Ramen tinten, tips of ervaringen gevraagd.

Zou jij wel of niet je ramen laten tinten? Meerdere keuzes mogelijk.


  • Totaal aantal stemmers
    108

CDK

Forumguru
@micky, dat is een handige link zeg! :thumbsup: om het zelf te doen zie ik niet zo zitten eerlijk gezegd, een screenprotector op m'n telefoon is al lastig genoeg voor mij ;) maar misschien zijn er in NL ook aanbieders die deze voorgevormde folie gebruiken, is wel een mooi systeem!
 

micky

Forumguru
@Noord26 voor mij niets, maar om het nou te rijden alleen om een stukje folie tegen een ruit te houden is ook een beetje overdreven, tis niet voor de verkoop ofzo ;)
 

thekawa

Forumguru
hoi corne, ik heb niet alles gelezen, maar heb wel een tip voor je hor :)
Ik zou mijn o3 laten blinderen bij lrs-voorruitherstel.nl, die zit in HIA. Uiteindelijk heeft de dealer het stiekem zelf gedaan. Mijn prive auto heb ik laatst wel door hem laten doen. En echt een wereld van verschil. Bij LRS is het veeeel knapper gedaan, super resultaat en voor hele schappelijke prijzen!!

bel of mail hem gerust voor suggesties en prijzen en je zal versteld staan. Hij doet btw ook lampen folies aanbrengen als je wilt.

Het mooiste met blinderen vind ik als het incl de A style oplopend wordt geblindeerd zodat je geen bedrijfsbusje gevoel / resultaat krijgt!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

thekawa

Forumguru
bij mijn golf variant en o3 heb ik beide de voorramen laten voorzien van 1 stap hoger dan legale tinting. Puur omdat de legale tinting voor voorramen bijna niets blinderen. Als je zorgt dat het oploopt, zal je niet snel last met de politie krijgen is mijn ervaring. Maar goed, geen garanties.

De 03, wat dus door de dealer is gedaan, is me nog niet naar complete tevredenheid, had nog mooier mogen oplopen...


1552.jpg 20140302_162105.jpg
 

micky

Forumguru
mooi, maar waarom heb je een verschillende kleurtint (groen voor en grijs achter) gekozen bij de O3?

zijn de ramen vanaf de B stijl af-fabriek bestelt (lijkt me donkerder)?
 

thekawa

Forumguru
mooi, maar waarom heb je een verschillende kleurtint (groen voor en grijs achter) gekozen bij de O3?

zijn de ramen vanaf de B stijl af-fabriek bestelt (lijkt me donkerder)?

zoals ik zei, de dealer heeft hier lopen kloten. Ik wilde bij LRS laten blinderen... maar ze hadden blijkbaar eigen deals met eigen bedrijven. De dealer heeft vanaf de A-style gedaan, dus had ik weinig inspraak over :(
Vond de Golf beter geslaagd
De o3 is niet fabrieksaf gedaan. En ook geen andere kleurtint, is meer het lichtinval op deze foto.
 

Kippie-style

Forumguru
Ook maar eens gaan vragen bij lrs hoop dat ze ook folie los verkopen plak ik de rest zelf achterruit laat ik dan doen.
 

Roomie

Nieuw lid
Ik heb een rode Skoda Roomster met lichte bekleding een panoramadak, door de grote zijramen is de auto ontzettend licht van binnen. Omdat ik achterin mijn twee zoontjes heb en ik geen zonneschermen wilde (die worden er volgens mij binnen twee minuten vanaf getrokken) heb ik besloten om de auto te laten tinten. Ik wilde hier zelf niet aan beginnen. Ik heb ze vandaag laten tinten bij LRS Voorruit-herstel in Hendrik Ido Ambacht. De prijs stond mij aan en de recensies waren goed. Lee-Roy had goed advies voor de juiste sterkte en het ziet er nu allemaal superstrak uit. Ik vond de Roomster een beetje op een pausmobiel lijken door de grote zijramen en het was van binnen net een aquarium. De auto ziet er nu superstrak uit en ik vind hem zelfs sportief ogen. Zodra ik in de gelegenheid ben zal ik een paar foto's plaatsen.
 

Joske

Forumguru
Bijzonder geslaagd :thumbsup:

Nog een maatje groter met de velgen en dan zou ik hem sportief durven noemen :D ;)
 

TL@

Forumguru
Ik heb de ramen van mijn O2 ook laten tinten (95%), zit er bijna 3 jaar op en ziet er nog als nieuw uit (op 2 putjes in de achterruit na, hebben een keer stoelen in gezeten die tegen de ruit hebben liggen schuren :banghead:)
Mijn dochter speelt heel graag met de elektrische ramen en de folie ziet er als nieuw uit.

Ik heb het laten doen bij de dealer. Glas is er uit geweest zodat je helemaal geen randen ziet.

Foto's in de link in mijn handtekening.

De automatisch dimmende binnenspiegel werkte wel iets minder goed dan zonder de folie. Ik heb dit opgelost door een beetje donker rode nagellak op de sensor achterop de binnenspiegel te smeren, werkt perfect :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan