RefleCs - Superb III Combi Style BL

RefleCs

Forumguru
Maar weer eens een update. Chronisch tijdgebrek zorgt ervoor dat ik maar erg weinig op het forum te vinden ben. Inmiddels zijn we net over de 100.000km heen. 100.000 heerlijke kilometers zonder noemenswaardige problemen. :yeehaa:

Toch zijn afgelopen half jaar een paar kleine dingetjes voorgevallen:
  • Knopje van de ruitbediening in het rechter achterportier verdween in de behuizing. Keurig onder garantie vervangen. :sterretjes:
  • Zelf een kleine aanrijding veroorzaakt door net te dicht achter iemand langs te steken. Resultaat een mooie schaaf boven het rechter achterwiel. :angry:
  • En met het schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat ik zelf 2 velgen volledig aan gruzelementen heb gereden in een vlaag van onoplettendheid :lezen: in een flauwe bocht op een, nu niet meer, ruwe stoeprand.... :bloos: inmiddels zitten er weer nieuwe onder maar het schudt je wel even weer wakker dat je niet met 2 dingen tegelijk bezig moet zijn....
Afgelopen zomer naar Kroatië op vakantie geweest met de klapcaravan (nee geen vouwwagen.... voor diegene die geïnteresseerd is.... zoek eens op Rapido Folding Caravan en verbaast u) ondanks de 1.6 geen enkel moment gehad dat ik te weinig vermogen had. Met de temperaturen van 40 plus graden dankzij hittegolf lucifer kreeg de airco de auto ook keurig koel. Iets wat met mijn vorige auto absoluut niet was gelukt.

Al met al enorm tevreden en ik ga maar vast nadenken over de vervanger van de Superb. Ik denk dat het best weer een Superb kan worden al lonkt de Karoq ook wel een beetje. Helaas zijn we bij mijn werkgever verplicht om aan bepaalde voorwaarden te voldoen qua uitstoot.
 

EdK

Forumguru
Dat word morgenochtend een kwartier werk voor je weg kunt rijden...
Of hebben velen van jullie weer de verlenghaspel uitgerold en de elektrische kachel in de wagen staan.....???:nailbiting::nailbiting:

:pardon::pieker::deuk:
 

EdK

Forumguru
Nou ik stond deze ochtend gewoon weer sneeuw te verwijderen hoor..
En op de snelweg kwam opeens de lading van het dak los over het voorraam heen....
Tsja toen hadden de wissers het even erggggg zwaar...
Maar goed morgen weer warm water uit den hemel...
 

Canon-Eye

Forumguru
En op de snelweg kwam opeens de lading van het dak los over het voorraam heen...
Reed je achteruit dan?? :pieker:

Overigens rij ik nooit weg met sneeuw op dak of motorkap, juist om onverwachte sneeuwkwakken op voor- en achterruit te voorkomen. Een wisser/borsteltje met uitschuifsteel liggen nu paraat in de koffer.
 
Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
Het is bijna tijd om afscheid te gaan nemen van de Superb. De komende periode zal in het teken staan van het uitzoeken van de vervanger. Ik heb met zeer veel plezier in de Superb gereden de afgelopen 3,5 jaar. Helaas komen de kilometers eerder dan de 4 jaar. Aan de andere kant zijn we ook wel weer toe aan wat anders.

De shortlist ziet er voorlopig als volgt uit:
  • Tesla Model 3 Long Range AWD
  • Skoda Kodiaq
  • VW Tiguan
  • Skoda Karoq Sportline
Past de Tesla binnen het budget dan al die het worden. Past dat niet dan gaan we verder kijken naar de mogelijkheden voor een wat hogere auto.

De Tesla is een keuze van zowel portemonnee als mijn drang naar gadgets. Past dat niet dan gaan we i.v.m. een helaas blijvende kwetsuur aan de knieen van mijn vrouw over tot een wat hogere auto.

De Kodiaq zal krap worden binnen het budget of wellicht wat minder aangekleed. Echter zijn we zo gewend aan de luxe van de huidige Superb dat luxe tot ook wel een drijfveer is :tongue: time will tell...

Persoonlijk vind ik de Tiguan mooier dan de Karoq. Vandaar dan ook de volgorde op de shortlist.

Met een scheef oog had ik de Mercedes B ook nog op het oog. Maar die heb ik inmiddels eigenlijk al op het zijspoort geparkeerd.
 

RefleCs

Forumguru
De kogel is door de kerk. Compleet van mijn geloof gevallen maar gisteren een Tesla Model 3 besteld. De Superb moet nog een 1,5 maand mee en dan is het tijd om te wisselen. Het zal mij benieuwen!
 

RefleCs

Forumguru
In het begin was is ik er sceptisch over hoe ik dat op zou gaan lossen met opladen e.d. maar je moet uit je comfortzone stappen om nieuwe ervaringen op te doen :) vandaar deze bokkesprong :tongue:
 

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je keuze! Ben reuze benieuwd hoe het gaat bevallen en vooral hoe de langere trips voor bijvoorbeeld een vakantie gaan uitpakken. Mooi hoor zo'n Tesla 3!
 

RefleCs

Forumguru
Gefeliciteerd met je keuze! Ben reuze benieuwd hoe het gaat bevallen en vooral hoe de langere trips voor bijvoorbeeld een vakantie gaan uitpakken. Mooi hoor zo'n Tesla 3!

Die lange trips dat zal inderdaad wat meer plannen zijn. Dat is ook hetgeen wat voor ons het meest spannend is eigenlijk. In Nederland zelf ben ik niet zo bang voor de ervaring. De trips gaan we meemaken. Ik zal ze wel delen hier :)
 

CDK

Forumguru
Succes met de Tesla @RefleCs.
Ben ook zeer benieuwd naar je ervaringen. Je levert wel enorm veel ruimte in, maar het wil wel vooruit (0-100) zo’n Tesla en AWD is fantastisch. Gefeliciteerd met je aankoop!
 

leon-cupra

Forumguru
Mooi zo een Model 3.
Eigenlijk niet zo heel raar dat het kon passen in het leasebudget. Als je hoort welke voorwaarden Tesla geeft. Tesla geeft zeer hoge gewaarborgde overnameprijzen na x-aantal jaar. Zorgt uiteraard naast de lage onderhoudskosten dan een Tesla leasetechnisch interessant is.
 
Bovenaan Onderaan