Trilling / Trillen: SIII S3 Superb 1.6 TDI DSG

S

superb trilt

Beste rusher wil je de topic nog een paar weken Door laten gaan. Het probleem van mijn trillende superb 1.4TSI kan nog een verrassende wending krijgen. Zodra ik meer weet zal jou en de andere belang hebbende informeren. Wellicht vraag ik dan ook om een actie van jullie.

Voor degene die geen probleem hebben graag niet schrijven in deze topic. Het is informatie waar we niets aan hebben.

Indien mijn Superb niet de genoemde trillingen zou hebben is het een wereld. Je hoeft mij dus niet overtuigen hoe zo'n heerlijke auto het zou kunnen zijn.
 

RusherSkoda

Actief lid
Beste rusher wil je de topic nog een paar weken door laten gaan.

Met alle liefde blijft het topic open, mits nuttig en relevant voor het onderwerp.

Het probleem van mijn trillende superb 1.4TSI kan nog een verrassende wending krijgen. Zodra ik meer weet zal jou en de andere belang hebbende informeren.

Spannend voor de rijders onder ons met de trilling en nog steeds een oplossing zoeken en goede hoop kunnen hebben?

Ik ben benieuwd, ook al zal ik er niets meer aan hebben... De Skoda gaat de deur uit...

Wellicht vraag ik dan ook om een actie van jullie.

Ik ben graag bereid iets te betekenen als jou/jullie dat zal helpen!
Je maakt me wel heel erg nieuwsgierig!!!

Indien mijn Superb niet de genoemde trillingen zou hebben is het een wereld. Je hoeft mij dus niet overtuigen hoe zo'n heerlijke auto het zou kunnen zijn.

I know!
Ik heb kort geleden nog gezegd dat ik diep in mijn hartje verliefd ben op de Superb.
 

RusherSkoda

Actief lid
Klopt, echter de titel doet vermoeden (lees: feitelijke vaststelling) dat de Superb specifiek trilt rond de 80 km/u.

Maar ik weet dat daarin hele goede dingen zijn/worden gezegd.
 

Dennis Nijholt

Forumguru
hmmmzzz ik rij nu sinds november 2015 een Superb 3 16 tdi dsg, maar heb dit nog niet ervaren, trillingen enz. Enige wat ik van de DSG vindt is dat hij lui is in de D stand...met 4 proberen een rotonde te nemen, en dat vindt de motor niet leuk inderdaad. ik heb hem ook altijd in de sport stand staan...want in de D stand is hij nog luier dan een luiaard in zijn slaap.
 

RusherSkoda

Actief lid
Kogel door de kerk: vandaag heb ik van de leasemaatschappij de Superb, na proefrit, mogen omruilen voor een V60 plug in hybrid.

Na 13 maanden en 35.000 km trillend in het rond gereden te hebben, is vandaag een einde gekomen aan een lang vervelend verhaal.
 

RusherSkoda

Actief lid
Heren, dank jullie wel!

@Heek1609: geef niet op hè! Eindeloos redeneren; eindeloos pushen; eindeloos zoeken; en dan... als niets helpt... de verantwoordelijke(n) twee keuzes voorleggen...
 

RusherSkoda

Actief lid
@Heek1609:
We zijn niet gek! We zijn niet labiel! Het busje hoeft niet voor ons gebeld te worden!
De trilling is reëel!!!!!
Het busje moet alleen gebeld worden naarmate we langer in de Superb rijden; daar wordt je whappie van!!! We zijn niet whappie van onszelf!

Ik zal het topic blijven volgen maar geniet ondertussen van "een mooie auto met de ruimte van een mini"!
 

MarsMars

Senior Member
https://www.briskoda.net/forums/topic/397349-engine-noise-vibration-and-harshness/

En in VK hetzelfde. Begrijpt iemand hoe de tests van de Superb allemaal zo lovend kunnen zijn???
Misschien omdat de meeste mensen nergens last van hebben?

Ik heb in 4 Superbs gereden met verschillende motoren en niks geen last gehad van trillingen van stuur, dashboard of zoals sommigen hebben trillingen door de hele auto.

Mijn eigen Superb heeft nu rond de 130km/h last van lichte trillingen achter, maar dat is lijkt mij een balancering probleem: het stuur is gewoon lekker stil, of ik nu 50, 150 of 250 rij.

Op de eerder genoemde duitse fora zie je dat in een aantal gevallen de hevige stuurtrillingen veroorzaak werden door sneeuw in de velg en beschadigde velgen (na vervanging geen trillingen meer). Een lichte onbalans in de wielen/velgen heeft dus wel grote gevolgen voor de auto.

Dat PON het een producteigenschap noemt is natuurlijk van de zotte: dan zouden heel veel berijders dit moeten hebben, toch wel minimaal 75% lijkt me als het een echte producteigenschap is. Ik zou behoorlijk gek worden als mijn auto zo zou trillen als anderen melden, dus ben wat dat betreft erg blij dat die van mij zich 'normaal' gedraagt, als ik dat vergelijk met eerdere auto's.
 

RusherSkoda

Actief lid
Update na inlevering op 07-07-2017 van de Superb voor de Volvo.

De leasemaatschappij heeft het volgende als PS geschreven onder een e-mail over zaken die nog geregeld moesten worden, ik citeer:

"PS: ik heb nog een testrit gemaakt in uw Skoda om het zelf even te ervaren, ik heb de trilling in de auto kunnen waarnemen.
Naar mijn idee komt de trilling inderdaad uit de motor of de aandrijflijn, vervelende trilling in stuur en dreunen bij wisseling van toeren in de auto zelf.
Mooi dat het zo naar wens is opgelost, en ik begrijp uw klacht volkomen."

Dit is voor mij het sluitstuk van mijn topic. Ik ben dus niet gek, de trilling is reëel! Een last is van mijn schouders gevallen. De leasemaatschappij heeft de last overgenomen en heeft het inderdaad naar wens voor mij opgelost! Complimenten!
 
S

superb trilt

Rusher fijn dat LM het probleem ook bevestigd. Hoop deze week nog positief nieuws uit het Skoda kamp te ontvangen anders gaat mijn Superb ook de laan uit.
 

RusherSkoda

Actief lid
Beste rusher wil je de topic nog een paar weken Door laten gaan. Het probleem van mijn trillende superb 1.4TSI kan nog een verrassende wending krijgen. Zodra ik meer weet zal jou en de andere belang hebbende informeren. Wellicht vraag ik dan ook om een actie van jullie.
Ik ben geduldig maar nog steeds nieuwsgierig!
 
Bovenaan Onderaan