Seat Leon ST Style Connect 1.4TSI ACT DSG-7

MarcoO2

Forumguru
Zoals jullie weten, heb ik een een Seat Leon ST 1.4TSI DSG-7 Style Connect besteld. Vandaag kon ik 'm ophalen. Toen ik in Dordrecht binnen liep, keek ik nog even heel gek: er stond daar geen auto klaar om af te leveren. Sterker, mijn auto was daar niet bekend... bleek dat hij in de vestiging in Oud Beijerland stond. Communicatiefoutje van de leasemaatschappij.

In Oud Beijerland stond de auto gelukkig wél gewoon op me te wachten. De aflevering door Ames was keurig, de verkoper had alle tijd en liet alles netjes zien. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt.

De auto zit lekker in z'n spulletjes, want naast de toch al prima uitrusting van deze versie heb ik nog het Business Plus pakket, het Sound pakket en het Executive pakket erbij genomen. Dat levert de volgende opties op:

· Media System Navi Plus met 6,5 inch touchscreen met hoge resolutie (800x600) en 3D navigatie, SMS functie en 10GB harde schijf, inclusief 3 jaar gratis kaart updates voor Europa, Bluetooth telefoon en audio-streaming, spraaksturing, CD/DVD-speler, 2 SD-kaartlezers, USB-aansluiting, Aux-in-aansluiting, iPod-aansluiting, DAB+ radio
· kleurendisplay in instrumentarium
· regensensor
· lichtsensor
· climatronic
· cruise control
· automatisch dimmende binnenspiegel
· parkeersensoren vóór en achter met Optical Parking System en achteruitrijcamera,
· donker getinte ruiten achter
· automatisch dimmende binnenspiegel
· Full-LED koplampen met LED dagrijverlichting
· LED verlichting in achterlichten
· Upgrade Sound met subwoofer in kofferbak en extra centerspeaker in dashboard
· Alarmsysteem
· Reservewiel
· Panoramisch schuif/kanteldak
· Sportstoelen vóór
· Volledig alcantara/leder interieur
· Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
· lendesteunverstelling beide stoelen
· elektrisch inklapbare spiegels
· rechterbuitenspiegel met parkeerstand
· LED-interieurverlichting


De eerste 125 km heb ik alweer achter de rug. En die bevielen me prima! De electrisch verstelbare alcantara stoelen zitten héérlijk, en dankzij de ook in hoogte verstelbare lendensteun kan ik mijn rug (een zwakke plek) prima steunen. De wegligging is prima, al heb ik vrijwel alleen nog maar snelweg en provinciale wegen gereden, zodat dat nog niet zoveel zegt. In doordraaiers lag mijn Octavia (met sportonderstel) strakker op de weg, maar op slechter asfalt was die onrustiger. Ik gok dat ik af en toe mijn sportonderstel zal missen, maar vervolgens het grootste deel van de tijd ga genieten van het toegenomen comfort. Waar ik ook even aan moest wennen, was het zicht. De spiegels zijn kleiner, en het zicht door de achterruit is ook wat minder.

Het interieur wordt ik blij van. Mooi strak, echt een stap mooier dan mijn Octavia. En had ik al gezegd dat het geluid dankzij het Sound System (met subwoofer in de kofferbak, mijn wilde jaren komen terug :D) subliem is?

Genoeg gepraat, nu eerst een paar plaatjes! Dankzij het grauwe en zeiknatte weer ben ik niet verder gekomen dan een paar snapshots, de rest volgt nog wel eens ;)

Hier kan ik het wel even uithouden:

5A by marcoeoscanon, on Flickr

Welterusten!

6A by marcoeoscanon, on Flickr

Lekker licht dankzij het panoramadak:

7A by marcoeoscanon, on Flickr

Het interieur:

9A by marcoeoscanon, on Flickr

De kont:

12A by marcoeoscanon, on Flickr

Niet z'n spannendste kant:

13A by marcoeoscanon, on Flickr

The front:

15A by marcoeoscanon, on Flickr

HeLP!!

