Seat Leon ST Style Connect 1.4TSI ACT DSG-7

MarcoO2

Forumguru
Ik weegt niet of ik een keuze heb, dat hangt af van wat er beschikbaar is op het moment dat ik de mijne inlever. Van een Octavia met de standaard stoelen wordt ik heel erg niet blij, om maar eens iets te noemen. Ach, ik zie het wel. Ik hoop maar op sportstoelen en een automaat.

Ik denk dat jouw beeld van “de luxe die een leaserijder heeft” niet per sé meer klopt: heel veel bedrijven hebben de afgelopen jaren behoorlijk gesnoeid in het lease-aanbod. Maar desondanks zou ik privé altijd andere keuzes maken. Niet per sé qua luxe, maar ik zou jong tweedehands kopen (al dan niet geïmporteerd).
 

MarcoO2

Forumguru
Zo, het waren drie fantastische jaren :D morgen gaat de Leon er alweer uit. Jammer; ik was er nog steeds erg tevreden mee en had er graag nog een jaar mee doorgereden. Nooit spijt gehad van de keuze van de Leon, na 2 Octavia's.

Morgen krijg ik een shortleaser: een "grijze Golf, een diesel, maar gelukkig wel met een executivepakket", aldus de dame van de leasemaatschappij ;)

En dan is het wachten op de bestelde Golf Variant: een 1.0 TSI DSG-7 Comfortline Business (dus met Executivepakket en Connectivitypakket) en daarnaast een sportonderstel en het Comfortpakket. Kleur: Atlantic Blue. Zoiets dus:

Untitled-5-720x405.jpg


Volkswagen-Golf-TSI-Wagon-2017-3-(2).jpg
 

MarcoO2

Forumguru
Valt wel mee eigenlijk.
Eerlijk gezegd vind ik het dit blauw een stuk sjieke ogen dan het hier veel geroemde Race Blue - maar ook dat is een kwestie van smaak natuurlijk...
Eens. Ik was altijd fan van Race Blue, totdat het op iedere basic auto leverbaar werd en iedereen het nam, omdat het er zo lekke RS-erig uit ziet... :D

Ik moest Atlantic Blue wel even in het echt zien, maar toen was ik om. Je moet er wel chromen dakrails bij hebben, anders wordt het te donker.
 

MacRembrandt

Forumguru
Mooi.
Erg mooie kleur. Nog mooier met een licht interieur.;)
Goeie velgen ook.
De facelift heeft de Golf goed gedaan.

Succes met wachten.
 

MarcoO2

Forumguru
Zo, net de Leon ingeleverd. Toch gek om 'm ineens weer achter te laten :D

Als shortleaser kreeg ik een Golf 1.6TDI Connected Series uit 2017 mee. Prima auto, met alle standaard zaken erop en eraan (mis alleen de DSG gelijk). Eén nadeel: hij stinkt enorm naar natte hond. Je ruikt hem al als je er gewoon op de parkeerplaats naast staat ;( Ga de leasemaatschappij straks eens bellen.
 

CharlesTucker

Forumguru
Eens. Ik was altijd fan van Race Blue, totdat het op iedere basic auto leverbaar werd en iedereen het nam, omdat het er zo lekke RS-erig uit ziet... :D
"Iedereen" valt nog wel mee, het meeste is toch grijs wat er verkocht wordt. Ik heb zelf overigens race blue gekozen omdat het niet grijs is, ik bruin toch saai vond, en ik velvet red er niet doorheen kreeg bij mevr. en de jongedames Tucker. Maar ik vind wat donkerder blauw, zoals op de door @MarcoO2 bestelde Golf, eigenlijk wel mooier.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Eens. Ik was altijd fan van Race Blue, totdat het op iedere basic auto leverbaar werd en iedereen het nam, omdat het er zo lekke RS-erig uit ziet... :D

En dan kies je voor een Golf.........:D Das Auto die echt op iedere straathoek wel staat.....

Ik heb echt jaren verplicht wit moeten rijden (al dan niet met reclame) of zoals nu verplicht zwart. De enige keur die ik zelf heb kunnen kiezen was United Grey op mijn Golf van 2009.

Nu dus bij de Octavia weer zelf kunnen kiezen. Na meer dan 20 jaar voornamelijk wit, zwart en grijs nu gekozen voor een lekker opvallende kleur: Race Blue :D
Ik kan het anders zien, maar de meeste Octavia's die ik tegenkom zijn niet in de kleur Race Blue. Als dat wel zo was, dan had ik er overigens ook voor gekozen. Het maakt mij eigenlijk niet uit wat de rest kiest. Als mij dat wel uitmaakte en ik perse iets unieks wilde kiezen, dan was het zeker geen Octavia geworden. Naast iedere Golf staat best vaak een Octavia geparkeerd ;)

Heb overigens zelf nog in dubio gestaan over de Golf. Lijkt een mooie aanbieding, zeker de Comfortline Business. Maar er zaten wel wat kleine addertjes onder het gras. Ongemerkt werd het toch een dure bak. Bijbetalen voor zijairbags achterin.......je hoopt het nooit nodig te hebben, maar als het je wel gebeurd en je hebt het niet aangevinkt.........
 

MacRembrandt

Forumguru
Als mij dat wel uitmaakte en ik perse iets unieks wilde kiezen, dan was het zeker geen Octavia geworden. Naast iedere Golf staat best vaak een Octavia geparkeerd ;)

Ik reed laatst op de A1 bij Stroe in formatie met 4 andere O3’s. ‘t Wordt wel een beetje tè.
En allemaal lease, aan de rijstijl afgemeten.:D

Golf vind ik nu de mooiere auto dan de Octavia. Ze hebben ‘m visueel net even weten te upgraden. Maar hij is inderdaad wel wat duurder.
Toch ga ik hierna hoogstwaarschijnlijk ook (terug) naar VW. Vind toch wel dat het kwaliteitsverschil er is in het voordeel van VW. Al bevalt de Octavia goed.
 

MarcoO2

Forumguru
Eens. Ik was altijd fan van Race Blue, totdat het op iedere basic auto leverbaar werd en iedereen het nam, omdat het er zo lekke RS-erig uit ziet... :D
En dan kies je voor een Golf.........:D Das Auto die echt op iedere straathoek wel staat.....

Ik heb echt jaren verplicht wit moeten rijden (al dan niet met reclame) of zoals nu verplicht zwart. De enige keur die ik zelf heb kunnen kiezen was United Grey op mijn Golf van 2009.
Ik zou bijna denken dat mijn opmerking ráák was - of dat je compleet m'n punt mist :D:D
 

MarcoO2

Forumguru
Als shortleaser kreeg ik een Golf 1.6TDI Connected Series uit 2017 mee. Prima auto, met alle standaard zaken erop en eraan (mis alleen de DSG gelijk). Eén nadeel: hij stinkt enorm naar natte hond. Je ruikt hem al als je er gewoon op de parkeerplaats naast staat ;( Ga de leasemaatschappij straks eens bellen.
Nou, ik had de shortleasert inmiddels alweer om mogen ruilen, maar... op de één of andere manier is de lucht behoorlijk weggetrokken. Geen idee wat het geweest is. Zou bijna de sigarenrokende chauffeur die 'm kwam brengen verdenken... :D Omdat de Golf me op zich prima bevalt (de meeste shortleasers zijn een stuk minder), blijf ik er gewoon in doorrijden: als het alsnog irriteert, ruil ik ;m gewoon alsnog om.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik zou bijna denken dat mijn opmerking ráák was - of dat je compleet m'n punt mist :D:D

Bijna is nog niet half, dus dat valt af ;) Maar dan, het punt missen.....hmmmm, weet het niet eigenlijk:

"Ik was altijd fan van Race Blue" -> Je vindt het een mooie kleur!
"...totdat het op iedere basic auto leverbaar werd en iedereen het nam...." ->....maar het moet wel exclusief zijn!
"...omdat het er zo lekke RS-erig uit ziet..." -> Dat is subjectief, voor menig RS bezitter is een witte met zwarte velgen lekker RS-erig....

Het is wellicht te kort door de bocht om een mening over een exclusieve kleur te vergelijken met het wel of niet kiezen van een exclusieve auto.......daar heb je een punt!

Maar je mening suggereert enige voorkeur voor exclusiviteit en dat is een Golf nu niet echt......daar heb ik een punt!

Zullen we het op een remise gooien? :D

Maar je hebt een mooie Golf gekozen met een mooie sjieke kleur blauw :thumbsup: Niet zo schreeuwerig........
 
Bovenaan Onderaan