Seat Leon ST Style Connect 1.4TSI ACT DSG-7

MarcoO2

Forumguru
Gisteren een onbedoeld wedstrijdje met mijn Leon gedaan. Uitslag: lijnbus: 1, Leon: 0.

Ik reed op een voorrangsweg en wilde linksaf slaan. Op die weg stond (achter haaietanden) een lijnbus te wachten. Op het moment dat ik daadwerkelijk linksaf sloeg en vóór de bus was, begon die ineens te rijden. De chauffeur had mij niet gezien... :banghead: Aangezien de weg volkomen overzichtelijk is en mijn contra-knipperende toch led-lampen best opvallen, is dat een opmerkelijk standpunt. Maar goed... iedereen kijkt wel eens ergens overheen... :)

Gelukkig zaten er geen kinderen achterin...

De auto heeft een beste klap gehad. Achterportier is helemaal aan gort, de wielkast erachter ook. De achterbumper heeft een een tik gehad door doorschuivend plaatwerk, de achterklep klemt. Of de kokerbalk en de ophanging nog goed zijn, kan ik niet beoordelen. Nu eerst maar eens inleveren en kijken wat de hersteller ervan denkt. Ben benieuwd!!

2 by marcoeoscanon, on Flickr

1 by marcoeoscanon, on Flickr

4 by marcoeoscanon, on Flickr

5 by marcoeoscanon, on Flickr

6 by marcoeoscanon, on Flickr

7 by marcoeoscanon, on Flickr

10 by marcoeoscanon, on Flickr
 

Rosinfield

† In Memoriam
Tjonge Marco, in elk geval weer wat fraaie plaatjes ;) Kan het niet zijn dat je in zijn dode hoek zat? Op die manier sneuvelen er immers ook helaas nogal eens de nodige medemensen
 

B.Stuurder

Forumguru
tijdelijke verstandsverbijstering. op de weg tussen Schiedam en Vlaardingen Oost loopt een aparte busbaan parallel aan de rijbaan voor auto's en een fietspad. Beide laatsten kruisen de busbaan op gegeven moment in een afslag.
Daar is enige tijd geleden een dodelijk ongeval gebeurd, doordat een bus door een personenauto ploegde, die door drukte stilstond dwars op de busbaan, op de kruising van de weg en de busbaan.
Zou je toch ook denken dat je een auto dwars op de weg wel ziet, er zitten geen bochten in de busbaan daar.

Zonde van je auto @MarcoO2 dat is een lelijke schade.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Met iets anders bezig geweest misschien dan, zoals mensen helaas vaak in hun ontzettende zelf overschatting menen veilig te kunnen doen
 

oco1979

Forumguru
tis vlug gebeurt zo iets,direct wat schade aan de wagen. :cry:.
Best niemand gewond,zoals je al zei geen kids in the back.
 

MarcoO2

Forumguru
De eerste inschatting is dik 10.000 euro. Los van alle blikschade is de auto krom. Aan de kokerbalk kon ik dat goed zien, toen ik eenmaal wist hoe ik moest kijken. Achterwiel staat scheef, dus ophanging is ook niet keer jofel.

Ben m'n auto in ieder geval kwijt tot tweede week januari. Tot die tijd rijd ik in een nagelnieuwe Octavia Combi 1.2 TSI DSG Ambition Business. Dat overleef ik wel :D
 

SuperBeeb

Forumguru
Da's niet best. Nog geluk dat je zelf ongedeerd bent en geen passagiers achterin had. Al het gedoe erna is vervelend; gelukkig 'maar' een leaseauto, zou voor mij toch minder erg voelen dan een auto die ik zelf heb betaald.
 

LT83

Forumguru
Balen joh, veel succes met de afhandeling!
In ieder geval fijn dat het bij enkel materiële schade is gebleven (misschien heeft het ego van de buschauffeur trouwens nog wel een deukje)
 

Baphi

Forumguru
Beste klap geweest! Maar gelukkig kon je "gewoon" uitstappen en is de schade materieel... en dan rij je ook nog waardige vervanger waarmee je je hier kunt vertonen
 

plaza

Forumguru
Jeetje , wat een schade zeg.....gelukkig zelf geen lichamelijke schade.....kan je met zoveel schade ook in de lease kijken naar een nieuwe auto ?
 
Bovenaan Onderaan