RefleCs - Superb III Combi Style BL

RefleCs

Forumguru
Ik ben nog even bij de dealer geweest voor het doorslaan van de dempers en toen hebben we hier ook even de originelen naast gehouden, die voelen precies hetzelfde uit en voelt ook precies hetzelfde aan.

En ja het staat zo veel beter :)
 

RefleCs

Forumguru
Eindelijk is het dan zover!!! Na idioot drukke weken heb ik eindelijk de tijd gevonden (en de zeer positieve bijdrage van de leverende dealer) om de Eibach Pro kit te gaan laten monteren. De auto is vandaag bij mij thuis opgehaald en wordt donderdag weer thuis afgeleverd :) Wat een service van Bourguignon Leeuwarden!! Helemaal door hun zelf bedacht om de auto te halen en te brengen :D

Ik rij nu tijdelijk in een VW Touran 1.6TDI. Rijdt ook lekker maar lang niet zo lekker als de Superb ;)
 

RefleCs

Forumguru
@ertromp Ik spring zo de auto in naar huis. Hij is een uurtje geleden afgeleverd in Apeldoorn op het werk. Ff een klaverblad testje bij Hoevelaken denk ik :tongue: haha

Ik heb na de aflevering heel kort even een rondje gedaan en ik was positief verrast van de wegligging. Straks verder verslag ;)
 

RefleCs

Forumguru
Goed zoals beloofd de eerste indruk met de Eibach Pro kit onder de Superb Combi:

Heel kort gezegd ben ik dik tevreden :cheer: de auto is een stukje stugger geworden maar zeervzeker niet oncomfortabel. :dankje: Ik heb even een ritje ellende hobbels gereden die ik elke dag moet nemen en ook daar was ik blij verrast. :D

Op de snelweg is het een verademing. Ja je voelt de oneffenheden iets meer maar niet noemenswaardig. De auto ligt nog strakker op de weg. Dit is zoals ik vind dat een auto afgesteld hoort te zijn. :yeehaa:

Ik heb verkeersdrempels hard :pardon:, zacht en normaal genomen. Bij de meest extreme hobbels kan het zijn dat de neus de grond raakt, daar is wat voorzichtigheid dan ook gepast. Ik heb verder nergens aan de grond gezeten. Bij het nemen van de drempels op de normale manier dan deint de auto minder na dan met de originele veren. (het is niet helemaal weg maar wel terug naar een acceptabel niveau :jaja:). Bij normale hobbels (meer vloeiende drempels) waar de auto eerder wel deinde bij afrijden is dat nu helemaal weg. Als je rustig rijdt is de auto direct in ruste na het afrijden van een drempel.

Naast de verkeersdrempel test heb ik ook even een klaverblad race :shutup: gedaan om even te kijken hoe de auto zich nu in lange doordraaiers houdt. De auto blijft veel vlakker liggen en ik kan normaal in mijn stoel blijven zitten. :tegek:

Waar ik wel even aan zal moeten wennen is dat je uitkijkt met stoepranden e.d. bij het parkeren. Ik heb al bijna vast gestaan bij de eerste de beste parkeeractie. :banghead: De voorzijde van de auto is een aardig eind naar beneden gekomen en dat merk je op zo'n moment. :pardon:

Conclusie ik denk er niet over om weer terug te stappen naar de originele veren :angel:

Wat plaatjes (er volgen nog betere) bij het praatje:


Deze set zit eronder (@Antera heb je aan deze info nog wat voor je onderzoek?)
WP_20160630_16_27_28_Pro (2).jpg

Voorzijde:
WP_20160630_16_28_28_Pro (2).jpg

Achterzijde:
WP_20160630_16_28_38_Pro (3).jpg

Het totaalplaatje:
WP_20160630_16_28_21_Pro (2).jpg
 

MoFu

Actief lid
Ziet er top uit...

Twijfel (naar aanleiding van de verhalen) zelf ook nog wat te doen... Heb de afspraak bij @Antera al wel staan... Maar als gezegd, weet het niet zo goed... Zou bij mij in combi met het DCC zijn...

Weet je al wat je doet qua wintervelgen?
 

RefleCs

Forumguru
Deze velgen zijn tevens mijn winter velgen.

Ik heb geen DCC maar ik ben wel heel tevreden met het resultaat. Alleen dat parkeren dat is echt wel een aandachtspuntje haha dat went vast wel.
 

RefleCs

Forumguru
Helemaal mee eens! En het rijd ook stukken beter @Tuulster ik snap niet dat er mensen zijn die terug zijn gegaan naar de originele veren :banghead:. Ik denk dat ik daar maar een kunstwerkje van ga laten maken door de kids ofzo :tongue: haha
 

RefleCs

Forumguru
De vakantie is weer achter de rug. De eerste paar weken van de zomervakantie hebben we doorgebracht op een camping in Nederland met onze Rapido klapcaravan. Nadat ik erachter kwam dat onderweg daar naartoe de foto's mislukt waren heb ik er bij de camping nog snel even een fototje geschoten van de combinatie:

full


Na onze weekjes op de camping zijn we naar Roemenië gereden voor onze echte vakantie:

Tussenstopje in Duitsland:
full


Tussenstopje in Oostenrijk:
full


En omdat we in Roemenië verder met de bus reisden hebben we de Superb hier achtergelaten (beveiligd door een paar hele grote agressieve honden):
full


Gezien we de mensen waar we de auto achterlieten al kenden (vrienden van ons) dit in het volste vertrouwen gedaan :D
 

RefleCs

Forumguru
Na de vakantie ook even de led kofferbak verlichting aangeschaft. Langzaamaan verandert al het halogeen in led :).

Wachten totdat de units binnen zijn en dan volgt er weer een fototje :)
 
Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
Grrrrrrr...... eerste schade is een feit..... een of ander honde... heeft mijn spiegel (en zijn eigen) eraf gereden. Ik kan nog niet zien of er meer schade is maar mijn spiegelkap is goed kapot in ieder geval. Hij klapt nog wel in en lijkt verder nog te functioneren.

Als bewijs heeft deze persoon zijn eigen spiegelkap laten liggen in stukken. Morgen maar aangifte doen en langs de schadehersteller....

Waarom kunnen mensen na iets dergelijks niet gewoon het fatsoen opbrengen om even een briefje achter te laten. Ik weet gelukkig (voor diegene) niet wie het op zijn geweten heeft....
 

RefleCs

Forumguru
Ik hoop dat er niet meer schade is want de auto stond geparkeerd en de spiegels ingeklapt.... dan moet je er wel zo achterlijk dicht langsheen rijden.....
 
Bovenaan Onderaan