Sparkie's Octavia Combi 1.6 TDI Elegance Business Line Greentech

CDK

Forumguru
dat is mooi klote zeg @Sparkie voel je geen trilling in je stuur bij accelereren? helemaal optimaal is het niet om maar 1 band te vervangen op de vooras....
 

Joske

Forumguru
Daar stuurde ik ook op aan.. Maar begrijpelijk van de LM. Privé zou ik het er ook lastig mee hebben, tenzij je nog geen volwaardig reservewiel zou hebben. Dan kan je dat daar voor gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Sparkie

Forumguru
Bedankt voor de tip. Had ik nog niet aan gedacht.

A.s. vrijdag gaat de auto naar de dealer voor de 60k beurt. Ik zal een mailtje naar de LM sturen of de reserveband erop mag.
Dat is een volwaardig reservewiel, maar op staal.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
ff bandje wisselen, als je die band met dat ei op je reservewiel legt en 1 nieuwe.... heb je aan de voorkant weer mooi 2 nieuwe banden :D
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik zal een mailtje naar de LM sturen of de reserveband erop mag.
Dat is een volwaardig reservewiel, maar op staal.
Als je reserveband nog nieuw is en je alleen de (RV?) band-met-ei mag vervangen, dan hoef je de LM verder niks te vragen: nieuwe plus reserve-nieuwe voorop leggen, afkomende LV met 6mm naar reserve.
Ik verwacht niet dat ze moeilijk doen over de (extra) kosten van het overzetten op de velgen en het opnieuw balanceren van de voormalige reserveband, maar mocht dat wel zo zijn dan is dat desnoods nog wel te overzien ten bate van je eigen veiligheid en gemoedsrust.
 

Sparkie

Forumguru
Ik ga niet op de LM wachten of ik een band-met-ei mag vervangen. Dat doe ik in het kader van de veiligheid gewoon.
Wat het omleggen van de reserveband betreft gaan we iig doen dan.

Alleen krijg ik nu steeds een 'check banden' melding op de Maxidot.
Ik heb hem al een keer gereset, maar de melding komt na een dag of twee terug.

Als ik het plaatje van de banden op de maxidot bekijk zie ik geen melding over welke band het nu betreft.
 

ertromp

Forumguru
Dat is alleen maar op VCDS te zien om welke het gaat. De desbetreffende abs sensor geeft een melding door.
Hopelijk is niet 1 van je sensoren beschadigd geraakt
 

CDK

Forumguru
of.... er is toch een band met een lagere druk aanwezig waardoor die melding in je maxidot verschijnt....
 

andrehj

Forumguru
Alleen krijg ik nu steeds een 'check banden' melding op de Maxidot.
Ik heb hem al een keer gereset, maar de melding komt na een dag of twee terug.
Je zou natuurlijk kunnen overwegen om i.p.v. alleen de melding te resetten de banden daadwerkelijk te checken, m.a.w. de banden op spanning te brengen. Waarschijnlijk is die band met het ei erop (rij je daar trouwens nog steeds op?) flink wat lucht kwijt geraakt.
 

hemi24

Forumguru
Zaterdag al één band laten vervangen, of ben ik de enige die dat leest... :koffie:

Als de melding steeds opnieuw opduikt na een reset, vrees ik dat je band lekt via de velg...
Dat zou je op den duur natuurlijk moeten zien aan de doorhangende wang van de band.
 

andrehj

Forumguru
Oeps, dat van die reeds vervangen band even over het hoofd gezien. Maar toch zou ik van alle banden even de spanning controleren.
 

Sparkie

Forumguru
De melding is niet teruggekeerd.

Vandaag heeft de O2 haar 60k beurt bij Rijnwoud gehad.

Naast de reguliere beurt zijn de twee DRL lampjes vervangen.
Ook hebben ze de reserveband met linksvoor geruild en dat alles voor een totaalbedrag van 435 euro.

Het was trouwens wel goed dat ze de banden gewisseld hebben, want volgens hen zat er nog maar 4.6mm profiel op in tegenstelling tot de Euromaster waar ze gemeld hadden dat er nog ruim 6mm profiel op zou zitten. Nu rij ik in ieder geval met twee nieuwe voorbanden. Achter zit op beide banden nog ruim 6.5mm profiel.
 
Bovenaan Onderaan