RefleCs - Superb III Combi Style BL

RefleCs

Forumguru
Hij is er! Vanaf nu alleen nog maar updates aan het eind van dit topic ;)

---------- Nog 1 nachtje slapen!! -----------
Morgen is het zover dan mag ik de Superb in ontvangst gaan nemen :D ik kan niet wachten!! Hieronder alvast wat (nog vieze) plaatjes van wat er morgen op mij staat te wachten:
Voor verlaging:
IMG-20160426-WA0000.jpg

Na verlaging
7e279671-4ab9-4bd6-9f01-ad477ef551bd (1).jpg

IMG-20160426-WA0001.jpg

---------- Verwacht -----------

Week 9 is de auto besteld en in Week 14 is hij gebouwd. Week 18 zal waarschijnlijk levering van de auto zijn. De i40 zal dan zo rond de 183.000 zitten, die moet ik gewoon doorrijden tot de auto geleverd wordt.

In post http://www.skodaforum.nl/forum/i/reflecs-superb-iii-combi-style-bl.28930/page-6#post-620276 heb ik even de exacte optielijst (incl. de standaard opties) opgenomen

Om een indruk te geven van wat ik verwacht:
12377792_1022041671203919_7098460004546346680_o.jpg
12593746_980854418655978_4255688242455034982_o.jpg

---------- De keuze is gemaakt -----------

Dit topic begon over de mogelijke auto keuze die ik zou maken. De wens voor de Superb was enorm groot en hij gaat er komen! Had ik eerst nog de voorkeur voor de Hatchback.... het is toch een Combi geworden en wel met de volgende specs:

Skoda Superb Combi Style Businessline 1.6TDI handgeschakeld
Kleur: Business Grey
Opties:
- Alcantara interieur
- Panoramadak
- Wegklapbare trekhaak
- 18" Pegasus
- Licht pakket
- LED interieurpakket
- Sunset
- Elektrische voorstoelen
- Hill Hold
- Front assist inclusief adaptive cruise control

---------- Keuzes Keuzes Keuzes ----------

Zo langzaamaan mag ik weer uit gaan kijken naar een nieuwe leaseauto. Hopelijk wordt het er eentje in de 21% bijtelling categorie. Op dit moment bestaat de shortlist uit de volgende auto's:

  • Skoda Superb Hatchback Style BL
  • Skoda Octavia Style BL full options (als de Superb niet binnen budget valt)
  • VW Golf Variant
  • Mazda 6 sedan (valt eigenlijk al af door de kleine klep, hopelijk passen ze de station nog aan)
  • Nissan Quasqai
  • Infinity Q30
Nu ik het zo typ zie ik pas wat voor uiteenlopende auto's er tussen staan :pieker:

Op dit moment heeft de SIII mijn absolute voorkeur.

De Hyundai i40 die ik nu rij heb ik over moeten nemen van een collega. Qua ruimte een heerlijke auto maar ik zou niet snel weer een Hyundai kiezen.... waarom?:
  • Te frequente garage bezoeken door allemaal rare elektrische storingen
  • Dealer luistert niet naar aangegeven punten
  • Dealer behandelt de klant niet serieus genoeg naar mijn mening
  • Slechte warmte isolatie van de i40
De i40 moet nog een krappe 4 maand mee. Ik kan mij dus vrij ontspannen oriënteren op de opvolger. Met een beetje mazzel zien jullie me weer uit het dakraam hangen met de camera tijdens de meetings :tegek: :D
 
Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
Ik moet wel bekennen dat het kwaliteits-verschil van het interieur wel behoorlijk verschilt tussen de O3 en de S3. Als ik heel eerlijk ben en ik zou moeten kiezen tussen de O3 en de VW Golf variant dan wint de Golf toch ben ik bang. Desalwelteplus heb ik goede hoop dat het de S3 gaat worden :D
 

Brebelco

Actief lid
Ik heb in september ook een keuze moeten maken. De O3 en S3 zaten tussen de mogelijkheden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik liever een wat minder uitgeruste S3 zou hebben dan een full option O3.

Gewoonweg omdat de O3 vrij veel hard plastic is en de fijnere afwerking echt wel een stuk minder goed in elkaar zit. Voornamelijk in de middenconsole tussen de stoelen en de deurpanelen wat één en al hard materiaal is.
Plus de standaard tuinstoelen dat ze in de Octavia hebben geplaatst zijn goed voor korte afstanden maar lange ritten zijn geen pretje vind ik.

Betreft de bijtelling ben ik niet echt mee maar ik denk dat de superb de betere keuze is in het lijstje!
 

yves1966

Forumguru
Blij dat te horen van de i40 want 3 jaar geleden was mijn keuze de i40 break of de superb combi, gelukkig voor de combi gekozen. Al is de nieuwe combi nog beter dan mijn vorige :tegek:
 

RefleCs

Forumguru
@Brebelco Helemaal mee eens. Ik ben bij zowel Skoda als VW al wezen kijken en de Octavia kon mij van binnen niet bekoren. Daar zou ik echt wat mee moeten om het echt eigen te maken. In tegenstelling tot de Golf en de Superb.
 

B@s0302

Senior Member
@RefleCs wat je zelf al zegt; keuzes.. Blijft wel een hele leuke maar zeker ook belangrijke afweging om een nieuwe leaseauto uit te kunnen zoeken. Succes met de afweging en ga zeker even rijden voor je je keus definitief maakt!
 

