Porsche Cayman 718

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rallye

Forumguru
Mooi hoor!

Ik ben voor onze Mini Roadster juist wel aan het kijken naar een Garmin. We hebben een wat oudere Garmin en een iets minder oude TomTom. Omdat ik de schermgrootte van een telefoon beperkt vind en mevrouw Rallye en ik ook nog eens verschillende telefoons hebben (dus niet één houder mogelijk) is navigeren via de telefoon niet handig. Het grote nadeel voor ons van de TomTom is dat je een PC nodig hebt om routes te uploaden naar de server van TomTom - pas als een route op de server staat kun je hem met je telefoon naar het navigatiekastje sturen. Als ik onderweg bent heb ik niet zo vaak een laptop bij me.
Bij Garmin kun je wel een route vanaf je telefoon naar het systeem sturen.
 

leon-cupra

Forumguru
@Rallye , de TomTom/Garmin reactie was ook maar gewoon een graptje tussen mij en Edk ;) was TomTom-fan 15 jaar geleden.

In de Porsche zit het Porsche Connect systeem waarbij ik via de telefoon kan navigeren maar waar het scherm van de wagen wordt gebruikt … CarPlay dus :D
 

Bakkertje

Forumguru
@leon-cupra als je met de Porsche langskomt mag je zeker een keer komen kletsen hoor ;)

En ja het is een kwestie van keuzes en prioriteiten. Wij hebben ooit tegen elkaar gezegd geen kinderen en een Porsche of 2 kinderen. Nu hebben we uiteindelijk 3 kinderen en een New Beetle :deuk:

Ik kan andermans keuzes alleen maar waarderen en ik zie het nog wel gebeuren dat er hier ooit een Porsche komt als de jeugd allemaal de deur uit is. Tot die liggen er wat andere prioriteiten.

Genoeg over financiële keuzes het is gewoon een erg mooie Porsche en ik wens je er oprecht heel veel plezier mee!
 

CharlesTucker

Forumguru
Veel plezier met de nieuwe aanwinst, leuk om je zo enthousiast en ook doordacht hiermee bezig te zien.

Wat betreft het gebrek aan navigatie, in het kader van de huidige geopolitieke situatie is het misschien helemaal geen gek idee om jezelf weer eens te dwingen het zonder dit soort hulpmiddelen te doen, en bij wijze van oefening gewoon weer eens een papieren kaart te pakken. "Jamming", en specifiek "coded jamming" van GPS is echt een ding momenteel. En waar dat eerder alleen in Syrie, China en Libie gedetecteerd werd (vanuit het ISS), komt het steeds dichterbij. Zie hier voor wat up-to-date informatie https://www.gpsworld.com/european-agency-warns-of-gnss-outages-near-ukraine/

Ik heb laatst eens eens webinar gevolgd, gegeven door de University of Texas at Austin, dat was zowel machtig interessant (OK, beroepsdeformatie van mijn kant, ik ben al sinds 1986 met GPS bezig geweest) als wel een beetje eng. Naast dat "jamming" heeft Rusland ook gedreigd de GPS satellieten simpelweg kapot te schieten, en ook zeer aannemelijk gemaakt dat ze de mogelijkheden daarvoor hebben. Bij wijze van demonstratie hebben ze al een andere satelliet kapot geschoten, met gevaar voor het leven van astro- en kosmonauten aan boord van het ISS.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb altijd nog een niet al te oud setje ANWB-kaarten van Nederland in de auto liggen. En als ik naar een buitenland ga, wat zelden gebeurt overigens, zorg ik ook dat ik de betreffende kaart bij me heb.
Je weet maar nooit...
 

MarcoO2

Forumguru
Op vlak van “geen navigatie” gaan we het zondag eens proberen met een roadbook. Mijn vader als co-piloot. Is al een eerste stap naar “terug kaart lezen” :D
Hopelijk zondag dan ook geen ruzie met mijn vader … “lomperik , ge moest hier nog rechts” zal zeker vallen :deuk:
Krijg gelijk flashbacks naar m'n rally vorig jaar :D

51466077311_b476b63aee_b.jpg


51465220732_a23969b8df_b.jpg


51466899940_da9340b25f_b.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan