Skoda Superb Combi 2018 L&K 1.8 TSI DSG

SuperbVelvetRed

Senior Member
IMG_6792.JPG

Bestelling geplaatst voor een Skoda Superb Combi Laurin & Klement met 1.8 TSI DSG7 (180 pk) - levering voorzien midden augustus

Kleur: Velvet Red (K1K1)
Interieur: Zwart geperforeerd leder

Opties:
- Pack L&K
- Geventileerde zetels met massagefunctie bestuurderszetel
- Scheidingsnet
- Interieurvoorverwarming
- Wegklapbare trekhaak
- 19” alu velgen Trinity
- Zijruiten warmtewerend glas
- Verwarmd stuurwiel
 

SuperbVelvetRed

Senior Member
Heel mooi, ik ga waarschijnlijk voor de Superb Sportline Combi 1.8 TSI DSG gaan in het zwart, en met bijna alle opties.

Ook een heel mooie configuratie. Heb die uitvoering ook overwogen, maar daar kon ik geen massagefunctie bij bestellen. Ik gebruik dat nu regelmatig op langere ritten in de DS5 die ik nu nog rijd, dus had dat graag terug. De Sportline heeft wel veel mooiere sportzetels...
 

SuperbVelvetRed

Senior Member
Dikke kar.
Bijzonder dat België meer keuze vrijheid heeft in uitvoeringen en motoren combinaties dan in NL.
Dat is ook bij de Octavia.

Dat is inderdaad zo, al wordt ook niet het volledige Europese aanbod effectief aangeboden in België. Geen 2.0 TSI 220 pk bv. Ook niet op de VW Passat trouwens...
 

Horkje

Forumguru
Mooi hoor!

De L&K zal je in Nederland bijna niet tegen komen. Zelfs de Sportline zie ik niet eens zo vaak in het wild....

Heb je ook het open dak gekozen of toch niet?
 

SuperbVelvetRed

Senior Member
Mooi hoor!

De L&K zal je in Nederland bijna niet tegen komen. Zelfs de Sportline zie ik niet eens zo vaak in het wild....

Heb je ook het open dak gekozen of toch niet?

Hier in België zie je de L&K ook niet echt vaak.

Ik heb inderdaad het open dak dat standaard was (maar weggelaten kon worden), genomen. Had bij mijn Renaults ook een panoramisch open dak en moet zeggen dat het vaak tot ergernis heeft geleid dat het panoramisch glazen dak in mijn huidige DS5 niet open kan. Eigenlijk had ik dat dak in mijn Renault vaak open of op zijn minst gekanteld.

Bovendien is het aangenaam om extra lichtinval te hebben. Zeker met het zwarte interieur (blijkbaar in Nederland enkel het donkerbruine leverbaar op de L&K)...
 

Helle

Actief lid
Ook een heel mooie configuratie. Heb die uitvoering ook overwogen, maar daar kon ik geen massagefunctie bij bestellen. Ik gebruik dat nu regelmatig op langere ritten in de DS5 die ik nu nog rijd, dus had dat graag terug. De Sportline heeft wel veel mooiere sportzetels...
Dat klopt, net even bekeken op de prijslijst van de opties bij alle 5 mogelijke versies (Active, Ambition, Style, L&K en Sportline).
Enkel bij Style en L&K zijn massagezetels mogelijk.
Bij de Sportline zijn de voorzetels standaard verwarmd, en zitten ze wel heel goed.
In een You tube review van Autogefuhl zei die Thomas dat die in de Style en de L&K volgens hem net iets te weinig ondersteuning gaven aan de schouders, voor grotere chauffeurs.
Maar dat hangt van persoon tot persoon af.
Alvast een heel mooie keuze!!!
Ik ga deze maand nog opgebeld worden door de Skoda garage, als de Superb L&K binnen is met een 1.8 TSI DSG, om een testrit mee te doen.
Want nu hebben ze wel een Sportline staan, maar het is een 150pk Diesel, en zonder DCC en dergelijke opties.
Dus bij die L&K zit die DCC er standaard op.
 

SuperbVelvetRed

Senior Member
Dat klopt, net even bekeken op de prijslijst van de opties bij alle 5 mogelijke versies (Active, Ambition, Style, L&K en Sportline).
Enkel bij Style en L&K zijn massagezetels mogelijk.
Bij de Sportline zijn de voorzetels standaard verwarmd, en zitten ze wel heel goed.
In een You tube review van Autogefuhl zei die Thomas dat die in de Style en de L&K volgens hem net iets te weinig ondersteuning gaven aan de schouders, voor grotere chauffeurs.
Maar dat hangt van persoon tot persoon af.
Alvast een heel mooie keuze!!!
Ik ga deze maand nog opgebeld worden door de Skoda garage, als de Superb L&K binnen is met een 1.8 TSI DSG, om een testrit mee te doen.
Want nu hebben ze wel een Sportline staan, maar het is een 150pk Diesel, en zonder DCC en dergelijke opties.
Dus bij die L&K zit die DCC er standaard op.

Heb die review van Autogefuhl ook gezien. Heb dat niet ondervonden tijdens mijn testrit. Ik heb (in elke auto eigenlijk) eerder het probleem dat de zitting te kort is om mijn benen volledig te ondersteunen. Had beetje schrik van de zetels in de Superb, maar die zaten heel comfortabel. Enkel de passagierszetel stond heel slecht afgesteld eerst.

