Sparkie's Octavia Combi 1.6 TDI Elegance Business Line Greentech

hemi24

Forumguru
Mooie kleur!

Ben benieuwd hoe je dat gaat bevallen, met name qua verbruik.
(Zelf heb ik de ervaring dat PSA-(diesel)motoren namelijk een stuk dorstiger zijn dan die van VAG, maar daarentegen hoef je nooit olie bij te vullen).
 

Spoetnik

Forumguru
Heb ooit nog een Citroen gehad met die Hydraupneumatische vering :D. Systeem was zo gecompliceerd dat de monteurs er in de garage ook geen raad mee wisten. Maar als het goed werkte reed het fantastisch. Helaas ging deze auto na backfire in de LPG installatie in vlammen op.
 

Sparkie

Forumguru
Dat zit alleen nog op de allerduurste modellen, als het er nog op zit.
Ik kom en kwam het nergens tegen in de configurator, dus volgens mij is het niet te leveren op deze auto. Ook in combinatie met de reserveband en de twee extra zitplaatsen in de kofferbakruimte is er uberhaupt geen plaats om het hydropneumatische veersysteem te plaatsten.

Citroën neemt trouwens in zijn geheel afscheid van hydropneumatische ophanging:
http://www.vroom.be/nl/blog/citroen-neemt-afscheid-van-hydropneumatische-ophanging
 

Sparkie

Forumguru
Gelukkig maar dat smaken verschillen..... ;)

Om jullie toch enigszins tegemoet te komen waarin de Octavia 'beter' is dat de C4:
- Automatisch inzoomen bij het naderen van een navigatieafslag heeft de C4 niet.
- De regensensor moet ik eerst handmatig aanzetten.
- Geen mogelijkheid om (micro)SD kaartjes te gebruiken, alleen USB.
- Ik heb in laten stellen dat de achterlichten mee branden met de DRL. Alleen heb ik nu altijd het stadslicht lampje branden. Deze dus:

Grand-Picasso-test-5a.jpg

Maar voor de rest ben ik zeer tevreden over de nieuwe auto :cheer::cheer:
 

CDK

Forumguru
@Sparkie, ik zou er ook niet aan moeten denken dat er alleen maar Skoda's of VW's rond reden hoor, dat zou echt dodelijk saai zijn, gelukkig dus maar dat smaken verschillen! ;)
 

CDK

Forumguru
Wel goed tegen de overbevolking trouwens @ertromp :deuk: Het plaatje van net uit de app zal ik hier maar niet posten, anders krijg ik straks een ban ;)
 

Spoetnik

Forumguru
Ik begrijp er niets van dat ze de klokken in het midden van het dashboard zetten. je stuur staat toch ook niet in het midden. Je ziet het bij meer merken. Maar smaken verschillen gelukkig.
 
Bovenaan Onderaan