Skoda Octavia 4 vRS

sitechris

Donateur
Hangt er imo van af. Als de setting van het standaardonderstel goed is heb je het eigenlijk niet nodig. Maar als er aan één van de kanten (comfort of sport) ruimte is voor verbetering, dan is het een fijne optie!
 

Rataplan

Forumguru
Precies, dát!
Als het de wagen nóg dat tikkeltje scherper maakt om nog ff lekker te hoeken.
Zou ik alleen niet weten wanneer je ‘m in comfort of normal zet. Wat mij betreft waren twee standen dan genoeg geweest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rataplan

Forumguru
Klopt, een 1er of een MINI zal het nooit worden. Het leven is een compromis in vele dingen.

Voor het geld kan ik ook een Audi A4 in crisis uitvoering bestellen, maar dan vergaat mij de lol al helemaal.
 

Goofy@5E

Forumguru
Persoonlijk vind ik hem wel mooi,’ kunt hem nu ook samenstellen op configurator op skoda.be , maar dit was een koude douche, ik kwam uit op +48k , begint op premium prijzen lijken, zullen nog wel een tijdje met huidige verder tuffen,
 

leon-cupra

Forumguru
Skoda is al een tijdje naar de (vroegere) premiumprijzen aan het toegaan. De eerste was de Kodiaq, al een redelijk prijzige beer. Gevolgd door de nieuwe "SUV"-types. Ook niet echt goedkoop meer. En als je dan nu naar de Octavia kijkt, 30K (BE) voor een mooie uitgeruste O4 ... tja, dat is quasi de 03 RS prijs in BE :arghh:
 

Mettes

Forumguru
Inderdaad een slechte evolutie qua prijzenstelling.
Deze prijzen worden mij ook te gortig voor een Skoda.
Even over de Duitse grens rijden en een echte premium kopen is mijn advies. (jonge 2de hands)
Voor deze prijzen koop je makkelijk een premium met super rijkwaliteiten.
Dan denk ik aan bv een BMW M2, enz ..
 

Rataplan

Forumguru
Quatsch, dan vergelijk je nieuw met tweedehands.
Zoals ik al schreef heb je voor de prijs van een RS een A4 in crisisuitvoering met minder PS.
De vanafprijzen van een A3 en een 1er liggen respectievelijk ruim 5k en 6k hoger dan de vanafprijs van een Octavia. Ik reken overigens met Duitse prijzen.
 

leon-cupra

Forumguru
T zijn de "zotten" die nog nieuw kopen en laat de "zotten" maar nieuw kopen zodat ik voor een heel pak minder een quasi nieuwe heb. :jaja:
Als ik mijn laatste 4 wagens bekijk : Superb, 6mnd ingeschreven 7.000euro, RS 4 mnd oud, 4.000euro , mazda MX5, 1 jaar oud, 8.000euro, MB C cabrio 3j maar 18.000km en niet van nieuw te onderscheiden, 25.000euro :pardon:
Is een bom geld waar je veel andere zaken kan mee doen ... zoals de aanschaf van ons verhuurapartement.

Uiteraard de vergelijking van Mettes met een M2 gaat niet op, maar vb voor de prijs van een RS koop je een mooie audi A6 avant met max 15.000km ... tja, dan weet ik wel wat te kiezen :jaja:
 

Mettes

Forumguru
In Duitsland koop je voor 48000 een M2 met 10000km. (zelfs met minder km of zelfs een lager bedrag)
Ik zeg gewoon dat ik met dit bedrag iets heel anders kan kopen.
Ik vergelijk helemaal niet nieuw met 2dehands.
Ik beweer ook niet dat je een Octavia met een M2 KAN vergelijken.
Mijn stelling is enkel dat ik met dit geld een meer performante en meer premium wagen kan kopen.
Een wagen met 10000km op de tellers is voor mij geen oude wagen .
Trouwens mijn broer heeft onlangs een C400 coupe , 10 maanden en 6500km , gekocht voor een lager bedrag.
Dat is dan een Junge Sterne met volledige fabrieksgarantie !!!!
Ik weet welke ik moet kiezen hoor !
 