Ik had eerst een offerte gevraagd voor een 1.4 TSI CorporatePlus op basis van Style met aantal opties, maar de 1.4 TSI gaat eruit en de levertermijn van de 1.5 TSI was nog niet gekend. Toen maar zelfde versie offerte laten maken met 1.8 TSI en dan bleek dat de L&K netto slechts 1000 euro duurder zou zijn en veel meer opties had, waaronder DCC, 3zone airco, 19” ipv 17” velgen, ... Keuze was toen snel gemaakt

Heb nog geen DCC kunnen proefrijden. Als je die testrit hebt gemaakt, ben ik benieuwd naar de ervaringen.
 

Helle

Actief lid
Heb die review van Autogefuhl ook gezien. Heb dat niet ondervonden tijdens mijn testrit. Ik heb (in elke auto eigenlijk) eerder het probleem dat de zitting te kort is om mijn benen volledig te ondersteunen. Had beetje schrik van de zetels in de Superb, maar die zaten heel comfortabel. Enkel de passagierszetel stond heel slecht afgesteld eerst.

Ik had eerst een offerte gevraagd voor een 1.4 TSI CorporatePlus op basis van Style met aantal opties, maar de 1.4 TSI gaat eruit en de levertermijn van de 1.5 TSI was nog niet gekend. Toen maar zelfde versie offerte laten maken met 1.8 TSI en dan bleek dat de L&K netto slechts 1000 euro duurder zou zijn en veel meer opties had, waaronder DCC, 3zone airco, 19” ipv 17” velgen, ... Keuze was toen snel gemaakt

Heb nog geen DCC kunnen proefrijden. Als je die testrit hebt gemaakt, ben ik benieuwd naar de ervaringen.

Die L&K start bij de benzine motoren pas bij die 1.8 TSI.
Met de offerte tijdens het autosalon in Brussel, en de configuratie die ik dan op basis daarvan gemaakt heb, kwam de L&K 1.8 TSI DSG zelfs goedkoper uit dan de Sportline 1.4 TSI ACT DSG.
De 1.4 en de 1.8 DSG in dezelfde configuratie scheelt ook bijna niets meer.
40.685€ voor de 1.4 TSI DSG, tegenover 41.060€ voor de 1.8 TSI DSG.

Ik laat zeker iets weten als de testrit gebeurd is, maar er zitten er hier ook wel die u nu al meer info kunnen geven over de DCC en dergelijke.
De Sportline staat standaard sowieso ook nog eens 15mm lager.
 

SuperbVelvetRed

Senior Member
Die L&K start bij de benzine motoren pas bij die 1.8 TSI.
Met de offerte tijdens het autosalon in Brussel, en de configuratie die ik dan op basis daarvan gemaakt heb, kwam de L&K 1.8 TSI DSG zelfs goedkoper uit dan de Sportline 1.4 TSI ACT DSG.

Inderdaad L&K enkel vanaf 1.8 TSI. Had die in eerste instantie ook het liefst omdat anders de stap terug in vermogen wat groot zou zijn. Toen de offertes inderdaad zo’n kleine verschillen in prijs toonden, was de beslissing erg gemakkelijk. Het verschil tussen 1.4 en 1.8 in hetzelfde uitrustingsniveau is wel erg klein ja.
 

Horkje

Forumguru
Ik heb (in elke auto eigenlijk) eerder het probleem dat de zitting te kort is om mijn benen volledig te ondersteunen.

Klinkt heel bekend. De Passat had overigens wel een bepaald pakket met stoelen met een diepere zit.

Voordeel met de elektrisch verstelbare stoelen in de Superb is dat je het zitvlak wat meer naar achter kunt laten kantelen en de voorkant wat omhoog waardoor de voor wat meer ondersteuning onder de benen hebt.

Nadeel is dat je altijd bij het starten “handmatig” met het knopje het laatste stukje naar achter en voorkant omhoog moet zetten. Dat maakt echt net het verschil....

Panoramadak wat ook open kan vind ik zelf ook helemaal TOP!
 

SuperbVelvetRed

Senior Member
Net bericht van Belgische invoerder D’Ieteren gekregen dat Active Info Display in optie verkrijgbaar wordt vanaf juni (productie vanaf augustus) en dat ik via dealer het nog kan bijvoegen normaal gezien. Dealer gaat morgenvroeg informeren om het nog mee besteld te krijgen. Zou leuk zijn mocht dat lukken .
 

Helle

Actief lid
Net bericht van Belgische invoerder D’Ieteren gekregen dat Active Info Display in optie verkrijgbaar wordt vanaf juni (productie vanaf augustus) en dat ik via dealer het nog kan bijvoegen normaal gezien. Dealer gaat morgenvroeg informeren om het nog mee besteld te krijgen. Zou leuk zijn mocht dat lukken .

Super nieuws, ik dacht al dat ik ergens gelezen had dat het voor week 22 ging zijn (eind mei).
Ik was toch maar van plan om eind dit jaar of in januari volgend jaar de wagen te kopen, dus tegen dan ging het zeker geen probleem mogen zijn.
Benieuwd voor wanneer ze die Superb facelift hebben voorzien, want ondanks dat het nu Led lichten gaan zijn, zie ik liever de huidige vorm van de voorlichten.

Hopelijk lukt het nog voor u, om dat Digitaal info display erbij te hebben.
 
Bovenaan Onderaan