VCDS mogelijkheden

weerhuis

Nieuw lid
OK, vraagje voor de experts hier...

Ik heb (succesvol) de "Locking for Door Slamming" opgezet en nu sluiten de deuren inderdaad automatisch als je uitstapt met je sleutel op zak, zonder dat je nog aan het knopje op het handvat moet komen dus.

Probleem is echter dat dit INSTANT is, er zit echt niets van delay (noch in tijd, noch in afstand) op :banghead::
  • Niet zo veilig -> wat als je sleutel toch nog in de wagen ligt en je dit pas net na het sluiten vd deur beseft (én Kessy denkt dat de sleutel in je broekzak zit ipv op je zetel bvb).
  • Niet zo handig -> wat als je uitstapt om je kinderen achteraan er uit te laten, dan zijn de deuren al op slot en moet je terug je wagen ontsluiten (d.m.v. het voorste handvat of je keyfob) of je bestuurdersportier (op een kier) open laten staan en pas sluiten als allerlaatste.
Anyway, kan je hier een delay opzetten, ofwel in tijd (bvb. x seconden na sluiten portier) ofwel in afstand die je verwijderd moet zijn van de auto (bvb. uit straal van x meter er rond)?

2 pistes die ik zelf al als mogelijke oplossing zag:
  • De voor de hand liggende kandidaat: In adaptations het kanaal "ENG126962-settime_trigger_exit_vehicle", staat standaard op 500ms, verhogen naar bvb. 5000ms -> lijkt helaas NIET te werken... :arghh:
  • Als workaround: In de coding ook de "Passive exit door handle" voor de beide REAR doors ook op actief zetten (om de kinderen er uit te kunnen laten) -> niet geprobeerd omdat ik vermoed dat de hardware (sensoren) gewoonweg niet aanwezig is in de achterste handvaten?
Iemand een idee?:dankje:

Ik begrijp dus dat het wel mogelijk is de instelling te (laten) veranderen zodat de deuren automatisch op slot gaan indien ik met sleutel uit de auto stap, maar dat hier geen vertraging op zit en ook niet kan worden ingesteld?
Ik heb een Renault Espace gereden, waar de deuren na enkele seconden op slot gingen nadat de sleutelkaart buiten de auto was. Onze Skoda staat vrij regelmatig onafgesloten geparkeerd, doordat we nog steeds gewend zijn aan de manier waarop dit bij Renault werkt.
Als er mensen kennis hebben van deze setting hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:

Superbst

Senior Member
Ik begrijp dus dat het wel mogelijk is de instelling te (laten) veranderen zodat de deuren automatisch op slot gaan indien ik met sleutel uit de auto stap, maar dat hier geen vertraging op zit en ook niet kan worden ingesteld?
Ik heb een Renault Espace gereden, waar de deuren na enkele seconden op slot gingen nadat de sleutelkaart buiten de auto was. Onze Skoda staat vrij regelmatig onafgesloten geparkeerd, doordat we nog steeds gewend zijn aan de manier waarop dit bij Renault werkt.
Als er mensen kennis hebben van deze setting hoor ik het graag.
Inderdaad: als je Kessy hebt, kan je hem dmv VCDS automatisch laten locken.

Maar dus zonder iets van delay en dat is niet zo handig als bij een Renault (heb ik ook nog mee gereden in het verleden). :banghead:
 

DeNnZ

Forumguru
Ik heb hem hier nog niet voorbij zien komen, maar zijn er al anderen die het 'Offroadinformatie' menu hebben geactiveerd op hun OIII?
Ik begreep dat dit alleen kan bij de OIII met MIB II systeem..

 

sandurtjuh

Forumguru
Ik heb ook een aantal maanden geleden het Offroad-menu geactiveerd, maar ik gebruik het nooit aangezien je er niks mee kan. Had liever het Performance-menu gehad, maar dat gaat helaas niet.
 

RobertJB

Nieuw lid
form genoten.

Toen ik een A4 had was er een PDF document met alle mogelijke VAGCOM aanpassingen.
Niet dat ze allemaal bij mijn auto werkte maar het was een goed overzicht.
Is een dergelijk overzicht ook aanwezig voor de S3?

