Seat Leon ST Style Connect 1.4TSI ACT DSG-7

Cordoba

Forumguru
120 is geen hoge snelheid. Spreek dan over continue 170 a 180 rijden.

Dat is nogal relatief, bovendien ervaar je in een moderne auto maar weinig van de snelheid. Ik heb mijn persoonlijke topsnelheid (tot nu toe) behaald zonder auto, maar slechts in sportkleding, paar goede sportschoenen en behoorlijke bepakking. (sprintje 0-200 km/u in pakweg 5,5 seconden). Voor de duidelijkheid: als ballast in een vliegtuig zitten, zie ik niet als persoonlijke topsnelheid, naar mijn mening moet je dan namelijk zelf de controle hebben om het als persoonlijke topsnelheid te betitelen.

Wat het geluid betreft: dat heeft vooral met scherpe hoeken te maken loodrecht op de snelheid van de lucht.
 
@Noord26 .Nee hoor ik had het over continu 160 180 rijden , want dat gaat ook gemakkelijk met me faabje .
En ja racen .. vind het erg leuk uit te dagen en hoef echt niet te winnen (op de snelweg dan ey)
 

leon-cupra

Forumguru
@Noord26 .Nee hoor ik had het over continu 160 180 rijden , want dat gaat ook gemakkelijk met me faabje .
En ja racen .. vind het erg leuk uit te dagen en hoef echt niet te winnen (op de snelweg dan ey)
Kan geloven dat je gemakkelijk 160 haalt met je gechipte faab, maar of het "comfortabel" is? Met mijn S2 reed ik 200 precies of het 120 was. Met de vRS rijdt de wagen redelijk "comfortabel" +220, maar vind zelf dergelijke snelheiden voor mijn eigen niet comfortabel.
 

MarcoO2

Forumguru
Houd rekening met GPS of teller snelheid. Daar zit aardig verschil tussen. En die laatste kilometers zijn echt lastig.
Klopt. Met mijn eerste, gechipte, O2 1.8tsi heb ik eenmaal, onder perfecte omstandigheden, 253 op de gps gezien. De snelheidswijzer hing toen al rechts onderin te bungelen, de teller ging maar tot 230... :D

Meest comfortabel reed ik zo rond de 170/180, harder rijden betekent harder werken en dus minder comfort.
 
Rijd echt comfortabel nog hoor , en grotere wagens gaan ook gewoon aan de kant .
Natuurlijk rijd jullie rs of s2 beter , dat snap ik ook wel . Maar als Skoda minded geef ik aan de de Fabia ook heel volwassen meekomt .
Een rs is ook 300 kg zwaarder als mijn faab ey
 

leon-cupra

Forumguru
Rijd echt comfortabel nog hoor , en grotere wagens gaan ook gewoon aan de kant .
Natuurlijk rijd jullie rs of s2 beter , dat snap ik ook wel . Maar als Skoda minded geef ik aan de de Fabia ook heel volwassen meekomt .
Een rs is ook 300 kg zwaarder als mijn faab ey
Kzou ook aan de kant gaan en dan naast jou blijven hangen tot je opgeeft :D
K zou eigenlijk eens met de F3 moeten gaan rijden. Als er een serieuze verbetering op zit tov de F2, kan ik goed begrijpen dat dit goed rijdt. Vriendin reed voor de octavia met F2, reed goed tot je eens met de O3 had gereden (en is mss nu de reden waarom ze geen kleinere wagen meer wilt).
 
Voor de opvolger van de faab gaat ik hier iig serieus naar kijken en veel proefrijden . Een stille wagen is wel erg fijn . Maar of Seat het wordt ..? Geen idee (seat topic)
 
Bovenaan Onderaan