Superb 2 in verglijk met zijn concurenten.

Wasmachineman

Forumguru
Interieur ! Ik heb ook wel eens gezeten in een nieuwe Mondeo van een collega, beviel me totaal niet. Gelukkig beviel het mijn collega wel en dat is het belangrijkste ! Smaken verschillen !!!
 

MarcoO2

Forumguru
Sorry, ik was niet duidelijk genoeg. Zorro geeft aan dat hij het helemaal eens is met de revieuw van Superb-MH, en die gaat met name over het rijgedrag.

Ben erg benieuwd naar die ervaringen, omdat die totaal niet overeenstemmen met het algemene beeld.
 

Captain Hook

Forumguru
@LenK: rijdt iemand in een japanner voor de uitstraling dan? :tongue:

Da's net zo'n (on)zinnige opmerking... :D

Doordenkertje:
'Iemand met een opmerking over al dan niet foute uitstraling, mankeert zelf wat aan z'n uitstraling' ;)
 
OK, er zijn natuurlijk meningen genoeg over het verschil tussen een Ford Mondeo Wagon en een Octavia Combi.
Uiteindelijk is dit een Skodaforum en daar zijn alleen de mensen te bekennen die slim rijden.... :koffie:
Ik denk dat we het daar toch allemaal wel eens over zijn toch ???
Het aantal pluspunten van een Skoda ten opzichte van een Audi, Ford, of Volkswagen moge nu onderhand wel duidelijk zijn. Met Skoda is het gewoonweg : meer auto voor minder geld. (ofwel bijtelling)
Daarnaast weet ook een ieder die hier commentaar heeft op dit forum diep in zijn hartje geen Skodarijder is in hart en nieren, en misschien wel door de werkgever in een Skoda gedrukt zijn omdat de andere jongens te duur waren in de lease.
Afijn...het zou zo maar waar kunnen zijn, dus laat ik die waarheid maar in het midden. Wat ik altijd bemerk is dat de mensen met het meeste commentaar de grootste jaloezie hebben.....

Uiteindelijk kan ik persoonlijk al wel zeggen : tot nu toe is mijn Skoda de beste keus geweest onder de leaeauto's. Daarbij moet ik dus zeggen dat ik Opel Zafira, Volkswagen Golf, Volkswagen Touran, Audi A4 Station heb gereden en nu : de Superb II 2.0 TDI Ambition Businessline.
Een klasse bak :xyxthumbs:
 

michelover

Forumguru
Of een Ford nu beter rijd dan een Skoda is ook een kwestie van smaak en gevoel. Sommige mensen zweren bij een franse auto en sommige bij een jap. Rij al vanaf mijn eerste auto in '89 met de VAG groep en mij bevalt dat prima. Tussendoor ook wat ruil/huur auto's gereden van andere merken, en ja sommige rijden best lekker, maar nooit zo goed als een VAG product;).
Ieder zijn merk gelukkig,anders word het zo saai op de weg.
 

LenK

Forumguru
Daarnaast weet ook een ieder die hier commentaar heeft op dit forum diep in zijn hartje geen Skodarijder is in hart en nieren
Moet dat dan?

Wijlen mijn schoonvader was Peugeot rijder in hart en nieren.
Al vielen de wielen eronder uit, was een auto na 3 jaar doorgeroest, werd ie afgezet door dealer Nefkens of zag het nieuwe model er totaal anders uit dan het vorige, toch kocht ie elke keer weer een nieuwe Peugeot. Dat was zijn keuze, maar ik vond het meer een tik (van gemakzucht, niet durven kiezen of veranderen, van merkenblind, van ...).

Waar de een houdt van herkenbaarheid, houdt de ander van echt iets nieuws, van afwisseling dus.

In de 4 jaar lease Skoda kun je best met plezier rijden.
Maar dat wil niet zeggen dat je met oogkleppen op alles maar goed en mooi moet vinden. Kritiek mag best geuit worden. En als iets niet deugt dan mag er ook afgekraakt worden.

