Skoda Octavia 4 vRS

Rataplan

Forumguru
Als handbak te bestellen was, dan had ik deze waarschijnlijk wel besteld. Echter alleen DSG was bestelbaar, ook wel relax met filerijden (doen we maar weinig) en natuurlijk launch control.
 
Als handbak te bestellen was, dan had ik deze waarschijnlijk wel besteld. Echter alleen DSG was bestelbaar, ook wel relax met filerijden (doen we maar weinig) en natuurlijk launch control.

hey Rataplan, mag ik je vragen welk optiepakket je genomen hebt en op hoeveel je 2.0 kwam qua prijs uiteindelijk? Thanks

Wou van rs auto afstappen en octavia 1.5 tsi nemen (automaat) maar dat kan dus enkel nog in die iv versie en die lijkt me toch te houterig in de reviews, zal dat helaas ook doordrukken in die rs iv. Spijtig vd taksen op die 2.0 wel, dat moet er dan maar bij.
 

s-line

Forumguru
Hier in A’ dam rijd de ringweg politie ook met een Seat Leon cupra R. En nog een paar andere snelle bakkie’s.
Dus niet alleen Engeland kiest voor snelle VAG auto’s
 

JeSko

Forumguru
@s-line

Idem in BE, bijna allemaal snelle VAG'S, en meestal Octavia RS'n. In Mol patrouilleert een anonieme Golf 7.5 GTD, en doorheen België tal van RS'n Veelal breaks, en als niet VAG's veel snellere Volvo's met circa 320 pk.
 

Canon-Eye

Forumguru
Is waarschijnlijk een vorm van undercover gaan: met een onopvallende versie opgaan in de groep, beetje meedoen en dan toeslaan... :D

Moeten ze wel oppassen dat ze niet nat gaan op "uitlokking"...
 

Speedhunter

Forumguru
@s-line

Idem in BE, bijna allemaal snelle VAG'S, en meestal Octavia RS'n. In Mol patrouilleert een anonieme Golf 7.5 GTD, en doorheen België tal van RS'n Veelal breaks, en als niet VAG's veel snellere Volvo's met circa 320 pk.
Politiezone Westkust een anonieme v(rs) benzine break, facelift. Brussel heeft ook een paar (v)rs berlines.
 

Rataplan

Forumguru
Nederlandse politie heeft een tijdje Golf R’s gehad. Hadden ze een diesel achterbumper onder gemonteerd.
De grotere blauwe remklauwen verraadde het origineel.
 

Rallye

Forumguru
Zag zojuist dat in Duitsland nu ook de handgeschakelde versie leverbaar is:
upload_2020-11-24_17-8-53.png

Vanaf €39.000 (incl. Duitse BTW), in 2020 komt daar nog €6.500 BPM bij (in 2021 meer).
 

BramVRS

Forumguru
Op Mobile.de staan er ook al een aantal op die je zo op kunt halen. Staan er toch een aantal heel strak bij :yeah:
 

Rataplan

Forumguru
Staan sowieso al opties in opgesomd die standaard in een RS aanwezig zijn. :thumbsdown:
Koop dan gewoon bij een dealer dan een of andere handelaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rallye

Forumguru
Dat hoeft niet per sé. De standaarduitrusting van een Skoda verschilt per land. Veel importeurs bundelen extra's in pakketten, maar in het (EU-)land waar deze Octavia vandaan komt gebeurt dat waarschijnlijk niet. Daar lijk je gewoon een uiterst kale RS te kunnen bestellen en die naar eigen smaak aan te kunnen kleden. Deze parallel-importeur maakt daar gebruik van. De door mij als test geconfigureerde auto is luxer dan de standaard Duitse RS, maar wel goedkoper.
 
Bovenaan Onderaan