Skoda Octavia 4 vRS

leon-cupra

Forumguru
Kortom "ellende" moet je breder zien dan mankementen.
Het tweede meest aangehaalde argument om een nieuwe te kopen na “de ellende van een ander”. “Ja maar, ik heb hem volledig zelf kunnen samen stellen”
Idd maar wat ze dan wel er niet bij zeggen “met een gelimiteerd budget”. Dus uiteindelijk is het nog steeds compromissen maken. Geen canton maar wel pano dak .. tja tweedehands zoek ik dan gewoon ene die beide heeft en wss kom ik dan nog steeds goedkoper uit.
Mijn M2 heeft ook opties die ik ,moest ik nieuw kopen, er niet zou aanvinken maar ze zitten er wel nu op.
 

Speedhunter

Forumguru
Voor mij als volgende graag wel de hybride. Maar ik zou voor de voor de Cupra Leon ST gaan (zelfde aandrijflijn), vind deze knapper dan de Octavia.
 

Rataplan

Forumguru
En geen mechanische sper. differentieel, normale hoogte, 200kg extra mee zeulen en in slechtste geval slechts met 150pk.

Precies de reden dat we een “echte” RS gekocht hebben en niet een iV.
Op 5:05 ‘...und Ich habe es geschafft diese Batterie innerhalb von 20 Minuten auf 1% runter zu bringen. Das liegt daran daß Ich eben ein bißchen sportlich gefahren bin wie man das ja bei so einem Auto auch macht.

ik citeer mijzelf even...
 

Rataplan

Forumguru
@leon-cupra ik heb vaker auto’s gekocht die enkele maanden oud waren, half jaar was dan maximum.
Ik heb toen eens tóch een auto gekocht met veel “ervaring” omdat ik trekauto nodig had.

Bleek uiteindelijk volle DPF en verglaasde blokken te hebben met als klap op de vuurpijl dat de motor in de soep liep op de Duitse Autobahn met aanhangwagen erachter. Behalve de ellende van toen heeft het ook nog eens 10k gekost om te repareren met een tweedehands motorblok. Nooit meer heb ik toen gezegd. Weliswaar is mijn Defender ook tweedehands, maar die TD5 motoren zijn beresterk en ik heb de wagen opnieuw opgebouwd.
 

leon-cupra

Forumguru
@Rataplan , 1 met veel “ervaring” zou ik persoonlijk ook nooit kopen. Maja pech kan je altijd hebben ... zowel nieuws als tweedehands.
Rij al 9jaar tweedehands, nog nooit miserie gehad. Zelfs niet voor een klein gevalletje.
 

Rataplan

Forumguru
Mijn volgende gaat toch ook wel wel een hybride zijn. Met mijn 4x 4km woon-werkverkeer ga ik veel beter af zijn met een hybride. Zal serieus verschillen in de portemonnaie dan nu met de M2 :maakmegek:
Je moet gewoon fietsen... e-bike. Niet alleen beter voor de Umwelt, ook voor jezelf.
 

Speedhunter

Forumguru
Deze aub, ben nog niet direct van plan om in te ruilen, nog maar 34 000 km op de Octavia.

R5QCSAT.png

fD73bTl.png

CegxCaY.png
 

leon-cupra

Forumguru
Je moet gewoon fietsen... e-bike. Niet alleen beter voor de Umwelt, ook voor jezelf.
Neen. Heb vroeger genoeg ruzie gehad met mijn moeder omdat ik door de regen moest met de fiets .... niets hatelijker dan door de regen te moeten. Plakkende jeansbroek .... neen, niets voor mij.
en ook ... mag ik nog een beetje plezier hebben ;)

toch mijn mening herzien ... een 2.0 benzine met wat vermogen is blijkbaar toch nog betaalbaar qua taksen ... wordt volgend jaar een 320i/330i/420i/430i :D
 

leon-cupra

Forumguru
Tja ze zijn in de premium ranking van het huismerk dan ook Skoda gepasseerd, "wij" Skoda rijders zijn terug de kneusjes van de VAG groep.
Niet wijst op een premium uitstraling. Ander logo, wat accenten, iets dikkere stoelen,... rechtvaardigen absoluut niet de veel te hoge prijs. Voor die prijs mag hij dan retegoed rijden anders ... waste of money.
 

leon-cupra

Forumguru
Inderdaad zijn heel duur, ik reken op een stevige inruilwaarde van de octavia. Maar het blijft veel geld. Maar ook een Octavia RS hybride is niet goedkoop.
Vergeet die stevige inruilwaarde maar :nono: rood is dan nog een -2000€ inruilwaarde.

O4 RS hybride is idd duur. Mijn collega heeft voor 41.500€ een Superb iV in sportline uitvoering. 1dags-inschrijving. No brainer voor mij dan moest ik dan moeten kiezen S3 of O4 iV
 

Speedhunter

Forumguru
Vergeet die stevige inruilwaarde maar :nono: rood is dan nog een -2000€ inruilwaarde.

O4 RS hybride is idd duur. Mijn collega heeft voor 41.500€ een Superb iV in sportline uitvoering. 1dags-inschrijving. No brainer voor mij dan moest ik dan moeten kiezen S3 of O4 iV
Met weinig kilometers valt dit nog mee qua inruilwaarde. Niet alleen het rood, ook de manuele bak zal niet makkelijk overtuigen.

Voor die prijs kan je idd heel wat anders leuk kopen.
 

jongetje

Forumguru
Hybride is gewoon zakelijk veel te interessant. Privé heb je er nog niet heel veel voordeel mee.
Dat vind ik niet. Juist het elektrisch rijden is veel voordeliger dan op benzine. Als je dan ook nog zonnepanelen hebt wordt het nog goedkoper.

Maargoed, we dwalen af.
 

sitechris

Donateur
In België misschien, maar in Nederland ligt dat echt anders. Als ik een normale Octavia 1.5 TSI met lekker veel opties wil samenstellen kom ik al rond de 40k uit. Dan is de stap naar de plugin-hybride (paar k extra) RS heel snel gemaakt. Meer vermogen, beter onderstel, mooier uiterlijk & innerlijk en - bij juist gebruik - veel goedkoper rijden.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Klopt makker maar ik beweer ook niet dat ze premium zijn, ze zouden nu alleen meer naar premium moeten leunen dan Skoda, VAG ging Skoda terugschroeven naar budget merk en Seat meer up market duwen, althans dat was de marketing praat destijds.
 

TL@

Forumguru
Premium zegt toch niet veel hoor. Ik rij nu een Mercedes CLA SB 220d AMG-line (serieuze mond vol) en die mag dan premium zijn zoveel ie wilt, als je de ster weg denkt, lijkt ie verdacht veel op de Opel Astra van 2005 (alleen rammelde die Astra een stuk minder en stond ie minder bij de garage met technische problemen en heb ik daar ook nooit mee in noodloop tot bij de garage moeten strompelen)

Nee, geef mij dan maar een Skoda (een Superb namelijk, die er hopelijk in juni zal zijn)


Moest ik geen wagen van het werk 'krijgen', zou ik ook tweedehands gaan (zonder twijfel) en dan nog liefst diesel.
 
Bovenaan Onderaan