Skoda Octavia 4 vRS

sitechris

Donateur
Nee, alleen gewone Octi IV. In NL is de gewone Octi RS niet leverbaar, dus dat wordt lastig testen. Ben wel benieuwd naar die auto. Blijft jammer dat die in NL zo duur is.
 

Rataplan

Forumguru
Overigens is het een misverstand om te zeggen dat auto's in Duitsland veel goedkoper zijn.
De jaarlijkse afschrijving is niet schrikbarend meer of minder. Bij inruil krijg je in Nederland ook meer terug voor de auto. Dus als ik over drie à vier jaar een nieuwe vergelijkbare auto op de oprit wil hebben staan, moet ik ongeveer evenveel bijbetalen.
 

Rataplan

Forumguru
Precies! Dus heeft de eerste eigenaar in Dld een afschrijving gehad die ongeveer gelijk is als een eerste eigenaar in Nederland (misschien zelfs meer).
 

leon-cupra

Forumguru
@sitechris op het laatste schrijf je dat de RS iV een zeer goede concurrent is van de 508, 3-reeks, c-klasse hybride ... maar op welke plaats zou je de RS iV zetten in dat rijtje?
 

sitechris

Donateur
Dat vind ik een lastige. Ik heb ze lang niet allemaal gereden. De 330e wel. Dat is een fijner sturende auto, kwalitatief nog hoogwaardiger maar ook 20k duurder. Vind ik een lastige keus. Allebei een 8 eigenlijk.
 

leon-cupra

Forumguru
Vind het altijd wel frappant dat wanneer je foto’s bekijkt van eender welke hybride op tweedehandssites, je nooit de kofferruimte ziet .... ze weten wel waarom. Zelfs bij een RS iV geen kofferbakfoto’s en dat is toch zowat 1 van de USPs :D
 

leon-cupra

Forumguru
330e, 530e, de S3 iV ... allemaal hebben ze die verhoging. Zelfs bij een S3 iV schiet er niet veel koffer over.

zelf al lichtjes aan het zoeken naar een potentiële opvolger voor de M en ben enorm aan het zien naar hybride (perfect voor mijn dagelijkse ritten). Gelukkig is kofferruimte geen issue voor mij aangezien onze andere wagen de gezinswagen is maar is idd vrij triestig gesteld met de kofferruimte. De verkoop van dakkoffers zal exponentieel stijgen de komende jaren :D
 

Fmoon

Forumguru
@sitechris, ben ik niet helemaal met je eens. Ik had een bouwjaar 2021 met dan de befaamde 1500km op de teller voor €44500,-. Bijna op de oprit staan. En daar was aan opties niks op bezuinigd.
 

Fmoon

Forumguru
Ja. Ging zoals elders beschreven niet door.. maargoed. Ik zie ook nog een grijze staan in Enschede bij een Hyundai dealer. Wel met 2200km en geen dakdragers?
 

Rataplan

Forumguru
Wij hebben ook naar een A4 gekeken, een 3er heeft veel minder kofferruimte, maar dan zou ik een stuk meer kwijt zijn.
Ik was steeds meer het budget aan het opschroeven bij de A4, want je wordt hebberig, maar in een rationeel moment moment vond ik het genoeg! Toen het budget naar beneden bijgesteld naar 45k.

Ik kwam dan op een A4 met 204pk in een kale basisuitvoering. De Octavia was altijd goed bevallen, naar klanten minder protserig en een RS is sportiever en in basis al goed gevuld (zoals Style met sportieve extra’s). Klaar was familie Rataplan voor nog geen 40k.
 

JeSko

Forumguru
En voor de plus van de looks moet je een Octi RS vs een A4 S-line ook al niet meer laten staan, vroeger vond ik er nog wel een verschil opzitten tussen bv een O3 rs standaard en bv een knappe S-Line A4, of tussen een Superb 2 en Audi A6 van die generatie, maar nu... Gaat aardig gelijk op wat mij betreft, klasseverschil zit wellicht meer in het interieur maar ach, tis per slot van rekening toch allemaal VAG. carpixel.net-2020-audi-a4-avant-s-line-au-100344-wide.jpg octavia_combi_rs_07.jpg carpixel.net-2020-audi-a4-avant-s-line-au-100342-hd.jpg 2020_skoda_octavia_rs_benzine_diesel_04.jpg
 
Bovenaan Onderaan