Alles beter dan elke mop stront op wielen bewieroken omdat er een bepaald logo op geplakt is.

Let eens een beetje op je taal gebruik als je wil.
 

Roel

Lid
Lenk: zou je stiekem toch geen S2 (combi) willen?

Ik vind de 6 ook een mooie wagen, en heb deze ook overwogen, zeker in SW uitvoering (en in zwart), maar de Superb doet zijn/haar naam echt eer aan, maar dan wel in de Combi uitvoering (en ook in zwart natuurlijk).
 

LenK

Forumguru
Ik vind de Skoda vormgeing er de laatste jaren niet op vooruit gegaan. Sommige modellen vind ik ronduit lelijk (Rooster, Yeti). Andere vind ik "net niet" (Superb). Maar misschien keert het tij. Elk merk heeft wel zijn mindere design-periode gehad.
Skoda-Octavia-render-1.jpg

Hier wordt ik al een stuk blijer van, maar het is maar een fantasieplaatje.
 

sitechris

Donateur
Maar dat wil niet zeggen dat je met oogkleppen op alles maar goed en mooi moet vinden. Kritiek mag best geuit worden. En als iets niet deugt dan mag er ook afgekraakt worden.
De perfecte auto heeft de afwerking van Audi, het onderstel van BMW, de motor van de Porsche 911 GT3 RS, de ruimte van een Superb, comfort van een Benz etc etc. Oh ja.....en hij kost maximaal 30k. Die auto heb ik nog niet gevonden ;). Met andere woorden, de perfecte auto bestaat niet. Dus het benoemen van de voordelen maar ook de nadelen is zinvol imo
 
Inderdaad, laten we dit forum a.u.b. wel even schoon houden om het onderwerp centraal te houden. Persoonlijk vind ik het forum al knap onoverzichtelijk worden middels de "onnodige en onderwerp loze" antwoorden.
Veelal dezelfde forumleden geven weinig toegevoegde waarde aan dit forum waardoor het draadje mega lang gaat worden. Wanneer zo'n draadje mega lang gaat worden, is het niet meer leuk om voor de kern van het onderwerp een correct antwoord te krijgen.

Kortom; Superb II of Mondeo was hier de gerichte vraag/discussie
 

Lordje

Actief lid
Ik treed je hier alvast bij! Op de site van de Times zei iemand dat het lijkt alsof er 3 design-ploegen zijn bezig geweest die niet met elkaar gepraat hebben: 1 voor de voorkant (mooi!), 1 voor de achterkant (nog nét ok) en 1 voor de zijkant/profiel (bweuh...).

Er is alvast één ding duidelijk: de meningen over de looks zijn alles behalve onverdeeld. Mij stoort het niet zo erg trouwens, de prijs/kwaliteit verhouding is daarvoor gewoon te onklopbaar. ;)

Jeremy Clarkson is goed voor entertainment, maar voor deftig commentaar ......
 
Na alle reacties is het wel even leuk om op dit forum even een bewijs neer te zetten dat de Skoda Superb toch écht een winnaarsauto blijft.

Klik op de foto voor de rijtest:



Klik op de onderstaande foto voor de test tussen de Ford Mondeo Wagon (jawel, daar is tíe) en de Superb II Combi.



Blij .... dat ik Skoda rij !
 

cvegreen

Forumguru
Op de foto samen met de Mondeo ziet de S2 er smaller uit dan de mondeo . Is dat in werkelijkheid ook zo of komt het door de opbouw van de auto dat de mondeo er gewoon breder uitziet dan eigenlijk is .
 

LenK

Forumguru
De S2 ziet er frontaal inderdaad klein uit.
Hier staat ie naast een Audi, welke? Niet de A6, niet de A4, nee het is de A3 :crazy:
 

Bijlagen

  • A3 - Superb.jpg
    A3 - Superb.jpg
    90 KB · Weergaven: 62
Bovenaan Onderaan