (ter info).

Klopt het dat hiermee wel groot licht assistent is in te schakelen?

@Antera zou ik met jou hier dan eventueel een afspraak voor kunnen maken.


Dank je wel alvast voor alle hulp!

Als de superb wel een camera heeft ( verkeersbordherkenning) kan lane assist gewoon geactiveerd worden net als grootlicht assistent. Dit is te herkennen aan de mooie grote vierkant bak tegen de voorruit achter je spiegel en langs de buiten kant een driehoekje waar de camera in zit.

Je bent altijd welkom. App of bel me voor vragen of een afspraak
 

gio92

Lid
Als de superb wel een camera heeft ( verkeersbordherkenning) kan lane assist gewoon geactiveerd worden net als grootlicht assistent. Dit is te herkennen aan de mooie grote vierkant bak tegen de voorruit achter je spiegel en langs de buiten kant een driehoekje waar de camera in zit.

Je bent altijd welkom. App of bel me voor vragen of een afspraak

Vandaag gaan proefrijden, echt fantastische auto met vrijwel alles erop en eraan.

@Antera jouw expertise: jouw expertise kwam van pas, Is dit de driehoek die je bedoelde t.a.v. de camera? Zie foto. Zo ja dan kan ik bij jou de lane assist laten toevoegen (en nog wat andere zaken ).

Viel me trouwens bij het starten op de needle sweep actief was, misschien is deze al eens bij je geweest! Alvast super bedankt voor je hulp en antwoorden. Ik heb in het ander topic nog een vraagje gesteld over smart light koplampen
 

Bijlagen

  • FBF8D894-AA6C-49BA-A09C-3EC00F61B562.jpeg
    FBF8D894-AA6C-49BA-A09C-3EC00F61B562.jpeg
    627,6 KB · Weergaven: 101

Rainesh

Forumguru
Vandaag gaan proefrijden, echt fantastische auto met vrijwel alles erop en eraan.

@Antera jouw expertise: jouw expertise kwam van pas, Is dit de driehoek die je bedoelde t.a.v. de camera? Zie foto. Zo ja dan kan ik bij jou de lane assist laten toevoegen (en nog wat andere zaken ).

Viel me trouwens bij het starten op de needle sweep actief was, misschien is deze al eens bij je geweest! Alvast super bedankt voor je hulp en antwoorden. Ik heb in het ander topic nog een vraagje gesteld over smart light koplampen
Absoluut de versie met ACC nemen. Want dan kan ook Traffic Jam Assist en Emergency Assist geactiveerd worden.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Bovenaan Onderaan