Porsche Cayman 718

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
En hij staat thuis :yeah::yeah:
C63000BA-CD6C-47AE-9BAD-D4EB18E3884E.jpeg

Speciaal voor @Fmoon
;)
C3D3B9F2-D867-46F2-9067-B3B000EBFC61.jpeg

Eerste indruk : kart-gevoel … even binnendoor gereden met paar mooie bochtjes … rijdt zoals een trein op rails. Wat een vertrouwen dat de wagen geeft. Stuurt enorm licht. Je voelt echt geen gewicht in de bochten. Totaal anders dan met de M2.
Op een paar stukjes even hoger in toeren gegaan … blijft maar gaan en het geluid van de motor … enorm leuk.
Wel even aanpassen aan het geluid in het interieur. Terwijl het in de M2 redelijk stil is, heb je in de Cayman continue “gebrul”.
Sportuitlaat ook eens getest. M2 was veel luider. De sportuitlaat hoor je iets minder dan in de M2, maar ook redelijk logisch aangezien je meer de motor hoort. Ook mooie burbles bij het gas lossen … mooi mooi :D

En nu … even bekomen van de adrenaline die al een ganse dag door mijn lijf giert :D
 

leon-cupra

Forumguru
Ben wel benieuwd naar de sound!
Het is geen 6-cilinder hé , daar kan je niet om heen. Aangezien het een boxer motor is, klinkt het wel speciaal. Zeker in hogere toeren komt dat typische boxer geluid er door. Beetje geluid van een kart. :D

Starten is wel echt “ganz geil” :yeehaa:
Zowel in gewone stand als in sportstand. Dat typische Porsche startgeluid. Daar kan de M2 absoluut niet evenaren, zeker wanneer ook nog eens de kleppen van de uitlaat open staan … waanzin. Zal een van de dagen eens proberen een filmpje te maken.
 

leon-cupra

Forumguru
Hoor het al, met half jaar gaat die de verkoop in omdat je anders bang bent om doof te worden.....:cool:
Het is niet dat je er doof van wordt , zeker niet maar denk wel als je daar 20-25.000km/jaar mee doet dat het op den duur wel “vervelend” komt. Als je veel rijdt is rust in het interieur aangenamer.
 

leon-cupra

Forumguru
Ja net als de BMW boxer motors op de motorfietsen...of de boxer van de VW kevers....
Verslavend apart geluid , die blokken hadden ze veel meer moeten maken dan die simpele 4 cilinders in lijn
Zeker in die hogere toeren … dan hoor je het aparte boxer geluid enorm. Lagere toeren valt het niet zo echt op.

Nog niets gezegd over de handbak … nochtans een redelijke verandering … Is nog even wennen. Kreeg de opmerking van de madam “lang geleden dat je nog hand geschakeld gereden hebt zeker”. Zit eigenlijk nog niet 100% goed in de wagen. Moet nog eens een goede positie zoeken want nu gaat het ontkoppelen nog niet 100% “smooth”. Koppeling is ook een stuk zwaarder dan vb in Superb, wel wat aanpassen. Schakelen gaat smooth. Leuke bak. Maar uiteraard nog niet ten volle kunnen proberen. Beste handbak die ik ooit gehad heb was de MX5, daar kan zelfs een handbak uit een Porsche niet aan tippen. Maar algemeen , ga mij de handbak in de Cayman zeker niet beklagen. Was toch de extra rijbeleving die ik in de M2 een heel klein beetje miste, ondanks de DKG een machtig goeie automaat is.
 

Kanerr

Forumguru
Het is geen 6-cilinder hé , daar kan je niet om heen. Aangezien het een boxer motor is, klinkt het wel speciaal. Zeker in hogere toeren komt dat typische boxer geluid er door. Beetje geluid van een kart. :D

Starten is wel echt “ganz geil” :yeehaa:
Zowel in gewone stand als in sportstand. Dat typische Porsche startgeluid. Daar kan de M2 absoluut niet evenaren, zeker wanneer ook nog eens de kleppen van de uitlaat open staan … waanzin. Zal een van de dagen eens proberen een filmpje te maken.

Niet alleen 6 cilinders maken mooi geluid Leon ;)
Ik vind een Boxer erg leuk klinken, maar kan me herinneren dat ik ooit een review video van de 718 heb gezien waarbij het geluid echt stofzuiger was.. Vandaar mn interesse in combi met sport uitlaat :D
 

leon-cupra

Forumguru
@Kanerr begin meer te snappen waarom er op de meeste Caymans geen sportuitlaat op zit. Je hoort toch enorm weinig van de uitlaat. Het geluid van de motor overheerst de uitlaat. Als je goed hoort , hoor je met de kleppen open wel mooie burbles. Maar het geluid van de uitlaat zelf … dat is wss “genot” voor de omstaanders.

Bij de M2 was dat net hetzelfde. Uitlaat hoorde je niet zoals je eigenlijk wil, doordat de M2 zo enorm geïsoleerd was naar geluid in het interieur. Beetje spijtig.

Zou eens aan de madam moeten vragen om een fly-by te doen zodat ik het geluid eens vanbuiten kan beoordelen. Gisteren zei schoonmoeder, toen ik met de kids ging rijden , dat hij een stuk minder luid klinkt dan de M2.
 

leon-cupra

Forumguru
Ach ja wat dat betreft heb je massel met je monster ritten van 10Km .....
:nailbiting:
daarmee dat ik mij ook een cayman kan kopen hé :tongue:
begin wel meer en meer het geluid van de boxer te appreciëren. Wanneer je heel hoog in de toeren gaat is het echt genieten. En bij rustig rijden, het gebrom van de motor op de achtergrond ... dat was hetgeen ik miste in de M2. (logisch want de motor lag vanvoor, zal iedereen maar voor zijn, maar bedoel dan uiteraard de geluidsbeleving)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan