Porsche Cayman 718

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Eigenlijk hoef ik hem niet echt meer voor te stellen, de wagen is denk ik al redelijk besproken geweest maar een nieuw topic had de wagen nog niet. Bij deze mijn “nieuwe” wagen: Porsche Cayman 718 :yeah:

Goed uitgeruste wagen (uitgezonderd navi :banghead:;)) met de juiste opties die ik zocht op een Cayman: mooi setje velgen,adaptieve opghanging (waardoor hij ook iets lager komt te hangen) EN sportuitlaat. Kleur is GT-silber , een kleur die absoluut de voorkeur had. Gemakkelijk in onderhoud , staat elke Porsche enorm goed en maakt de wagen niet enorm schreeuwerig.Vorige eigenaar leek mij ook deze Cayman samengesteld te hebben puur op “sportiviteit” of sportieve looks. Getuige ook van de manuele handbak. Net hetgeen ik zocht:jaja:

Toch nog serieuze twijfels gehad omwille van het ontbreken van navi maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en de wagen gekocht. Ga binnen een paar jaar mss vloeken dat het er toch niet op zat omwille van wederverkoop maar ach .. uiteindelijk liever spijt van iets gedaan te hebben dan niet gedaan te hebben want dit is naast het nadeeltje van “geen navi” een ongevalvrije wagen met een correcte onderhoudshistoriek en hoop dat dit meer de doorslag zal geven dan het ontbreken van navi.

Nu, waarom een 718 … jaja … “maar” een 4 cilinder … en geen 981 met de 6 cilinder ?Heeft een paar redenen. Vind de 718 een stuk knapper dan de 981. Hoe meer ik beiden zag (want beiden stonden in mijn zoekopdrachten), hoe meer ik de 718 verkoos boven de 981. Een andere reden: de 718 is een stuk jonger dan de 981. Bepaalde zware kosten gingen bij alle 981 er snel aankomen. Zijn dan ook geen onderhoudskosten van een paar 100€ maar een paar 1000€(in zijn totaliteit). Aangezien het niet de bedoeling is om de Cayman eeuwig te hebben , leek mij dit financieel een zware dobber. Dat is geld dat je nooit kan doorrekenen in de verkoopprijs. Bij de 718 komen deze kosten maar binnen een jaar of 3-4 (tegen dan heb ik wss al iets anders). Wat ook een grote rol gespeeld heeft is het karakter van de motor. Een 718 heeft door de turbo veel sneller zijn vermogen en is dan als daily gemakkelijker te rijden. Een 981 is meer een hoogtoerig blok en om de fun te hebben moet je hoog in toeren gaan, wat ook wil zeggen dat je snelheid al redelijk de hoogte in gaat. Ik kom nu ook van een koppelbeest (450nm in de M2), de overstap van een “koppelbeest”naar een “ toerenbeest” leek mij ook iets te “heftig”. Een 718 met het turboblok leek mij dan ook een iets minder heftige overstap. Nu, het grote vraagteken voor de testrit was wel “hoe klinkt de 4 cilinder?”, zeker komende van een 6 cilinder. Klinkt uiteraard niet zoals een 6 cilinder maar het klinkt ook niet zoals een 4 cilinder uit vb een Skoda. De boxer motor heeft een typisch geluid dat zeker niet mis is, maar uiteraard anders dan een 6 cilinder. Uiteindelijk ging het mij ook meer om de beleving en die was veel meer aanwezig dan in de M2 (op gebied van geluid). Als laatste verwacht ik ook wel een iets zuinigere wagen. Niet dat het een doorslaggevend punt zou zijn maar met de huidige prijzen is elke besparing wel mooi meegenomen. M2 was 20L/100km (1 op 5), hoop ergens met de Cayman op 12L/100km uit te komen.

Morgen is het dus P-day, dan kunnen we de Porsche gaan ophalen :yeah::yeah:
Zondag al een leuk ritje vastgelegd (rondrit van 50km hier in de streek), samen met mijn vader, zodat ik de Cayman al iets beter kan leren kennen.

Als laatste nog even wat foto’s. Zijn nog wel de advertentiefoto’s , eigen foto’s zullen uiteraard later volgen.
10D4AB77-4C5F-4746-B10E-E7972CA205F4.jpeg
B6BDBCBE-8C15-4C96-B076-E07B3C917BDD.jpeg 97D622A4-A622-41F3-951D-E2FFD287BF33.jpeg 1686B5C6-7811-4AF0-84C7-4E09CC4154D5.jpeg 07DC9A1F-F6C0-4043-A9AF-4F1336713C1A.jpeg
 

hemi24

Forumguru
Eindelijk het topic waar we allemaal al lange tijd op zaten te wachten!!!

