Nog eens een kleine update van de Cayman: staat veel stof te vangen. Sinds mei 1 keer getankt en dan nog een halve bak. Komt amper nog buiten. Juist een keer s morgens om brood te halen of wanneer het barslecht weer is om met de fiets naar het werk te gaan en dat is in die 4 maanden nog maar 1 keer gebeurd.
Blijft wel een genot om iedere keer de Porsche te zien staan in de garage. Eerst omwille van de fierheid dat het gelukt is een mooie Porsche in de garage te staan hebben maar vnl omdat het een verdomd knappe bak is … rijden is natuurlijk een stuk leuker dan er enkel naar te zien maja … heb er nu voor gekozen om met de fiets naar het werk te gaan.
Om over het werk te spreken, vrijdag een enorm bevredigend gesprek gehad met mijn collega van HR. In september heb ik een evaluatiegesprek waarin mijn definitief loon zal bepaald worden. Aangezien mijn baas enorm tevreden is over mij, mag ik wel een mooie “beloning” verwachten. Ook aangegeven dat op zelfstandige basis werken een optie is voor mij en laat daar nu het leuke in zitten van het gesprek. Eens uitgerekend samen met mijn collega wat mijn dagvergoeding op zelfstandige basis zou zijn … serieus verrast. (Wat is arbeid reteduur in België
) dus hele grote mogelijkheid wanneer hetzelfde voorstel in september op tafel komt, dat ik zal ingaan op dat voorstel. Je bent uiteraard een hele boel voordelen kwijt maar er komen een hele boel andere voordelen in het vizier. Eentje ervan , om het toch autogerelateerd te houden : de keuze in iets leuk wordt wat groter
Er spelen nu heel wat scenario’s in mijn hoofd. Het meest verstandige scenario: voor de waarde van de Cayman iets fiscaal interessant te kopen (Volvo V60 hybride), minder verstandig scenario: iets kopen dat nog perfect betaalbaar is maar een stukje duurder. (Type Audi A6 55 e-tsi of een EV type EQE) En het autoliefhebbers-scenario en dus totaal niet verstandig: veel te duur maar uiteraard nog steeds betaalbaar (type Porsche Taycan Sport Turismo).