Superb 2 in verglijk met zijn concurenten.

___JC___

Forumguru
Iedereen die zich zo iets "onmogelijk" kan voorstellen, heeft eigenlijk maar twee keuzes: een peperdure azohummer voor de suv-freaks of een blinkende Bugatti. alles eronder staat dan gelijk met "ik wil maar ik kan niet". Als iemand z'n ego zoiets echt nodig heeft, weet ik niet wat hij in een Skoda doet. dat iets voor mensen met een "simply clever" instelling. Ik heb Audi's, Mercedessen, Saab's, Alfa's, BMW's en Ford's getest vooraleer ik 100% tevreden mijn skoda besteld heb.

Ik hou van sportieve, ruime auto's maar het moet wel redelijk blijven qua prijs.
DAt in combinatie met mijn lengte zorgt ervoor dat ik onmogelijk ooit een Corsa of Fabia ga rijden. Dan nog liever een tweedehands auto.

Heeft niks met "ik wil maar ik kan niet te maken". Ieder zn voorkeur in auto's.
 

Enkhuizen

Senior Member
Het gaat steeds beter inderdaad. Japanse of Koreaanse auto's zijn nog weleens een probleem maar het meeste is tegenwoordig gemaakt op zeer lange mensen. Achterin is een ander verhaal. Bij 80% van de huidige nieuwe auto's kan je niet normaal achter mij zitten.



Het gaat meer om performance en opties dan om bijdrages en het milieu inderdaad. De RS is geen optie wat mij betreft omdat ik nu weleens een auto wil waar ik gewoon met 4 mensen makkelijk in kan als ik achter het stuur zit. Dat gaat in de O2 (net) niet.

Dan blijft helaas enkel de s2 over als de keuze is tussen een s2 en een mondeo, achterin de mondeo houdt het niet over, het is ook voorin wat krapper als de s2. Als je ford serieus in overweging neemt, met die lekkere 5 cylinder kun je ook eens de s-max proberen, die is wel ruim achterin en stuurt evengoed erg lekker. Ik ben zelf qua lengte en "diepte" ook geen kleintje maar vond het voorin en achterin de S2 prettiger vertoeven als de mondeo.
 

TL@

Forumguru
Als het sportieve heel belangrijk is, dan is de Ford the way to go maar dan moet je wel het plastiekerige en ondermaats interieur erbij nemen.

Persoonlijk zou ik gaan voor de S2 omdat ik het interieur het belangrijkste vind aan een auto. Ik wil ook een heel comfortabele auto (met liefst zo weinig mogelijk onderstuur), dus weer die S2 hé. Maar ja, jij moet er in rijden hé.

Persoonlijk zou ik ook die Exeo mee pakken in de vergelijking maar daar heb jij misschien niet genoeg plek op de achterbank.
 

sitechris

Donateur
Best een lastige keuze.

De 5 cilinder schijnt lekker te rijden, maar ik denk persoonlijk dat een gechipte 1.8 TSI het tegen de 2.5 turbo kan opnemen. Ter vergelijking, de Focus ST is in verschillende tests gewoon langzamer dan een Golf GTI met 200 pk.

Ik heb zelf in de Focus ST en de S-Max 2.5 turbo gereden. Qua prestaties was ik niet zwaar onder de indruk. Ik kreeg de Focus op de Autobahn niet boven de 230 km/h! De sound in de Focus maakt bijna alles goed, maar in de S-max bleef er weinig van over (uitlaatroffel weggewerkt en de motor hoorde je maar heel beperkt). Ik denk dat dit ook voor de Mondeo wel geldt.

De plus van de Superb zit hem nog wel in de uitrusting. De Mondeo mist tov de Superb toch nog wel een aantal zaken:

Parkeersensoren voor en achter: 650 euro
Memory op de voorstel: 650 euro
CD-wisselaar: 650 euro
Stoelverwarming: 350 euro (dat zit toch standaard op de Superb Elegance?)
Bandenspanningscontrolesysteem: 275 euro

De meeste opties (wisselaar, bandenspanningscontrolesysteem en parkeersensoren vind ik persoonlijk wel relevante opties)

Verder plussen van de Superb: veel mooier interieur, ruimer en de auto kom je niet op elke straathoek tegen.

Plussen van de Ford:
- wegligging. Ik heb een keertje in een gewone, saaie mondeo gereden, maar de wegligging is echt prima te noemen.
- Mooiere sound (een viercilinder klinkt gewoon minder)
- Net wat mooier exterieur. De Ford ziet er met 18 inch velgen en sportonderstel echt wel bruut uit.
- En mss is de restwaarde van de Mondeo net wat beter? Wat resulteert in lager leasebedrag?

Volgens mij hangt het een beetje van je voorkeur af. Wil je een bochtenridder, pak de Mondeo. Wil je een alleskunner, neem de Superb. Ik neig zelfs lichtjes naar de Superb, daar vind ik het totaalplaatje beter (en de Superb rijdt gewoon prima!) en ik vind de Superb het ultieme automobiele statement (auto voor slimme kopers!). En ik heb niet zoveel op met het merk Ford. Beetje vlees noch vis. Maar dat is erg subjectief natuurlijk ;).

Is een Passat 2.0 TFSI trouwens niet wat voor je? Heb je een geweldige motor en toch een vrij ruime auto. En de Passat heeft goede leaseprijs en is tegenwoordig met al die paketten ook prima qua uitrusting/prijs.
 

___JC___

Forumguru
Ik neig eigenlijk ook naar de Superb....

De Passat zal zeker nog even proefgereden worden, maar ik zag laatst dat de Superb 1.8TSI ook met 4x4 geleverd gaat worden. Dat wordt dan de doorslag naar de S2 denk ik. Geen onderstuur en doorslippende voorwielen meer !!
 
Ik hou van sportieve, ruime auto's maar het moet wel redelijk blijven qua prijs.
DAt in combinatie met mijn lengte zorgt ervoor dat ik onmogelijk ooit een Corsa of Fabia ga rijden. Dan nog liever een tweedehands auto.

Heeft niks met "ik wil maar ik kan niet te maken". Ieder zn voorkeur in auto's.

klopt JC, snap ik goed, maar wat ik enkel wil zeggen is dat je keuze nu toch niet zo moeilijk is: zet je in beide wagens, rij er eens mee, (ze zijn allebei wel goed), en laat je buik beslissen. of je nu die cilinder meer hebt of die optie minder, uiteindelijk gaat het er weinig aan doen, als je maar "tevreden" kan zijn met je beslissing. Er is altijd wel een wagen die "beter" of "sneller" of "mooier" is. maar dat doet het er niet toe.
 

Roel

Lid
Best een lastige keuze.

Volgens mij hangt het een beetje van je voorkeur af. Wil je een bochtenridder, pak de Mondeo. Wil je een alleskunner, neem de Superb. Ik neig zelfs lichtjes naar de Superb, daar vind ik het totaalplaatje beter (en de Superb rijdt gewoon prima!) en ik vind de Superb het ultieme automobiele statement (auto voor slimme kopers!). En ik heb niet zoveel op met het merk Ford. Beetje vlees noch vis. Maar dat is erg subjectief natuurlijk ;).
quote]

Ik heb zelf ook proefgereden in een S2 1.8 TSI en vind het een heerlijke auto. De motor is niet zo explosief als de 1.8T in mijn RS, maar snel en erg soepel, ook bij lagere toeren.
Alleen vind ik de kont niet zo mooi. Deze wordt in tests al vergeleken met de Renault Saffane. Vind jij de achterkant wel geslaagd?
 

cloink

Actief lid
Alleen vind ik de kont niet zo mooi. Deze wordt in tests al vergeleken met de Renault Saffane. Vind jij de achterkant wel geslaagd?
Ik treed je hier alvast bij! Op de site van de Times zei iemand dat het lijkt alsof er 3 design-ploegen zijn bezig geweest die niet met elkaar gepraat hebben: 1 voor de voorkant (mooi!), 1 voor de achterkant (nog nét ok) en 1 voor de zijkant/profiel (bweuh...).