:thumbsup:

Geniet van de eerste km's bij het ophalen van de mooie wagen morgen!
 

leon-cupra

Forumguru
@hemi24 Thx. Zullen er zeker van genieten. Ritje naar huis is niet zodanig ver maar thuis zullen er nog de “verplichte testritjes” volgen met familie :D Zoon was daarnet ook al enorm enthousiast.

Kijk ook wel enorm uit naar zondag , de rondrit , dan kunnen we de Cayman eens goed aan de tand voelen.

….. en lange tijd? Zoektocht heeft maar een maand en half geduurd. :arghh:
 

leon-cupra

Forumguru
Eigenlijk was het de bedoeling om wel iets langer met M2 te rijden. Had vooropgesteld september te beginnen zoeken maar zag ineens melding van aankomend groot onderhoud en twee banden gingen binnenkort vervangen moeten worden … kost van 1500€ … kon ik beter sneller gaan zoeken. Had voor mezelf ook wel uitgemaakt dat wanneer ik voor april(wanneer het onderhoud moest plaats vinden) geen deal ging hebben , dat alles ging uitgesteld worden naar volgend jaar.
 

EdK

Forumguru
Gefeliciteerd, maar mag nog wel wat grotere velgen hebben en zeker een verlaging....., want lijkt nu wel een SUV zo hoog als hij op zijn wielen staat.
En ach als je dan toch bezig bent dan misstaat een @JeSko drap ook niet.....
En mocht je nog een Navi zoeken, heb nog een Garmin voor tegen de A stijl hier liggen, een TT is zo gewoon....
Moet hem wel halen maar ach dan heb je eens een echte rit in het verschiet...

:koffie:
 

leon-cupra

Forumguru
Thx @allen :dankje:

@EdK spijtig dat het een Garmin is , ben eerder een TomTom-man .. anders had ik wel een bod gedaan :tongue:
Een Jesko-dropje is idd wel nodig … wielen moeten in de kas. Vingers geraken nog tussen de band en de wielkas …:nono:
En 20” is idd te klein .. zo passée … setje spinners in 23” is in bestelling :deuk:
C1828F54-DEE4-4517-B6F8-39B4EB13D643.jpeg
:pardon::pardon:
 

leon-cupra

Forumguru
Deze zou ik zowiezo nooit wrappen @EdK , zo'n stijlvolle zilveren kogel moet zilver blijven.
Volledig wrappen zal nooit gebeuren. Kan dat geld er niet aan geven. Wel aan het denken om de combinatie zilver-zwart iets meer in de verf te zetten. Mss de ramen nog tinten (zouden we ons wagen aan al de ramen ??), spiegels zwart wrappen, mss nog een decal op de deuren (zou graag iets van 718 erop hebben), … voor de rest zeker geen grote plannen.
 

Bakkertje

Forumguru
ineens melding van aankomend groot onderhoud en twee banden gingen binnenkort vervangen moeten worden … kost van 1500€ … kon ik beter sneller gaan zoeken.
Lol, ik krijg dat bij mevr. Bakkertje echt niet voor elkaar, schat de banden zijn op en hij moet een beurt zullen we hem maar inruilen voor een Porsche?

Hoe gek mijn vrouw ook is van Porsche, maar dat gaat hem hier niet worden.
Veel plezier met deze fantastische wagen en ja enige jaloezie is er wel :dankje:
 

leon-cupra

Forumguru
@Bakkertje , de aankomende kosten waren een reden om sneller de zoektocht op te starten , niet om te veranderen ;)

Kan het mss beter “verkopen” aan mijn partner? Moet ik eens langs gaan bij mvr Bakker ? Ach … is ook een kwestie van hoe je budget/spaargeld te spenderen. Er staat bij ons dan ook geen hele boel geld op onze spaarrekening. Voldoende om zeker een jaar toe te komen wanneer we in de miserie zouden komen te zitten. De rest zit in onze eigen woning ,ons verhuur-appartement en in de Porsche. De Porsche is eigenlijk een onderdeel van onze spaarpot, met enkel het verschil dat ik plezier heb van mijn spaarpot en anders staat dat gewoon op een rekening en kan je er regelmatig naar kijken ..
Velen mogen mss “jaloers” zijn maar ben ervan overtuigd dat velen die “jaloers” zijn dit ook perfect zouden kunnen maar gewoon anders in het leven staan dan ik (en mijn partner)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan