Seat Leon ST Style Connect 1.4TSI ACT DSG-7

Canon-Eye

Forumguru
Nee, liever niet naar Noord. Ik kom via de polder, dan ligt de Arena meer voor de hand. Combikaartj voor parkeren en ov is en voordelige oplossing.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik parkeer gewoon onder het Centraal Station, midden in de stad en geen gezeur. Reserveren via internet op kenteken en je rijdt zo naar binnen. Altijd plek en alle raampjes blijven er in.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb wel eens in de parkeergarage op de dam gestaan, naast het Krasnapolsky waar we toen sliepen. Maar naast de forse kamerprijs (wel mooie kamers) was ik toch €50 kwijt voor het parkeren, in een parkeergarage waar ik met de Mondeo maar moeilijk in en uit kwam.
Wel mijn meisje blij kunnen maken met een horloge, die verkochten ze in de hotelwinkel.
Maar volgens mij ging dit topic niet over parkeren :bloos:
 
Laatst bewerkt:

vleier

Forumguru
Ik vermijd Amsterdam gewoon helemaal.1 keer geweest en daarna gelijk doorgehad dat ik daar niet hoor
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik ben geboren en getogen Amsterdammer, maar precies datzelfde gevoel heb ik elke week bij het passeren van de brug, in dit geval de Ketel variant. Amsterdam kan me gestolen worden
 

MarcoO2

Forumguru
Afgelopen woensdag is mijn Leon weer even naar de garage geweest. De DSG keuzehendel is vervangen in verband met de bekende melding "storing werkplaats, wagen alleen in positie P verlaten". Gelukkig heb ik nooit gehad dat de auto in de noodloop schoot, zoals ook regelmatig gebeurt. Ik heb de melding sindsdien niet meer gehad, dus ik neem vooralsnog maar even aan dat het nu verholpen is.

Ook is het bedieningspaneeltje van de raambediening in het bestuurdersportier vervangen: daar waren wat contactjes los, waardoor de bediening niet goed meer ging. Ook dat is nu opgelost.

Inmiddels staat er zo'n 80.000 km op de teller, heb er net weer een paar duizend in Zuid Frankrijk bijgezet. En ik ben nog steeds zeer tevreden. Natuurlijk zijn er dingen die beter kunnen (de ruimte :D, de positie van de binnenspiegel (heb nooit écht lekker beeld naar achter), en eh... de aflegvakjes). Maar dan heb je het ook wel gehad.

Genieten doe ik nog ieder moment van de stoelen (die blijven fantastisch zitten), de 1.4TSI ACT (die heerlijk soepel en snel is, maar tegelijk heel comfortabel samenwerkt met mijn DSG7) en het panoramadak (de lucht en het licht wat dat geeft blijft heerlijk).

Kortom, over een paar jaar staat ook de Leon gewoon weer op de shortlist, net als de Arona waar ik woensdag in rondgereden heb (zie hier).
 

rudolfi

Forumguru
Ben het met je eens. De Leon blijft ook een fantastische auto om te zien en te rijden. Heb nog geen spijt van mijn overstap naar mercedes maar als de nieuwe Leon uitkomt ga ik er ook zeker even weer in rijden. Waren 60.000 fantastische kilometers.
 

sitechris

Donateur
Leon of Arona? 110% Leon. De Arona is een omgebouwde Ibiza. Ook prima, maar wel een klasse lager. Plus de uitstraling van een ouwelullenbak.
 

MarcoO2

Forumguru
Kortom, over een paar jaar staat ook de Leon gewoon weer op de shortlist.
Schreef ik in augustus nog dit, kreeg ik vorige week ineens bericht dat ik 'm medio januari in moet leveren. Ik dacht dat ik een 4-jaarscontract had, maar dat blijkt een 3-jaars contract te zijn. En die 3 jaar zijn voorbij gevlógen! Voor het eerst in mijn leven heb ik het gevoel dat ik nog helemaal geen zin heb in een andere auto, zo goed bevalt deze Leon me.

Bijkomend nadeel is dat er momenteel nogal gereorganiseerd wordt binnen onze organisatie, als gevolg waarvan er auto's terugkomen. En die worden eerst weer ingezet voor degenen die, zoals ik, een nieuwe auto moeten. Ik ben benieuwd wat er op mijn pad komt! Er rijden nogal wat Octavia's, Golfjes, Leons en A3's rond, dus dikke kans dat het één uit dat kwartet wordt. We gaan het zien!
 

EdK

Forumguru
Ach je hebt toch een keuze uit 4 merken/modellen ?
Vraag me altijd af dat als je eerlijk naar jezelf zou zijn en je privé dit zou moeten kopen dat je dan ook dezelfde wagens zou kiezen en met de luxe die een leaserijder in algemeen nu heeft.

Marco dit s geen persoonlijke opmerking maar een algemene voor lease rijders..
 
Bovenaan Onderaan