16A by marcoeoscanon, on Flickr
 

Tuulster

Forumguru
MOOIE WAGEN!! :cheer:

Het enige dat ik in het interieur echt een tegenvaller vind tov een vergelijkbare octavia is de grootte van het navigatiescherm. Verder ziet het er klasse uit. Buiten het feit dat de wielen wat mij betreft echt groter hadden gemogen maar dat is een kwestie van smaak.:pardon:

Veel plezier met je nieuwe wagen! :jaja::thumbsup:
 

Altos

Banned
Gefeliciteerd!
Ben er zelf geen fan van maar zo te lezen ga jij er heel erg veel plezier van hebben!
Have fun!
 

Taffy

Forumguru
Mooie wagen Marco, wens je er heel veel plezier mee....
En veilige kilometers natuurlijk :jaja:
Hopelijk blijf je hier lekker rondhangen ;)
 

MarcoO2

Forumguru
Thanks allen!
MOOIE WAGEN!! :cheer:
Het enige dat ik in het interieur echt een tegenvaller vind tov een vergelijkbare octavia is de grootte van het navigatiescherm. Verder ziet het er klasse uit. Buiten het feit dat de wielen wat mij betreft echt groter hadden gemogen maar dat is een kwestie van smaak.:pardon: Veel plezier met je nieuwe wagen! :jaja::thumbsup:
Voor mij is het scherm zeker geen tegenvaller. Het is 6,5", net als de Columbus in mijn Octavia. Het scherm maakt wel veel efficiënter gebruik van zijn formaat, bij de Octavia viel er een heel deel weg door een knoppenrand, bij de Leon komen de knoppen vanzelf te voorschijn als je met je hand in de buurt van het scherm komt. Het systeem is een stuk sneller dan de Columbus, dus voor mij is het een flinke stap vooruit.
Sowieso is een 6,5" scherm als te klein bestempelen een luxe-probleem :D

Voor wat betreft de wielen ben ik het helemaal met je eens. Ik wilde 17" bestellen, maar dan schoot'ie van 20 naar 25 procent bijtelling. Dat was het me niet waard, evenals de € 1000,00 om het achteraf te doen. Ik geniet maar gewoon van het extra comfort ;)

Gefeliciteerd @MarcoO2 ! Zal je zeker gaan bevallen zo'n Leon :D Ben benieuwd hoe jou de 1.4TSI ACT tov de 1.8TSI bevalt. Veel rijplezier en veilige km's:thumbsup:
Fraaie bolide. Vraag mij ook af hoe de 1.4 act je gaat bevallen tov de 1.8.
Ik was er ook erg benieuwd naar. Mijn eerste indruk is dat de motor minder krachtig is (is ook zo natuurlijk), maar gevoelsmatig scheelt het meer dan 10pk. De 1.8 had 160 PK, de 1.4 150 PK. Het koppel zou gelijk zijn met 250 Nm. Maar ik denk dat mijn 1.8 meer boven de fabrieksopgave uitkwam dan deze 1.4. Het is wel een lekker blok moet ik zeggen, mijn allereerste indruk was dat het samenspel met de DSG nét wat comfortabeler en rustiger gaat dan met de 1.8. De 1.8 en de DSG zijn niet het beste huwelijk, de DSG slaat de agressiviteit van de 1.8 wat dood. Bij de 1.4 merk je dat minder.
Mooie auto, en je kunt wel zien dat jij beter dan gemiddeld met een camera om kunt gaan, zulke mooie foto's zou ik met perfect weer nog niet kunnen maken...
Thanks!
Mooie wagen Marco, wens je er heel veel plezier mee.... En veilige kilometers natuurlijk :jaja: Hopelijk blijf je hier lekker rondhangen ;)
Geen zorgen, ik ben hier niet weg te slaan ;)
 
Bovenaan Onderaan