VCDS mogelijkheden

basmaf

Lid
Ik vind dat de buitenspiegel na achteruitrijden er erg lang over doet voordat begint met terug naar normale stand gaan.
Heb niet getimed hoe lang het duurt voordat het proces begint maar te lang om voor mij bruikbaar te zijn.

Ik zag dat het eventueel activeren mogelijk was in de lijst met opties.
Vroeg me af of de vertraging ook aan te passen is.
 

Canon-Eye

Forumguru
dat de buitenspiegel na achteruitrijden er erg lang over doet voordat begint met terug naar normale stand gaan
Kan het zijn dat hij pas begint terug te gaan als je een bepaalde voorwaartse snelheid hebt bereikt?
Bv. de snelheid waarbij de deuren automatisch op slot gaan, of de PDC zich uitschakelt?
 

basmaf

Lid
@Rainesh helaas.

@Canon-Eye De laatste keer voordat ik het uit heb gezet was ik 7-800 meter verder nadat ik minimaal 50 heb gereden.
Voorafgaand een paar moeten steken om de auto uit het vak te krijgen.
Ook een aantal keer gehad dat de spiegel helemaal niet meer terug ging.
 

tijmenteloo

Nieuw lid
Iemand ervaring met het activeren van Lane Assist op een Superb combi uit 2018 ?

Heb alles aangekregen (via VCDS); heb de optie in m'n dashboard en in m'n colombus scherm staan, maar wanneer ik hem selecteer krijg ik "Lane Assist momenteel niet beschikbaar" en gaat de storingsdriehoek branden. (bij starten auto geen foutmelding).

Enige wat ik ook niet kon vinden is: bij A5: "Byte00, [Bit0]" Deze staat nergens.
en de "HCA_On_State" en "HCA_Warning_Intensity" kan ik ook niet terugvinden..

Iemand tips ? Enige foutmelding die ik krijg bij uitlezen is in de bijlage... maar dat zegt me niet zoveel.
Denk dat ik ergens 1 of 2 vinkjes mis.. aangezien de optie er al wel bij staat in het menu.
 

Bijlagen

  • VCDS.png
    VCDS.png
    1,7 MB · Weergaven: 43

Rainesh

Forumguru
Iemand ervaring met het activeren van Lane Assist op een Superb combi uit 2018 ?

Heb alles aangekregen (via VCDS); heb de optie in m'n dashboard en in m'n colombus scherm staan, maar wanneer ik hem selecteer krijg ik "Lane Assist momenteel niet beschikbaar" en gaat de storingsdriehoek branden. (bij starten auto geen foutmelding).

Enige wat ik ook niet kon vinden is: bij A5: "Byte00, [Bit0]" Deze staat nergens.
en de "HCA_On_State" en "HCA_Warning_Intensity" kan ik ook niet terugvinden..

Iemand tips ? Enige foutmelding die ik krijg bij uitlezen is in de bijlage... maar dat zegt me niet zoveel.
Denk dat ik ergens 1 of 2 vinkjes mis.. aangezien de optie er al wel bij staat in het menu.
heb je automatisch inparkeren? Die ook gecodeerd?

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

tijmenteloo

Nieuw lid
Thnx voor je snelle reactie.
Ja automatisch inparkeren zit er (standaard) op.
Ik heb deze niet gecodeerd.

Ook verkeersbordherkenning zit er (standaard) op, zodat ik de juiste camera heb (voor Lane Assist).
 

Rainesh

Forumguru
Thnx voor je snelle reactie.
Ja automatisch inparkeren zit er (standaard) op.
Ik heb deze niet gecodeerd.

Ook verkeersbordherkenning zit er (standaard) op, zodat ik de juiste camera heb (voor Lane Assist).
Je pdc module ook coderen en dan doet ie het. Na coden even auto minuutje op slot en dan weer openen en dan werkt alles.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

tijmenteloo

Nieuw lid
Ik ga het dit weekend ff proberen. Thnx.
En in module 10 zou dan HCA_On_state ingeschakeld/geactiveerd moeten worden? Of moet ik ook nog waardes aanpassen?
 

gio92

Lid
Afgelopen vrijdag bij @Antera geweest. Wat er o.a. veranderd is:
- Lane Assist geactiveerd
- DRL met achterlichten zonder kenteken en dashbord verlichting
- DRL instelling aanpasbaar in menu
- Grootlicht assistent geactiveerd
- Personalisatie optie
- Off road display
- Comfort knipperen: Aangepast naar 4 x
- Stoelverwarming wat hoger gezet op elke stand
- Blower snelheid indicatie bij Auto stand
- Gaspedaal response
- Hoeveel liter nog tot volle tank
- TSA aangezet
- Nog een paar kleine dingetjes.

Een wens van mij was nog trailer assist, dit is het enige wat niet kon (ivm ontbrekende modules op de auto).

Het was echt een hele prettige ontmoeting, Mark weet precies wat hij doet, legt alles goed en correct uit en daarbij nog eens super vriendelijk. Ik zou het iedereen aanraden. Thnxs @Antera ik ben terug naar huis gereden met een nieuwe auto
 

Rainesh

Forumguru
Oproep:

Ik zoek iemand met een Kodiaq/Superb of Octavia Facelift ZONDER het Canton systeem waar ik even wat aan wil zetten.

Gaat namelijk om Skoda Surround met Virtual Subwoofer! Is een geluidsoptie van Skoda.

Als je interesse hebt en morgen (25 mei) beschikbaar bent in de ochtend / middag. Stuur dan even een berichtje of mail.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan