Skoda Octavia 4 vRS

Topic in 'Octavia IV' gestart door Tuner111, 03-03-2020.

  1. jongetje

    jongetje Senior Member

    @Duijzer de iv is toch te configureren? Als je de businessline (plus) kiest kun je de 1.4 tsi plugin kiezen. En bij de business line ook de 1.5 cng.
     

  2. Rallye

    Rallye Forumguru

  3. MaxN

    MaxN Forumguru Donateur

    Ik gok de “gewone” iV en geen RS.
     
  4. jongetje

    jongetje Senior Member

    Je hebt gelijk, ik haalde 2 topics door elkaar. Dat is idd de gewone.
     
  5. Rataplan

    Rataplan Actief lid

    Ik heb net de offerte uitgedaan voor een RS 2.0 TSI zonder DCC... maar nu begin ik te twijfelen.
    Is het de meerprijs werkelijk waard? Het is èn èn èn.

    Een Octavia zonder DCC, zal deze qua rijbeleving altijd rijden als in 'comfort', 'normal' of 'sport'?
    Is zonder DCC een stuiterbak of kan de DCC variant juist nóg sportiever zijn qua schokbrekers?
     
  6. spikehome

    spikehome Forumguru

    Ik heb dcc op mijn GTI echter rijd ik altijd met dcc op comfort.
    In normaal rijd het ook zeer goed van mij had het er niet op hoeven zitten.
     
    Rataplan vindt dit leuk.
  7. hendrik38

    hendrik38 Forumguru

    Ik heb dcc op de kodiaq. Volgende skoda zou ik het zeker weer nemen. Ik wissel geregeld afh v wegdek, weg met veel drempels, met of zonder caravan. Mooiste is om x proef te rijden in 1 met en 1 zonder dcc.
     
    Rataplan vindt dit leuk.
  8. Rallye

    Rallye Forumguru

    Ik heb een O3 RS zonder DCC. Is zeker geen stuiterbak.
     
    Rataplan vindt dit leuk.
  9. hendrik38

    hendrik38 Forumguru

    Blijft een mening. De 1 vindt iets zacht wat ander weer hard vindt. Als je twijfelt en je hebt ruimte zou ik het nemen, dan heb je nog iets tenminste om te kiezen als je het juist te hard of te zacht vindt.
     
    hemi24 en Rataplan vinden dit leuk.
  10. JeSko

    JeSko Forumguru Donateur

    Voordeel van een Octavia is de lange wielbasis, die zorgt ervoor dat je niet snel een stuiterbak rijd, de verlaagde Caddy uit 2002 van mijne kameraad, das ne stuiterbak :D
     
  11. Spector

    Spector Forumguru

    maar die vond ik qua ruimte toch echt een stuk kleiner dan de Octavia
     
  12. sitechris

    sitechris Forumguru

    Jammer dat de RS neit meer in NL komt. Maar ja, voor dit soort prijzen is er nauwelijks meer een markt. Kijk alleen al naar de Golf GTI. 48k en dat bedrag gaat volgend jaar alweer met een paar duizend omhoog.

    O ja, en dan wil je ook nog goede audio, 18 inch velgen, metaallakje en wat andere opties. Reken dus op 55k. At least.
     
  13. Rallye

    Rallye Forumguru

    Nou, de RS iV niet. De rest is nog niet bevestigd....
     
  14. spikehome

    spikehome Forumguru

    Nieuwe filmpje online bij onze oosterburen:
     
  15. Rallye

    Rallye Forumguru

    Oeps. Te zwaar, rijdt niet fijn, remmen overbelast, handige vak onder de kofferbakbodem weg, auto staat te hoog.......


    Dat wordt wachten op een jahreswagen zonder iV.
     
  16. Rataplan

    Rataplan Actief lid

    Bestelling van een RS 2.0 TSI is nagenoeg rond.
    Niet veel extra’s erop aangezien we een RS standaard al aardig aangekleed vinden.
    19” velgen, verwarmde voorruit, blinde-hoek-melder, bagagenet en wegklapbare trekhaak.

    Mooie vervanger van onze huidige 2.0 TDI Ambition FL.
     
    dirkie996, dirksan, Rallye en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Tuulster

    Tuulster Forumguru

    Een Skoda is standaard NOOIT een stuiterbal, daar hoef je je echt geen zorgen over te maken :D
     
  18. EdK

    EdK Forumguru

    eerder een skippybal !
    Stuiterbal is te klein als voorbeeld voor zo'n ruime Skoda.... :koffie:
     
    Tuulster en Desperado vinden dit leuk.
  19. Rataplan

    Rataplan Actief lid

    Ik ben niet bang dat het een stuiterbak word. Ik vroeg mij juist of een DCC onderstel de auto juist strakker maakt of juist andersom.

    Offerte laten opmaken zonder DCC.
     
  20. Rallye

    Rallye Forumguru

    Ik zie dat ik met name gereageerd heb op je laatste vraag. Ik zou met betrekking tot je eerste vraag inderdaad verwachten dat normal de setting is van een RS zonder DCC - de sport is dan strakker en comfort minder strak. Maar ik heb zelf geen DCC, dus geen bewijs.....
     

Deel deze pagina