@Tees dat microfoontje is nog wel een puntje wat beter kan inderdaad. Maar voor nu zit hij even op de plek waar hij zit omdat ik denk dat dat de plek is waar hij de beste audiokwaliteit geeft.
Past hij achter het roostertje? Ja, maar dan kan ik hem niet op mij gericht hebben omdat hij te groot is om tussen het kapje en de ruit te passen. Ik kan hem daar wel gewoon vlak neerleggen, maar ik ben bang dat de audiokwaliteit dan nog verder achteruit zal gaan.
Daarnaast wil ik eigenlijk die ventilatie sleufjes ook zo veel mogelijk vrij laten aangezien de pre-collision sensor/camera die daaronder woont kennelijk ook wel enige warmteoverdracht op prijs stelt zo te zien aan de koelribben.
Het wegwerken van de microfoon staat zeker nog op de to-do list, maar dat ga ik dan wel even combineren met een nieuw microfoontje dat hopelijk gaat zorgen voor beter geluid. Momenteel heb ik het microfoonvolume al maximaal opgeplust in de instellingen.
Het kapje met dat roostertje is trouwens wel een pain in the @ss om los te krijgen. Man wat zit die ongelooflijk stevig geklemd!
Dat wist ik al vanuit het verleden natuurlijk toen ik m'n binnenspiegel-project heb gedaan, je zou haast denken dat je hem gaat breken ...
Voor nu laat ik hem er dus maar even vanaf. Het zou toch wel mooi zijn om ook het microfoonkwaliteit goed op orde te hebben..... nieuw mini-project!
Het is alleen even een kwestie van een goede microfoon zien te vinden, die indien hij (deels) zichtbaar is na montage ook minder lelijk is dan die van Zenec. Ik vind bijvoorbeeld de standaard Kenwood microfoon visueel al een stuk beter te pruimen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik die dus ga bestellen, want die past ook niet tussen de ruit en het kapje als ik hem op mij gericht wil hebben. Ik kijk nog even rustig rond. En als ik dan wat heb gevonden kan ik het mooi eerst in huis netjes in het kapje proberen te integreren voordat ik het in de auto monteer.
Ik heb alleen die kabel van de Zenec microfoon wel op heel wat plekken vast getyrapt en getapet.

Die zal dan dus waarschijnlijk maar gewoon afgeknipt worden als hij vervangen wordt. Het is de moeite niet waard om die weer helemaal netjes uit te bouwen. Hij zou voor mij toch bij het elektronisch afval belanden.