Er is alvast één ding duidelijk: de meningen over de looks zijn alles behalve onverdeeld. Mij stoort het niet zo erg trouwens, de prijs/kwaliteit verhouding is daarvoor gewoon te onklopbaar. ;)
 

LenK

Forumguru
Ik treed je hier alvast bij! Op de site van de Times zei iemand dat het lijkt alsof er 3 design-ploegen zijn bezig geweest die niet met elkaar gepraat hebben: 1 voor de voorkant (mooi!), 1 voor de achterkant (nog nét ok) en 1 voor de zijkant/profiel (bweuh...).
Hey dan gaat Škoda er op vooruit (?).
Bij de Roomster was er namelijk nog sprake van 2 designers (voorkant - achterkant) die niet met elkaar gesproken hadden.
 

Skombi

Actief lid
Mijn zwager heeft een passat gehad en er zijn qua binnenruimte en interieur heel weinig verschillen met een O2.
 

JinxRS

Lid
Nog een argumentje, volgens mij zit er op een mondeo nu ongeveer een 9 maanden (!) levertijd. Een kennis van mij dacht ook aan een mondeo maar 9 maanden wachten is wel heel lang.
 

TL@

Forumguru
Nog een argumentje, volgens mij zit er op een mondeo nu ongeveer een 9 maanden (!) levertijd. Een kennis van mij dacht ook aan een mondeo maar 9 maanden wachten is wel heel lang.

Dat is dan waarschijnlijk voor 1.8TDCI, de 2.0TDCI heeft een levertijd van 1 jaar!!!!

De benzine modellen worden sneller geleverd.

Een kameraad heeft ook een Mondeo, in januari besteld en nu juist in oktober mogen ontvangen. Op die tijd heb ik een O2 besteld, ontvangen, total loss gereden gereden, opnieuw besteld en ontvangen :ahum:
 

___JC___

Forumguru
De 2.5 turbo wordt niet zo vaak besteld bij de Mondeo denk ik dus dan zal de levertijd wel meevallen. Maar ik neig nu nog naar de Superb. De looks zijn wel okee maar het is zeker niet de mooiste auto die er op de Nederlandse wegen rondrijdt.

Ik vind uiterlijk niet het allerbelangrijkst, maar de Superb is zeker niet lelijk!
Ik zag vanmiddag een Sang Yong rijden. Ik kreeg spontaan braakneigingen...
 

Falcon

Donateur
Volgens mij valt er her en der nog wel wat te tunen aan de Skoda SuperB. Hierdoor kan de achterkant een behoorlijk vette uitstraling krijgen.

- De tekst van de superb kan ook gewoon rechts/linksonder volgens mijn dealer
- Spoilertje
- Verlagen
- Mooie dubbele chromen uitlaat
- In het zwartmetallic.

Dan ziet hij er toch wel superb uit volgens mij :)
 

Roel

Lid
Volgens mij valt er her en der nog wel wat te tunen aan de Skoda SuperB. Hierdoor kan de achterkant een behoorlijk vette uitstraling krijgen.

- De tekst van de superb kan ook gewoon rechts/linksonder volgens mijn dealer
- Spoilertje
- Verlagen
- Mooie dubbele chromen uitlaat
- In het zwartmetallic.

Dan ziet hij er toch wel superb uit volgens mij :)

Vergeet de 18" LMV niet!
 

___JC___

Forumguru
Bedoel je deze:

JA !! Gatverdamme wat is dat een lelijk ding. Een Kyron ofzo.
Dan ga je toch kijken wat voor een type mens daar in rijdt, of moet ik zeggen daar in durft te rijden!

Voor wat betreft de looks van de S2. Er schijnt een stylingpakket te zijn, maar foto's heb ik nog niet gevonden op het net. Superb achterop zou ik er meteen af laten halen en verlagen + 18 inch zijn wel een must eigenlijk.
 
Bovenaan Onderaan