Skoda Octavia 4 vRS

JeSko

Forumguru
Klopt en dat is het toch niet meer waard, althans zou het zelf niet kunnen verantwoorden aan mezelf maarja, ik weet niet hoe ik zou denken moest zo'n nagelnieuwe Sline A4 binnen bereik zijn.
 

leon-cupra

Forumguru
verder blijft het great value for money.
Niet volledig akkoord mee. Prijzen zijn serieus de hoogte in gegaan terwijl je daar niet veel meer voor in de plaats krijgt tov de vorige generatie. 03 RS kostte full option 33-36k. De nieuwe gaat vlot over de 40k en wat krijg je daar voor terug? Een nieuw model, dat is alles. Die lijn mag je doortrekken naar alle nieuwe modellen.
Denk dat er veel particuliere klanten eens zullen gaan kijken naar de Aziatische merken. Maar Skoda moet het uiteraard al niet meer hebben van deze klanten, eerder van de leasing.
 

sitechris

Donateur
Alle auto"s zijn duurder geworden. Komt door belastingen. Een Leon 1.5 tsi FR met wat opties kost je nu ook 37k.
 

Spector

Forumguru
Zou het?? Als alternatief

Kodiaq RS
De Kodiaq RS is Skoda's eerste RS-SUV. Die auto kreeg destijds een 240 pk en 500 Nm sterke biturbo 2.0-dieselmotor als krachtcentrale, maar daarvoor valt nu het doek. De gefacelifte Kodiaq RS krijgt namelijk een 245 pk en 370 Nm sterke 2.0 TSI-benzinemotor onder de kap, die ook in de Golf GTI ligt. Die 2.0 is gekoppeld aan een zeventraps DSG-automaat. De motorwissel levert de Kodiaq RS een gewichtsbesparing op van ruim 60 kilo. Hij is vanbuiten te herkennen aan zijn sportieve en eveneens nieuwe bumperwerk. Naar chroomkleurige accenten kun je lang zoeken, de SUV is namelijk volgehangen met zwarte details. De Kodiaq RS staat op 20-inch sloffen en krijgt standaard de Virtual Cockpit en een sportief aangekleed interieur met sportstoelen en een bonte verzameling rode stiksels. Technische specificaties volgen nog.
 

Rataplan

Forumguru
Zou leuk zijn, ik zie ze weleens rijden als ik door Dld cruise.
Ik ben bang dat Nederland ook aan dit feestje voorbij gaat, want zeg nou zelf; hoewel de GTI wel in Nederland verkrijgbaar is... hoeveel zie je er van het nieuwste model van rijden? In Dld heb ik er al een aantal gezien. Nederlanders houden niet van speelgoed of zodra de bijtelling enigszins te hoog wordt is men niet bereid voor dit leuks extra te betalen.
 
Bovenaan Onderaan