TSI motoren doen of laten staan?

nomad

Senior Member
Dan was het denk ik de 1.6 diesel. Die levert 105 pk. Dat verklaart ook dat je sneller was.

De RDW site gaf aan: 1.4 / 125 kW. Dat is 170 pk. Lijkt me dat de RDW gegevens die ik van het kenteken opvraag correct zijn. Zelfs de kleur klopte. Maar goed, een collega schijnt er ook 1 te hebben. Dan gaan we het nogmaals testen.
Edit: deze: http://www.autowereld.nl/alfa-romeo/giulietta/1.4-turbo-multiair-125kw-distinc-1467807/details.html
Edit2: tijd voor een nieuwe kentekencheck app :-) top is 218. Die heb ik ook :-) duurt alleen wat langer.
 

hemi24

Forumguru
Mafia-pony's zijn over het algemeen een beetje lui, ookal trappelen ze ongeduldig en luidruchtig... ;)
 

JayAce

Nieuw lid
nou in beide uitvoeringen een proefrit gemaakt... wat een verschil. De 1.4 TSI trekt net even wat sneller door en voelt aan als net iets meer auto met iets meer aggressie erin als je het wilt. Hoewel de 1.2 helemaal niet verkeerd reed ga ik toch voor de 1.4 TSI. Heb hem gelijk besteld in Black Magic Metallic. Prachtig hoe mooi die auto dan is. Kan niet wachten tot volgende week. De garage ging gelijk proberen hem zo snel mogelijk te regelen zodat ik er ook mee op vakantie kan naar Denemarken in september.

kan niet wachten.

iemand anders ook deze ervaring gehad met de 1.4 tsi?
 

Rosinfield

† In Memoriam
in het bericht waar de link naar verwijst, wordt gesteld dat het verschil pas echt goed merkbaar is voorbij de 3500 toeren. Ken iemand met ook zo'n 1.2 en die komt slechts uiterst zelden zo hoog in de toeren, terwijl hij een m.i. redelijk normale rijstijl heeft. Het verschil tussen beide motoren wordt m.a.w. gerelateerd aan een behoorlijk sportieve rijstijl en de vraag rijst dan of dat binnen dit kader erg relevant is. Zoals ook een reageerder in het topic waarnaar wordt verwezen al opmerkte, is dat toch niet zo wat men in gedachten heeft bij de aanschaf van een dusdanig gemotoriseerde auto
 

JayAce

Nieuw lid
@plaza: voormalig demo model. Door hem dus te "bestellen" wordt hij bij een andere dealer weggehaald naar mij toe :D
 

sitechris

Donateur
Dat is voor iedereen zelf idd om te bepalen. Ik geef alleen zo objectief mogelijk mijn ervaringen mee om mensen van dienst te zijn die twijfelen. Overigens waardeer ik beide blokken hoog. De 1.4 alleen nog net wat hoger.
 

Rallye

Forumguru
@freewheeler2: ik vind 3500 tpm niet "zo hoog in de toeren". Zelfs met mijn RS kom ik er zeer regelmatig boven.
 

Rosinfield

† In Memoriam
ik denk dat weinigen met een 1.2 tsi daar regelmatig bovenkomen, maar dat kunnen ze beter zelf al dan niet beamen natuurlijk
 

yal

Lid
Met de 1,8 tsi dsg7 kom ik ook regelmatig boven de 3500rpm , dsg past schakelmomenten aan icm rijstijl.
In de 7 rijd je met 3500rpm 170km/h op de teller.

Denk dat de 1,2 tsi ook wel flink toeren moet draaien om vlot voorruit te komen, deed de demo 1,4 tsi anders wel.

Groet Yal
 

Rosinfield

† In Memoriam
De meesten zullen niet zo vaak in Duitsland rijden en bij 120 km/u rijd je met een 1.2 tsi zo'n 2200 toeren
 

sitechris

Donateur
Ik merk bij de 1.4 dat ik om snel in te voegen (bv op de snelweg) dat ik toch nog wel eens terug moet schakelen en dus boven de 3500 kom. In de 1.2 zou dat nog net wat vaker nodig zijn omdat de trekkracht onderin natuurlijk net wat minder is.
 

Rosinfield

† In Memoriam
ik zit nooit boven de 3000 tpm dus verwacht ik op lpg 10 jaar 350 000 km te draaien
Volgens een eerdere poster zou het verschil pas echt goed merkbaar zijn boven 3500 tpm (m.a.w. bij een vrij extreem sportieve rijstijl). Dat geloof ik graag, waarom dan toch de voorkeur voor de 1.4?
 

Rosinfield

† In Memoriam
sorry, dit is voor mij niet erg te volgen. 1.2 draait bij 120 km/u ca 2200 toeren, dus dat ontloopt elkaar dan niet zou ik zeggen
 

flip

Lid
Ik lees dat de volgende 1.4 tsi (komt met de Golf VII) op een ander blok gebaseerd is, en nu 125 pk zal hebben. Dromen kan/mag/moet
 
Bovenaan Onderaan