Seat Leon ST Style Connect 1.4TSI ACT DSG-7

philippe bakker

Forumguru
ik vind ook dat mijn o3 rs stiller mocht zijn qua autostrade of dit de banden zijn of wind weet ik niet echt maar tis zeker niet stil
 

rudolfi

Forumguru
Volgens mij waren er vorig jaar diverse O3 rijders waarbij de chroomlijst niet goed gemonteerd was (af-fabriek), en deze ging verschuiven en buigen, en extra windgeruis was daarbij ook een gratis optie. Ik heb geen ervaring met de O3, maar ik denk dat je die chroomstrips eerst moet checken voor je het windgeruis gaat vergelijken. Overigens is windgeruis een lastig te vergelijken ding: afhankelijk van rijsnelheid en windsnelheid en richting (ten opzichte van de auto) kan veel verschil maken. Door net iets andere windrichting of snelheid of de snelheid waarmee je rijdt kan het juist wel of juist niet optreden. Als het onder allerlei omstandigheden optreedt is het wel duidelijk, maar als je er alleen onder heel specifieke omstandigheden last van hebt kan het zo zijn dat de ene gebruiker er steeds last van heeft, en dat de ander het nog nooit heeft gehoord.

Volgens mij had het te maken met de naad waar de motorkap aansluit ter hoogte van de a stijl of de naad tussen het spatbord en de a stijl.
 

Noord26

Forumguru
Noord 26. De mijne is gechipt. Ik heb al 255 zien staan digitaal en had nog over. Maar de windgeluiden heb je ook al aan 140
Met een kleine 300pk gaat dat zeker wel lukken. Ik doelde er meer op dat er 216pk in onze bolide zit, minimaal verschil met een RS. En pk's bepalen topsnelheid. 250 km/h is op het randje voor onze bolide wat haalbaar is (GPS). Wind mee..

Windgeruis is bij 200km/h pas echt aanwezig in een S2. 120 of 160 merk je maar erg weinig verschil.
 

leon-cupra

Forumguru
Zelfs een RS zal met pijn en moeite 250km/h halen. Wellicht berg af wind mee? Je praat over 220pk toch?
235 gaat met de twee vingers in de neus, 250 moet volgens mij dan ook gemakkelijk gehaald worden. Nog wel niet harder dan 235 gedaan. Is iets te gortig op onze belg. snelwegen.
 

Noord26

Forumguru
235 gaat met de twee vingers in de neus, 250 moet volgens mij dan ook gemakkelijk gehaald worden. Nog wel niet harder dan 235 gedaan. Is iets te gortig op onze belg. snelwegen.
Houd rekening met GPS of teller snelheid. Daar zit aardig verschil tussen. En die laatste kilometers zijn echt lastig.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dan heb je het ook niet over een standaard Faabje natuurlijk. Bij die auto maakt verlaging wel een enorm verschil in wegligging en stabiliteit is mijn ervaring (en ook van jou denk ik, internetboarder)
 
Bovenaan Onderaan