VCDS mogelijkheden

sliderke

Senior Member
@sliderke 's dealer weet blijkbaar ook dat hij het KAN doen, dat is één ding.

Maar het enkele feit dat hij daarmee "dreigt" is een tweede!
Het zou voor mij ruimschoots voldoende reden zijn om daar nóóit meer een voet of een wiel binnen te zetten! :nono:
Canon. Hij heeft er niet mee gedreigd hoor. Hij zei gewoon eerlijk dat zij het niet kunnen en dat ik iemand moest zoeken die vcds heeft. Ze gaven zelfs een adres bij ons in de buurt. Maar heb al afspraak gemaakt met antera.
Hij bedoelde enkel dat als er serieuze problemen zijn en ze moeten hem van Skoda aan de computer hangen dat ze het dan zouden zien bij de importeur. Die garage valt al bij al wel mee. Bedankt allen om mee te gaan in het verhaal.
 

sliderke

Senior Member
Graag nog 1 opheldering aub.
Ik zie in de lijst van mogelijkheden gasstand aanpassen naar Audi settings. Wat wil dit zeggen. Heb net met collega zijn A6 gereden en die is iets sneller bij de les en schakelt sneller terug bij terugzakken in toeren.
Daar vind ik de superb te lang wachten.
Is dit hetzelfde resultaat als ik dit laat omzetten?
Beter nu vragen nu ik nog bij antera moet passeren.
Bedankt alvast
 

Rainesh

Forumguru
Graag nog 1 opheldering aub.
Ik zie in de lijst van mogelijkheden gasstand aanpassen naar Audi settings. Wat wil dit zeggen. Heb net met collega zijn A6 gereden en die is iets sneller bij de les en schakelt sneller terug bij terugzakken in toeren.
Daar vind ik de superb te lang wachten.
Is dit hetzelfde resultaat als ik dit laat omzetten?
Beter nu vragen nu ik nog bij antera moet passeren.
Bedankt alvast
Dat het gasrespons stukken beter is. Directer en feller.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
@sliderke Ik heb dit zelf ook laten aanpassen. Eigenlijk dacht ik dat het niet nodig was maar Antera gaf aan, probeer het nou maar en als je het niets vindt zet ik het zo weer terug.
Nou dat terugzetten heb ik dus NIET laten doen.
Mijn 1.5 Tsi met DSG is, precies zoals Rainesh hierboven ook meldt, veel sneller met de response op het gaspedaal. Je krijgt er geen extra PK's oid van maar de auto voelt gewoon beter aan. voor de aanpassingen duurde het misschien wel een halve seconde tussen gas indrukken en reactie en dat is nu instant reactie.

UIteindelijk vind ik dit, naast lane assist, een van de fijnste VCDS aanpassingen
 

sliderke

Senior Member
Ok. Dan ga ik dit zeker ook laten doen. Het is inderdaad zo dat je het gaspedaal dieper moet induwen dan die A6 daarstraks.
 

Antera

Donateur
Ok. Dan ga ik dit zeker ook laten doen. Het is inderdaad zo dat je het gaspedaal dieper moet induwen dan die A6 daarstraks.


Niet dieper maar voor je gevoel wel. De motor reageert trager waardoor je je gas dieper in gaat trappen omdat je geen `geduld` hebt tot de motor reageert of denkt dat die niet reageert :-)

Maar hier ie nog niemand terug gekomen na de aanpassingen
 

sliderke

Senior Member
Net bij Antera ( Mark) geweest.
Zelden zo iemand gezien met zulke kennis en enthousiasme.
Hij vliegt door de programma’s alsof het niets is.

Wat ik heb laten aanpassen:
CH/LH via mistlampen
DRL met achterlichten aan
DRL aan/uit in menu
Alarm activeren met claxon op deuren, motorkap en koffer
Deuren op slot terwijl motor loopt (kessy)
Start stop uitgeschakeld
Gasrespons in Audi modus
Gordel waarschuwing uit
Temp stoelverwarming hoger
Trailer stability control aangezet(blijkbaar nooit uit fabriek actief)
 

CBreedijk

Donateur
@Antera. Is het mogelijk om de “deurbeveiliging” uit te zetten?
(Dat de auto op handrem gezet wordt als je een deur opent).

Ik vind t zo irritant dat ik mn deur niet kan/mag openen met achteruitrijden met een aanhanger/caravan.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

sliderke

Senior Member
Nu met de Audi gasrespons heb ik de indruk dat hij iets langer wacht met opschakelen. Dit vind ik wel goed dat hij niet heel de tijd naar mijn gevoel te laag in toeren zit.
Het is vooral zoals deze morgen met een slaapkop dat je het verschil onbewust merkt.
Goed advies van antera geweest.
 
Bovenaan Onderaan