Skoda Superb Combi 2018 L&K 1.8 TSI DSG

SuperbVelvetRed

Senior Member
Update gekregen van de invoerder: de 1.8 TSI verdwijnt nog voor augustus en de 2.0 TSI vervanging zal een jaar op zich laten wachten. Dan maar besloten om het active info display te schrappen want zo lang kunnen we niet wachten...
 
  • Leuk
Waarderingen: Tijl

Helle

Actief lid
Update gekregen van de invoerder: de 1.8 TSI verdwijnt nog voor augustus en de 2.0 TSI vervanging zal een jaar op zich laten wachten. Dan maar besloten om het active info display te schrappen want zo lang kunnen we niet wachten...

Dus de 1.8 TSI zal verdwijnen?
Er is al een 2.0 TSI van 280pk, of gaat er nu ook een 2.0 TSI in voege treden van bv. 190pk?

Met die enorme verhoging van zowel diesel als benzine prijzen heb ik ook al eens uitgekeken naar mogelijke alternatieven.
Daarbij kwam ik uit bij CNG, en vooral die G-tron motoren bij Audi (A4 Avant en A5) zien er super uit.
Het is een 2.0 TSI die ze van 190pk limiteren tot 170pk, met dus een CNG tank van 19kg en een benzine tank van 25l.

Ik ben er dus nog lang niet uit, maar aangezien ik maar in december of januari ga beslissen, heb ik nog wel even tijd om alles tegen elkaar af te wegen.
 

SuperbVelvetRed

Senior Member
Dus de 1.8 TSI zal verdwijnen?
Er is al een 2.0 TSI van 280pk, of gaat er nu ook een 2.0 TSI in voege treden van bv. 190pk?.

Inderdaad 1.8 TSI verdwijnt. Er komt een 2.0 TSI voor in de plaats. Geen specificaties van gekregen, maar 190 pk lijkt dan logisch gezien die ook in Kodiaq geleverd wordt. Gezien de lange levertermijn, vermoed ik pas na facelift.
 

CBreedijk

Donateur
Je hebt dat dan laten plaatsen? Aangezien nu toch blijkt dat het niet op de 1.8 TSI leverbaar is, overweeg ik dat misschien ook. Enige tips?

Er is een kerel in Duitsland die originele AID’s plaatst.
Er zijn inmiddels al enkele Nederlanders, Belgen en Luxemburgers die met retrofits rondrijden.

Ik ben daar ook een van.
Echter bij mij nog niet 100% compatibel omdat ik een 8” display en andere (oudere) Control-unit heb.
(Die worden nog wel geüpgrade)
 

SuperbVelvetRed

Senior Member
Er is een kerel in Duitsland die originele AID’s plaatst.
Er zijn inmiddels al enkele Nederlanders, Belgen en Luxemburgers die met retrofits rondrijden.

Ik ben daar ook een van.
Echter bij mij nog niet 100% compatibel omdat ik een 8” display en andere (oudere) Control-unit heb.
(Die worden nog wel geüpgrade)

Bedankt alvast, heb je een adres of naam van die kerel?
 

SuperbVelvetRed

Senior Member
http://www.leaseonweb.be/web/nl/ccf.aspx/sk

De lease configurator in België (prijzen exclusief BTW) is aangepast (de gewone nog niet). Blijkbaar komt de 1.5 TSI 150 pk manueel en DSG ook beschikbaar in alle uitrustingsniveaus, dus ook in de Laurin & Klement en de Sportline.

Digital Instrument Panel komt op 575 euro vanaf het niveau Ambition (475 euro voor L&K).
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
De keuze in benzinemotoren is door de omstelling naar Euro 6D en het WLTP gebeuren wel erg beperkt geworden: Je mag kiezen tussen een 1.5 TSI van 150 pk, of een 2.0 van 272 pk...
 

Helle

Actief lid
De keuze in benzinemotoren is door de omstelling naar Euro 6D en het WLTP gebeuren wel erg beperkt geworden: Je mag kiezen tussen een 1.5 TSI van 150 pk, of een 2.0 van 272 pk...

Ik ga zaterdag met mijn broer een testrit doen met een nieuwe Superb L&K 1.8 TSI, omdat ik in gedachten had om dan eind dit jaar of in januari (met het autosalon in Brussel) een Superb Sportline Combi te kopen met een zelfde 1.8 TSI motor.
Intussen wist ik al wel dat die 1.8 TSI ging wegvallen, maar ik had op z'n minst gedacht dat ze die gingen vervangen door een 2.0 TSI van 190pk, om ergens tussen de twee andere benzine motoren te blijven.

Eerst de test zaterdag, en dan zie ik wel wat ze binnen 6 maanden beslissen.
 
Bovenaan Onderaan