Laatst bewerkt:

Mettes

Forumguru
Dat is correct Philippe, vandaar dat ik geen vergelijking maak .
Anderzijds een 5-serie met een Octavia vergelijken , is voor mij ook onmogelijk.
Ieder heeft zijn eigen verlangens natuurlijk, maar ik vind het véél geld voor een Octavia.
Bij hetgeen ik verlang , kan ik beter waar krijgen op de 2dehands-markt.
Mijn vereiste , is een sportieve wagen met goede rijeigenschappen .(minder de ruimte)
 

leon-cupra

Forumguru
@Mettes , ik heb dezelfde denkwijze maar door het voorbeeld van de M2 aan te halen maak je uiteraard wel een vergelijking met het budget van een RS.
Je haalt eigenlijk iets aan waar die persoon niets mee kan aanvangen.

maar voor het budget van een RS heb je een mooie jonge A6, 5 of É of een heel dikke A4, 3 of C. Wagens die dan wel meer “waar voor je geld” geven (in my opinium). Zijn deze wagens vergelijkbaar? Vind van wel. Een RS is ook maar een standaard Octavia in RS trim met een krachtige motor. Bij audi, bmw en MB heb je ook dergelijke uitvoeringen. Enkel zullen deze nog een stuk comfortabeler rijden en rij je in nog meer luxe rond.

maja ,je hebt eenmaal kopers waar tweedehands “not done” is. Mijn vader is ook zo iemand. Heeft nog nooit een tweedehands gekocht en zal dit nooit doen: “de miserie van een ander” :nono::arghh:
 

BramVRS

Forumguru
Ben het met je eens. Na deze staat een nieuw model A6 2.0 tfsi Quattro bij mij ook op het lijstje en dan uiteraard jong gebruikt. Misschien tegen die tijd wel de hybrid versie. Je hebt dan naar mijn mening veel meer auto met ook veel power en 4 wiel aandrijving. Ik rijd ongeveer 12.000 km per jaar dus jong gebruikt maakt dan niet veel uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rataplan

Forumguru
Mijn vrouw rijdt sowieso al het dubbele. Ik heb nu een offerte van 38k binnen. Standaard RS, trekhaak, verwarmde voorruit, blindehoekhulp en 19" Als je je weet te beheersen qua optie lijst, hoeft het allemaal niet zo hoog op te lopen.
M'n oudeheer besteld altijd dezelfde E-klasse in dezelfde standaard Elegance trim. "Iedere nieuwe generatie komen er opties bij."
 

BramVRS

Forumguru
Waarschijnlijk zijn er nu al zaken standaard die bij de O3 een optie waren? Maar je kunt het inderdaad zo gek maken als je zelf wil.
 

Canon-Eye

Forumguru
Anderzijds een 5-serie met een Octavia vergelijken , is voor mij ook onmogelijk
Hoezo kun je auto X niet met auto Y vergelijken? We doen hier toch aan één stuk door precies dat? En dat geldt voor iedereen die een andere auto zoekt. Prijsstelling is daarbij één aspect dat meespeelt in de overwegingen, naast de fysieke eigenschappen.
Vergelijken is uiteindelijk niets anders dan het vaststellen van verschillen en overeenkomsten, niet meer en niet minder... :jaja:
 

EdK

Forumguru
Ik kan prima een RoomsteR met een engelse RR vergelijken hoor !
En grootste verschil is al meteen de prijs..... en kleinste is dat je met beide gewoon van A naar B komt...:pieker::jaja::D
 

Fmoon

Forumguru
Moet zeggen dat de prijs niet heel erg gestegen is toch? 6 jaar geleden betaalde ik 47k voor mijn RS. Als ik hem nu uit het buitenland haal met BPM kost die 50-51k
 
Bovenaan Onderaan