Ramen tinten, tips of ervaringen gevraagd.

Zou jij wel of niet je ramen laten tinten? Meerdere keuzes mogelijk.


  • Totaal aantal stemmers
    108

CDK

Forumguru
@micky, misschien heb ik niet goed gelezen, maar als ik op je link klik schrijven ze volgens mij alleen maar over het plakken van folie ;)
 

Joske

Forumguru
tuurlijk Corné, hier bij ons doen ze ook aan coaten van de ramen ;)

enige nadeel van dat procedé is dat de deurpanelen er af moeten, omdat het glas er uit moet. Bij tinten (folie) maken ze enkel de bovenkant los van het deurpaneel had ik begrepen. En die folie kan je er natuurlijk nog steeds aftrekken indien het niet aanstaat ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Jstruijk

Senior Member
@Jstruijk, staat erg netjes hoor! Goed om te horen dat het krasvast is! Ik had zo'n gedachte van... dat raam gaat wel eens open en weer dicht, straks zitten er allemaal verticale krassen in...., maar dat valt dus reuze mee! Waar heb je het destijds laten doen en wat was je daar voor kwijt?

Ehh ja, daar vraag je me wat. Was toen een contact wat ik opgedaan had bij het vwpassat forum. Zal eens kijken of ik die info nog ergens heb. En was dacht ik toen iets van 250 a 300 euro kwijt

Edit: Die beste man heette Roberto, kwam uit Enchede en zijn tel was: 06-41204723.
Je zou eens kunnen proberen of hij nog bereikbaar is. Zijn tel stond ook op andere fora (en nog steeds), dus zal geen probleem zijn als ik deze hier ook plaats. Iedereen was er erg over te spreken. Hij deed het werk ook professioneel voor zijn werk, dus weet waar hij het over heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

mikestar

Nieuw lid
laten tinten met midnight reflex van foliatec is het beste wat ik tot nu toe gezien heb; geeft veel meer een glanzende look vanbuiten (zonder een spiegel te worden) en de inkijk word hierdoor ook nog meer beperkt bij lichte tintgraden.
zelf nooit gehad maar wel ex-collega's.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Petrolhead

Forumguru
Peugeot 206 laten tinten met SL Lumar. Zeer tevreden!
Vorige O2C ook weer laten doen op zelfde adres, iets minder tevreden dit keer.
Voorheen deed de eigenaar bijna niet anders dan auto's beplakken maar hij zat inmiddels meer in de reclame belettering. Was haastklusje geworden met wat lelijke plekjes bij de randen en duidelijk meer stof onder de folie.
Bij de 206 zat het er snaarstrak op!

Voordeel: strakke look, bijna hufter (kids) proof, inbraakwerend.
Nadeel: kan er in de winter niet af om meer zicht te krijgen tijdens de donkere maanden (heb ik echt als een groot nadeel ervaren tijdens achteruit inparkeren onder mijn carport), mocht je een ongeval krijgen dan is het inslaan van je ramen een no-go, zowel van binnenuit als buitenaf.

Persoonlijk vind ik de combi van sunset en sonniboys perfect, echt donker in de zomer, lichter in de winter. Evengoed een strakke uitstraling, raampje open en zonwerend tegelijk.

Maar je hebt denk ik je keuze al gemaakt, ik zou dan de voorste ramen niet doen. Wil je legaal blijven dan kan er bijna alleen heldere folie op omdat je anders al heel snel aan de wettelijke limiet zit.

Succes met kiezen Corné!
 

micky

Forumguru
@micky, misschien heb ik niet goed gelezen, maar als ik op je link klik schrijven ze volgens mij alleen maar over het plakken van folie ;)
je hebt gelijk:banghead: ik ken dit bedrijf ook niet, maar weet wel dat het gedaan wordt en had snel op coating gezocht, wist niet dat dit bedrijf reclame maakt voor iets wat ze helemaal niet bieden...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Petrolhead, dankjewel voor je gebruikerservaring! Nee heb nog geen keuze gemaakt, ik neem al jullie input mee en laat het uiteindelijk bezinken om vervolgens tot een conclusie te komen :jaja:;)
 

skodaboy

Forumguru
bij de 02 zijn de ramen orgineel af-fabriek getint,voor mij persoonlijk had het nog een tint donker gemogen.

bij m"n 01 combi had ik de ramen laten tinten bij car-glass.
wagen s'morgens binnen en s'avonds terug
 

Bijlagen

  • skoda%20break%20donker%20ruit.JPG
    skoda%20break%20donker%20ruit.JPG
    4,2 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

eddiea

Forumguru
Ik heb bij mijn beide auto's de voorste ramen laten plakken. Ik heb nog twee goede adresjes voor je.. Bij mij hebben ze mij ramen er compleet uitgehaald om te plakken. Is bijna niet te zien. Ben er zeer tevreden over ;).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@eddiea, adresjes zijn altijd welkom! Dan ga ik daar ook eens een offerte opvragen, als ik het doe dan wil ik het ook goed doen! :)
 

Blacky

Forumguru
Heb bij mijn vorige O2 combi alleen kofferbak gedeelte laten doen ivm de hond. Heb het bij een kennis van mij laten doen, werkt bij een beletterings firma. Heeft 8 jaar gehouden tot de auto werd verkocht. Jammer was dat de hond aan de de folie begon te knagen en dat het in de hoeken zichtbaar was. Verder gewoon positief, en folie was niet te donker. De kosten +/- €150,-
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Frankw

Lid
In onze Octavia zitten ook Sonny boys, heeft de vorige eigenaar al aangeschaft. Op zich werken ze prima zonwerend. En het staat zeker mooier dan zonder enige verduistering in welke vorm dan ook.
Het grootste nadeel vind ik dat de ramen sneller beslaan en als ze beslagen zijn duurt het enorm lang voordat ze weer vochtvrij zijn. Bij vochtig weer en met onze hond in de kofferbak is het een regelrecht drama. Dan krijg ik de ramen helemaal niet vochtvrij, wat ik ook probeer. Dat ging bij mijn vorige auto met getinte ramen toch een stuk beter.

Zou voor mij een reden zijn om uiteindelijk toch een keer de ramen tinten. Daarnaast vind ik getinte ramen net iets mooier, zeker van dichtbij dan de sonny boys.

Bij mij werkt overigens de automatisch dimmende binnenspiegel prima. En het heeft met de sonny boys nog steeds nut.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Jstruijk

Senior Member
Denk dat gezien de vele verschillende ervaringen je alleen goed kunt bepalen of tinten iets voor je is door eens in een auto te gaan zitten die getint is. En dan nog heb je geen zekerheid, de mate van lichtdoorlatendheid en kleur is enorm bepalen hoe jij de folie ervaart.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
@Corné de Kluijver , ik heb hier trouwens 2 rollen liggen in een mooie donkere kleur (20% doorlatend), ik weet niet hoever weg je woont (Steenwijk), maar als je langskomt plakken we wat op een raam voor je zodat je een beeld krijgt van hoe het wordt bij deze tinting.

hierbij even een snelle foto vanuit mijn keuken waar ik het even tegenaan gehouden heb, het regent nu dus het is somber buiten :)
 

Bijlagen

  • IMG_2982.jpg
    IMG_2982.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 67
Bovenaan Onderaan