Skoda Octavia 4 vRS

Rataplan

Forumguru
Ik heb net de offerte uitgedaan voor een RS 2.0 TSI zonder DCC... maar nu begin ik te twijfelen.
Is het de meerprijs werkelijk waard? Het is èn èn èn.

Een Octavia zonder DCC, zal deze qua rijbeleving altijd rijden als in 'comfort', 'normal' of 'sport'?
Is zonder DCC een stuiterbak of kan de DCC variant juist nóg sportiever zijn qua schokbrekers?
 

spikehome

Forumguru
Ik heb dcc op mijn GTI echter rijd ik altijd met dcc op comfort.
In normaal rijd het ook zeer goed van mij had het er niet op hoeven zitten.
 

hendrik38

Forumguru
Ik heb dcc op de kodiaq. Volgende skoda zou ik het zeker weer nemen. Ik wissel geregeld afh v wegdek, weg met veel drempels, met of zonder caravan. Mooiste is om x proef te rijden in 1 met en 1 zonder dcc.
 

hendrik38

Forumguru
Blijft een mening. De 1 vindt iets zacht wat ander weer hard vindt. Als je twijfelt en je hebt ruimte zou ik het nemen, dan heb je nog iets tenminste om te kiezen als je het juist te hard of te zacht vindt.
 

JeSko

Forumguru
Voordeel van een Octavia is de lange wielbasis, die zorgt ervoor dat je niet snel een stuiterbak rijd, de verlaagde Caddy uit 2002 van mijne kameraad, das ne stuiterbak :D
 

sitechris

Donateur
Jammer dat de RS neit meer in NL komt. Maar ja, voor dit soort prijzen is er nauwelijks meer een markt. Kijk alleen al naar de Golf GTI. 48k en dat bedrag gaat volgend jaar alweer met een paar duizend omhoog.

O ja, en dan wil je ook nog goede audio, 18 inch velgen, metaallakje en wat andere opties. Reken dus op 55k. At least.
 

Rallye

Forumguru
Oeps. Te zwaar, rijdt niet fijn, remmen overbelast, handige vak onder de kofferbakbodem weg, auto staat te hoog.......


Dat wordt wachten op een jahreswagen zonder iV.
 

Rataplan

Forumguru
Ik ben niet bang dat het een stuiterbak word. Ik vroeg mij juist of een DCC onderstel de auto juist strakker maakt of juist andersom.

Offerte laten opmaken zonder DCC.
 

Rallye

Forumguru
Een Octavia zonder DCC, zal deze qua rijbeleving altijd rijden als in 'comfort', 'normal' of 'sport'?
Is zonder DCC een stuiterbak of kan de DCC variant juist nóg sportiever zijn qua schokbrekers?

Ik zie dat ik met name gereageerd heb op je laatste vraag. Ik zou met betrekking tot je eerste vraag inderdaad verwachten dat normal de setting is van een RS zonder DCC - de sport is dan strakker en comfort minder strak. Maar ik heb zelf geen DCC, dus geen bewijs.....
 

Tuner111

Forumguru
ik wil nooit meer een auto zonder dcc.. het bied zo veel mogelijkheden.. en met onze goede wegen (kuch) is het bijna een must :D
 
Bovenaan Onderaan