Trilling / Trillen: SIII S3 Superb 1.6 TDI DSG

JeroenDr

Nieuw lid
Ik heb een SIII 2018 1.4 ACT (handbak). Ik merk dat hij bij 120 in ACT modus (2-cilinder modus / ECO modus) ook irritant resoneert. Aan de resonantie kan ik voelen of hij in 2 of 4 cilinder modus rijdt (hoef ik niet voor op de tellers te kijken).

Herkenbaar misschien?

Ik ben nog niet ermee bij de garage geweest. Ik heb er slechts 10k opzitten.

Lijkt wat in te zitten, tussen de 110 - 120 gereden op cc in zijn 6, ging op 2 cilinders en was aan het resoneren. Cc aan laten staan en in zijn 5 gezet, bleef zelfde snelheid rijden maar ging over op 4 cilinders, resonantie leek weg te zijn of op zijn minst een stuk minder te zijn. Ik ga het de komende tijd eens extra in de gaten houden.
 

JeroenDr

Nieuw lid
Inmiddels bij de garage geweest. Zij hebben de auto uitgelezen, bougies gecontroleerd, bougies kabels gecontroleerd maar niks gevonden. Samen met de monteur een proefrit gemaakt maar door de verkeersdrukte en slecht weer niet tussen de 100 - 120 km/u in ECO modus kunnen rijden. Op andere snelheden in ECO modus is de resonantie ook aanwezig, zij het minder nadrukkelijk. Ik ga nog een keer terug naar de garage om een proefrit te maken op een rustig tijdstip zodat wij wel langere stukken in ECO modus kunnen rijden.
 
Bovenaan Onderaan