Als het er niet is wil ik hier best aan beginnen maar dan zou wat input van jullie zijde welkom zijn.

thanks,
 

Schep

Forumguru
Ik weet niet of het is wat je zoekt, maar @Antera heeft al enkele keren zo'n overzicht geplaatst in dit topic, # zoekfunctie?
Ik vermoed dat hij wat anders bedoeld. Voor de A4 (en alle andere Audi's) is er op het audiforum een PDF waarin alle aanpassingen qua bits en bytes zijn beschreven, niet alleen de mogelijkheden, zoals in de PDF van @Antera .

Maar ik snap ook wel dat hij dat ding niet in elkaar gaat zetten, beetje eigen broodroof plegen lijkt me wat onhandig ;)
 

Antera

Donateur
form genoten.

Toen ik een A4 had was er een PDF document met alle mogelijke VAGCOM aanpassingen.
Niet dat ze allemaal bij mijn auto werkte maar het was een goed overzicht.
Is een dergelijk overzicht ook aanwezig voor de S3?

Als het er niet is wil ik hier best aan beginnen maar dan zou wat input van jullie zijde welkom zijn.

thanks,

Ligt eraan voor welk model S3 het is app of mail me anders even
 

RobertJB

Nieuw lid
Antera,

Ik ban maar even jou site opgegaan en ik denk dat ik de lijst al heb gevonden.
Ik zal door het lijstje gaan en de diverse opties bekijken en met een lijstje terug komen.
Ik rij nu een S3 sportline.

dank.
 

xplain

Forumguru
Afgelopen donderdag een bezoekje gebracht aan @Antera en twee dingen te melden:

  1. Gooi allemaal jullie OBDeleven buiten!
  2. Wat een ongelooflijk vriendelijke en geduldige man is @Antera!

Ik was een paar maand geleden stout geweest en had me dus een OBDeleven aangeschaft om wat kleine aanpassingen te doen: VIM vrijgeschakeld, offroad menu, start/stop uitgeschakeld en nog wat meer van die kleine dingen. De lane assist wou ik @Antera laten doen want was eraan begonnen (op basis van instructies die ik ergens online vond), maar vond al snel bepaalde bits en bytes niet dus snel een rollback van gedaan via de OBDeleven app. DOE DAT DUS NOOIT! Die rollback is vermoedelijk niet uitgevoerd en had her en der toch de nodige bits en bytes laten staan waardoor Antera zijn professionele software heel veel fouten aangaf en hij er zelfs niet kon aan beginnen. Meer dan een uur is hij bezig geweest om de boel terug proper/default te krijgen en dat is hem zelfs gelukt (gelukkig had ik nog een backup van de auto in m'n mailbox zitten waaruit we wat informatie konden halen). Helaas is mijn auto wel te nieuw om de lane assist vrij te schakelen: net zoals in de Kodiaq is Skoda erin geslaagd om de boel weer om te gooien waardoor het Antera nog niet gelukt is om de nieuwe puzzel op te lossen. Hij wist me echter wel te vertellen dat hij actief bezig is om hiervoor een oplossing te zoeken. Bij deze alvast een oproep aan mensen met een Kodiaq met of zonder lane assist: breng een bezoekje aan Antera! ;)

Antera nogmaals bedankt voor je geduld en expertise en hopelijk vinden we een oplossing!
 

maik1

Forumguru
@xplain , a.s. vrijdag ga ik dat dus doen, met een kodiaq, nu nog zonder lane assist, daarna hopelijk wel ;)
Maar ik ga ervan uit dat het niet gaat lukken, nu nog niet in ieder geval. De rest van het lijstje wensen is wel duidelijk genoeg om een ritje naar Breda te maken :jaja:
 

Antera

Donateur
Graag gedaan @xplain was weer een leuke les voor beide. De rest hebben we het allemaal wel weer mooi voor elkaar gekregen. De verwachte speciale bit was idd niet de oplossing voor deze auto. We gaan vanavond kijken of het op de kodiaq wel de oplossing is en misschien kan ik dan nog iets meer zien met de log van een andere kodiaq.
 

xplain

Forumguru
@xplain , a.s. vrijdag ga ik dat dus doen, met een kodiaq, nu nog zonder lane assist, daarna hopelijk wel ;)
Maar ik ga ervan uit dat het niet gaat lukken, nu nog niet in ieder geval. De rest van het lijstje wensen is wel duidelijk genoeg om een ritje naar Breda te maken :jaja:

Dussss hoe ging het in Breda met de lane assist?
 
Bovenaan Onderaan