Skoda Superb Combi 2018 L&K 1.8 TSI DSG

SuperbVelvetRed

Senior Member
Jaja. Het moment komt dichterbij. Het wordt steeds mooier op straat. Succes! Ik vind de kleur subliem!

Bedankt, het begint inderdaad spannend te worden. De kleur vind ik ook heel mooi, was toch wel een beetje een gok want een kleur zien op een ander model en dan inbeelden hoe het gaat zijn, gaf toch wat onzekerheid. Het is in elk geval helemaal hoe ik het had ingebeeld .

Nice,weer eens wat anders als al dat saaie grijs of blauw!

Dat vonden wij ook toen we de kleur kozen .
 

SuperbVelvetRed

Senior Member
02fa3b9e6784e02c7460565e6b277363.jpg


Vandaag de DS5 verkopen en dan morgen deze ophalen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 

SuperbVelvetRed

Senior Member
Ongelooflijk hoe snel de Superb al vertrouwd is. Nog wel wat te leren de komende dagen, maar rijdt ontzettend veel beter en comfortabeler dan de DS5 .

Wat al bijzonder in de smaak is gevallen: motorcombinatie met DSG (wat een verschil met de Aisin ), geventileerde zetels (heb ze op den duur wat stiller moeten zetten, maar echt een must met leder en het zomerweer), adaptieve cruise control (werkt echt goed), open dak (heb ik na de Scenic jaren gemist in de DS5: was wel panoramisch dak maar kon niet open), massagefunctie (duidelijk beter dan in DS5), ...

De komende dagen nog meer testen en foto’s maken (nu geen tijd voor )
 
Laatst bewerkt:

SuperbVelvetRed

Senior Member
Mooie auto.
Standkachel in België ook een optie?
Ik dacht dat NL en B die optie niet hadden. Mooie toevoeging!

Standkachel was inderdaad fabrieksoptie: 995 euro, dus goedkoper dan meeste in accessoire geplaatste systemen. Met de kinderen vond ik dat een heel belangrijke optie . In vorige auto werden we altijd opgewacht met gigantisch hoge binnentemperaturen in zomer. Nu met standventilatie is het draaglijk en heeft airco bij eerste deel van de rit alles snel onder controle...
 

SuperbVelvetRed

Senior Member
Vandaag internet verbruik getest met Google Earth navigatie: ongeveer 1,15 Mb per nieuw gereden kilometer. Als je al ergens geweest bent, zit het in cache geheugen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 

SuperbVelvetRed

Senior Member
dabe1fa24fde6ddd725a269faa570273.jpg

Het blijft een groot plezier om deze knappe wagen te kunnen rijden. Volgende week eerste grote test: op vakantie met de nieuwe auto. Intussen ben ik aan de adaptieve cruise control al heel goed gewend. Ik blijf voorlopig maar met één vraag zitten: waarom nu pas de overstap naar Skoda gemaakt?
 
Bovenaan Onderaan