VCDS mogelijkheden

maik1

Forumguru
Niet best, de LA module in mijn auto was onbekend bij Antera, te nieuw, dus hij ging hier niet in zitten prutsen bij mijn auto :pardon:
Hopelijk kan hij later de fix wel vinden, maar daar gaat hij een alternatief proefkonijn voor gebruiken met minder risico ;)
De rest van mijn wensen wel bijna allemaal kunnen aanpassen, maar soms liep hij weer tegen nieuwigheden aan. De kodiaq van mij is op het randje een MY2018 geworden en dat zal er wel mee te maken hebben. Zo is mijn columbusscherm alweer anders dan anderen (ook 9.2") die hij gezien had (ik heb mooie gerenderde plaatjes in het hoofdmenu ipv iconen bv). Mistlampen worden bij mij ook vreemd aangestuurd, had hij ook nog nooit eerder gezien. Stopwatch activeren ging ook niet, die functie zit er niet meer in.
Misschien over een half jaartje maar weer eens langs gaan bij @Antera , goede gast met gouden typvingertjes :thumbsup:
 

Locke_

Lid
U bent van harte welkom

Als ik op een nieuwe Style Business de volgende aanpassingen wil, hoelang verwacht je dan bezig te zijn en evt meerprijs?

vrijschakelen DVD/televisie
start/stop knop reverse
lane assist
grootlichtassistent
verkeersbordherkenning aanzetten

het is even indicatief, ik heb de auto nog niet ;)
 
Is er iemand die ervaring heeft met de aanpassing van het XDS? Werkt dit bijvoorbeeld lekker in de sneeuw op de wintersport?
 

B.Stuurder

Forumguru
verkeersbord herkenning en grootlicht assistent kunnen sowieso alleen met een camera achter de spiegel, evenals lane assist normaal gesproken.
De verkeersbordherkenning vind ik niet de moeite waard, vaak geeft hij een verkeerde snelheid aan, ik heb de indruk omdat de navi dat aangeeft, bijvoorbeeld 80 waar je eigenlijk 50 mag. (kan nog een duur grapje worden ook.
Lane assist voegt ook niet veel toe, soms zelfs wat gevaarlijk omdat de auto kan tegenwerken, bij wat sportiever rijden en scherper sturen zet ik het af.
Wat wel fijn is, is de elektrische achterklep met de sleutel en knop binnen kunnen openen én sluiten.

Wat ik mij afvraag is, of via VCDS de ASR en/of de ESC echt uit te zetten zijn met de keuze optie in het menu van het navi systeem. Ik kan nu beiden uitzetten (niet tegelijk) maar dan grijpt de auto nog steeds in, alleen veel later.
Erg irritant, want bij snel accelereren in de 1e en 2e versnelling houdt de auto in bij 4000 en bij 5000 toeren, omdat de ASR ingrijpt.
 

Antera

Donateur
Compleet uitzetten kan niet via het menu je zet het ook nooit daadwerkelijk helemaal uit alleen de ASR zet je 100% uit de esp zet de grens erg ver maar zal altijd nog lichtelijk aanwezig zijn. Of uitcoderen uit de ABS module kan zonder dat alles over de mik gaat durf ik niet te zeggen en anders je LMM weg laten schrijven dan werkt ook je ESP niet meer :-)
 

xplain

Forumguru
Bedankt voor de nieuwe lijst @Antera! Ondertussen al een oplossing kunnen vinden voor de vrijschakeling van de lane assist op MY2017 modellen? Ik zit op hete kolen :tegek:
 

Fiftyjive

Nieuw lid
Beste Antera,

Ik rijd een Superb ambition business my2017 met dubbele SDkaart lezer en zonder DVD speler, krijg jij het voor elkaar dat ik video's kan kijken op mijn scherm vanaf een SD kaart/USB stick?
 
  • Leuk
Waarderingen: Vmax

CDK

Forumguru
Beste Antera,

Ik rijd een Superb ambition business my2017 met dubbele SDkaart lezer en zonder DVD speler, krijg jij het voor elkaar dat ik video's kan kijken op mijn scherm vanaf een SD kaart/USB stick?

@Fiftyjive, een @ (tag) voor de naam zetten geeft een melding bij het betreffende forumlid, in dit geval @Antera. Wellicht dat hij je na zijn welverdiende vakantie daarop antwoord kan geven.
 

s_janssen

Actief lid
Weet iemand of het mogelijk is om virtual pedal uit te schakelen voor het sluiten van de klep? Voor openen werkt het prima, maar ik inmiddels drie keer de klep op mijn hoofd gehad door onbedoeld sluiten via virtual pedal.
 

reinierh

Senior Member
Weet iemand of het mogelijk is om virtual pedal uit te schakelen voor het sluiten van de klep? Voor openen werkt het prima, maar ik inmiddels drie keer de klep op mijn hoofd gehad door onbedoeld sluiten via virtual pedal.
Ik ken het probleem maar heb hem nog nooit op mijn hoofd gehad. Hij piept toch?
Wel al een paar keer per ongeluk het sluiten gestopt bij het weglopen.
 
Kon mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen.. maar helaas, openen gaat eigenlijk altijd probleemloos. Maar als hij open staat kan ik schoppen tot ik erbij neerval, dicht gaat hij niet :cry:

Ik heb mj2016. Misschien is dit pas later standaard geworden...

Nu had ik het tot vandaag ook nog niet gemist, wedden dat ik aankomende week met een krat boodschappen ineens sterk behoefte krijg aan sluiten met een schop :maakmegek:;)
 
Bovenaan Onderaan