Testedoene

Forumguru
Moeilijke keuze.
Afhankelijk van het budget zou ik toch eerder voor een full-option O3 gaan dan voor een kale S3.
Indien het budget een relatief goed uitgeruste S3 toelaat zou ik deze laatste kiezen.

Ik heb niet te klagen over mijn O3. Het plastiekerige gevoel dat hier boven vermeld werd ervaar ik niet zo.

Wat ik zeker zou nemen:
-Columbus
-elektrisch verstelbare en verwarmde stoelen
-achteruitrijcamera
-DAB

Wat ik niet zou nemen:
-kessy
-amundsen

Als het budget het toelaat zou ik ook nog leder en xenon nemen.

Het is allesinds een moeilijke keuze maar volgens mij zit je bij Skoda wel goed.
Zelf heb ik eens een 'vervang VW Golf 7 variant' gehad maar daar is er echt wel weinig plaats achterin.
Ik was blij dat ik terug in mijn O3 zat!
 

Goofy@5E

Forumguru
Ter info
Was ook eerst geen voorstander van kessy, maar zou het nu voor geen geld meer willen missen,
 

Spierings

Forumguru
Ieder heeft zo zijn eigen keuzes, persoonlijk zou ik nooit elektrische stoelen willen.
Mijn vrouw heeft de stoel voorin staan en ikzelf achterin. Dan is het maar een snelle handeling en met elektrisch ben je wel effe aan het verstellen...

Persoonlijk hou ik wel van een complete Octavia met die sportieve stoelen.. Superb is ook weer een hele slag groter, iets waar zeker mijn vrouw een hekel aan had als ze hem ergers moest parkeren..

Golf variant zou voor mij de tweede optie zijn, die andere vallen direct af..

Is een Seat Leon geen optie, ook gaaf met die full led lampen...
 

Spierings

Forumguru
Als er memory op zit met sleutel herkenning klopt dat helemaal.. Maar dan reageerde deze ook pas als hij een sleutel herkend, waardoor de stoel zich toch nog moet verstellen als je snel in de auto zit..
En volgens mij is het ongeacht uitvoering altijd een optie van €780. (Bij Octavia) Dat is vind ik nogal wat, maar daar denkt iedereen anders over...

Maar je moet gewoon voor je eigen alles op een rij zetten, zeker bij een leasewagens waar je ook bijtelling moet gaan betalen over al dat soort opties die je niet persee nodig hebt. Het is tenslotte niet je eigen wagen.....
 

RefleCs

Forumguru
Maar in de juiste uitvoering gaat dat toch vanzelf, gekoppeld aan de sleutel?
Dan hoef je er helemaal niks aan te doen. Da's nou eens een gadget waar zelfs ik wel blij van zou kunnen worden... ;)

Inderdaad. Voor mij zou dat juist een ideale optie zijn. De vrouw zit toch net altijd ff aan die kleine dingetjes. Als je dan met je eigen sleutel aan komt lopen dan heb ik snel alles weer in mijn stand staan. Lijkt me heerlijk.
 
Mazda 6 is een echte afrader. Deze autos hebben een ontwerp probleem. Ze trillen namelijk. De 1 van meer dan de ander. Bij Mazda krijgen ze het niet opgelost of ze willen het niet oplossen.
De Golf Variant kunt je niet echt vergelijken met een SuperB. Dat is appels met peren :-)
Ik heb nu als voorloopauto een VW Golf variant. prima maar een mindere klasse dan een SuperB of Full options Octavia.

Veel wijsheid bij het maken van je keuze.
 

RefleCs

Forumguru
Ik vergelijk de Golf ook niet met de Superb. De Golf en de OIII komen om de hoek kijken als de SIII echt niet lukt.
 

ManeBrane

Forumguru
Ik heb net na 4,5 jaar afscheid genomen van de Golf Variant. Ik kan alleen maar zeggen dat de O3 ruimer is, ruimer voelt en alles (minimaal) gelijkwaardig is qua kwaliteit. Ik heb alles opties die ik wilde en was voor de Golf dan ongeveer 4 duizend euro meer kwijt dan met de O3. Keuze was in mijn geval dus makkelijk en heb absoluut geen spijt!
 

gio92

Lid
Hallo @RefleCs

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan 2 maanden geleden. Had vrijwel exact hetzelfde lijst als jou op de Nissan Qashqai na dan. Uiteindelijk ben ik voor de Golf Variant gegaan. Bij ons bedrijf is het verplicht een A-label auto te rijden. Het werkt meer tegen dan dat het meehelpt. Persoonlijk wilde ik niet meer dan 300 netto bijtelling betalen en max een 20% auto rijden.

De Superb was mijn allereerste keus en de grote favoriet. Helaas in mijn belastingschaal kwam deze al boven de 400 netto per maand uit. Maar wat een prachtauto.
De Golf en de Octavia bleven over. De laatste was alleen in 25% voor mij. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe enorm tevreden ben over de Golf en de auto naar mijn mening het mooiste is afgewerkt van de 2. Zijdelings ook even naar de Leon gekeken maar die is het uiteindelijk ook niet geworden. Ook hier speelde voor mij het interieur verhaal. Maar dat is inderdaad wel persoonlijk en zeker niet de waarheid voor iedereen.
 
Bovenaan Onderaan